Eikö nykyään ole enää housuja missään "reitevälle hoikalle"?
Olen siis 64-kiloinen 165 senttiä pitkä nainen, joka ei löydä enää housuja mistään. Reiteni eivät todellakaan ole edes mitkään valtavat. Kaikki sovittamani farkut ja housut juuttuvat reisiin. Isomman koon valitessa taas housut jäävät taas pullottamaan vatsan kohdalta.
Pukeutuisin mielelläni Onlyn, Vero Modan tai Vilan housuihin, mutta ne kaikki on nykyään näköjään suunniteltu naisille, joilla reiden paksuus mukailee säären paksuutta..
Eilen kävin Lindexillä, missä teki mieli vetää itkupotkuraivarit, kun sama ilmiö toistui järkytyksekseni sielläkin. Sovittamani parit 38-kokoiset farkut jämähtivät taas reisiin.
Mistä ihmeestä normaalipainoinen nuori nainen löytäisi hyvin istuvat farkut? Mitään lantiohousuja en etsi. Vaihtoehtoisesti otan vastaan reisien laihdutusvinkkejä, kun nämä ilmeisesti nykymittapuulla ovat läskit ja epänormaalit.
Kommentit (91)
Vierailija kirjoitti:
164/65 ei ole "hoikka". Sori.
Sopisko sulle matalavyötäröisempi malli?
No voi sanonko-mitä. Olen 166 cm/60 kg ja päälle menee ylä- ja alaosasta koko 34 tai XS. Eikä mistään purista. Nykymittapuulla olen tietysti laiha läski ja väärässä aivan kuten ap. Menenkin tästä häveten Partioaittaan shoppailemaan telttakankaita ja itken niiden alla loppupäivän.
Tiedän tuskasi. Lopulta on löydän farkut jotka istuvat vyötäröltä, että pepusta ja reisistä niin säärissä/pohkeissa kunnon pussit. Olenkin joutunut turvautumaan kavennukseen pohkeiden kohdalta todella usein.
157cm/50kg
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuskasi. Lopulta on löydän farkut jotka istuvat vyötäröltä, että pepusta ja reisistä niin säärissä/pohkeissa kunnon pussit. Olenkin joutunut turvautumaan kavennukseen pohkeiden kohdalta todella usein.
157cm/50kg
Ja hups tosiaan tarkoitin kun enkä on.
Tiedän tunteen. Haluaisin tiukat ja istuvat farkut/housut, sellaiset jotka jokaisella on ollut perusvaatekappaleena ja asujen tukipilarina jo vuosikausia. Mutta enpäs vaan ole löytänyt. Ne pohkeista sopivat kinnaavat reisistä ja jos housut ovat reisiin ja lantiolle asti hyvät, ne eivät mene kiinni tai pussittavat vyötäröltä. Jatkan toivottomalta tuntuvaa sovittelua ja muuten olen käyttänyt jo vuosia lähes yksinomaan hameita ja mekkoja, niiden kanssa sentään kroppani ei tunnu vääränlaiselta. -,-
Olen 160/59, mekko- ja hamekokoni on S/36 ja vartalonmallini on "skittle", alapainoitteinen muttei päärynä. Ärsyttää kuinka vaikea on löytää sopivia vaatteita, tuntuu että kaikki suunnitellaan nyt suoralle vartalotyypille, säästösyistä ehkäpä.
Sain halvalla Pola-merkin joustavat farkut. Ne istuvat hyvin joka paikasta.
Löytyy kyllä etsivälle kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lihaksikas mies ja sama ongelma. Tuntuisi joka tuutista työntyvän pillifarkkuja. Lihaksikas takamukseni, reiteni ja pohkeeni ei oikein istu niihin pöksyihin jotka on tarkoitettu narujaloille.
Tosi vaikea löytää normaaleita housuja urheilijalle.
Etenkin sitä tarkoitusta varten että voi potkia taekwon-do potkuja parkkipaikalla, rannalla tai metroa odotellessa... Eivät oikein veny enää tälläiselle seksikkäälle karjulle.
http://chaseshumway.com/wp-content/uploads/2015/03/chuck-norris-action-…
minusta pillifarkut juuri sopii lihaksikkaille takamuksille ja mahtisonnikkaille reisille. Pohkeet toki saisivat olla vähän pienemmät niin tulee sopivan härkämäinen vaikutelma. Myös blondattu ananastukka muodin mukaan kruunaa kokonaisuuden 2016 miehestä. Tukkaan voi ottaa pienen permanenttin tuomaan kivaa rannikkomaista tuulahdusta piristämään kuumaa kesää. Paidaksi raitapaita t-paita. Punaisin tai sinisin raidoin. Nykyään strech kangansta käytetään vaikka missä joten korkeat potkutkin onnistuvat missä vain. Vaikka hotellin ala-aulassa aamiaista odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Hoikka" olikin lainausmerkeissä, koska muuten vartaloni tuntuu olevan eri paria reisieni kanssa. Vatsaa ei juurikaan ole ja käteni ja sääreni ovat kapeat. Mikään pullero en kiloistani huolimatta ole, vaan tykkään käydä salilla ja jumpissa. Reidet ovat vaan ikuinen ongelmakohta.
Ap
38 on sulle liian pieni koko. Kokeile eri malleilta kokoa 40, tai jopa isompaa. Yllätytyt kummasti kun sopivia löytyy...[/
Vaikea nyt varmaksi sanoa kun en AP:t ole nähnyt, mutta itse olen noilla samoilla mitoilla, välillä saattaa olla jop kilo pari enemmän, ja itse käytän koon 36 tai 38 housuja. Ikinä en 40. Kyse on vain siitä, että löytää ne nimenomaam sopivaa mallia olevat!Itse olen huomannut saman, että halpojen ketjujen housut eivät käy, jos on reittä vähän enemmän mutta esim. vyötärö on pienempi. Tuntuu, että monen halpaketjun kaavat tehdään H-mallin kropalle, ja usein mietinkin että onko ne kankaat leikattu summissa ilman kaavaa kun ovat niin suoraa mallia. Itse olen todennut että Malene Birgerin housut istuvat omalle kropalleni hyvin, koko 36 ja joskus harvoin 38 on nappivalinta, istuu koko matkalta! Hinta tosin on suolainen, mutta mielummin yhdet istuvat kuin kymmenet huonot.
Höpö höpö. Sinulle ei mahdu 36 tai 38. Olen 168cm ja painan 56kg. Minulla on isot rinnat ihan luonnostaan ja olen siis hyvin siro muuten. Ja 36-38 on minun kokoni. Ja olen treenattu en löysä.
Mahtuu mahtuu, nytkin päällä kokoa 36 (ei tuumaa vaan numerokoko) olevat farkut. Nämä Mangosta, girlfriend mallia eli hieman löysähköt, vyötäröstä kylläkin sen verran väljät että vaativat vyön jotta on mukava olo. Haluatko tulla katsomaan vaatteitani? Minulla taas on pienet rinnat, joten vaikka olen sinua painavampi, minulla läski kertyy (lihan päälle) reisiin ja pyllyyn. Rintojen koko ei ole muuttunut vuosiin.
Mikähän siinä on, että ihmisten on vaikea käsittää, että meillä on erilaisia vartaloita ja voimme silti käyttää samoja vaatekokoja?
Jep mä oon 162/60 ja vaatteiden koot on 36-38, xs-m. Oisko vaikka niin että eri kroppatyypille sopii eri jutut? En kiusallanikaan kerro muita mittoja niin saatte kauhistella harhassa elävää valasta!!
Jos vielä kiinnostaa, niin olen löytänyt istuvat farkut Mangosta, malli Olivia, koko 42.
Mitat on 162/65 (joo hirveä läski!!!!!!) ja reiden ympärys on 61 cm (miten voi olla!!!!!!!), pohkeet hoikat
Mittasin huvikseni reiteni ympäryksen, tulos 57 cm. Pitäisi kai jostakin housut löytyä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hoikka on termi ihmiselle joka näyttää kapoiselta. Myös reisistä. Onhan selvää että ihminen jolla on valtava vatsa ei sanota hoikaksi. Miksi siis nainen jolle mahtuu reisistä vain koon 42 housut olisi "hoikka"? Olkaa nyt hyvät ihmiset rehellisiä edes itsellenne. Ap on mallia reitevä ei hoikka eikä painokaan ole hoikan. Terveiset 26 koon farkuista.
Minä olin se joka sanoi koon 42 olevan sopiva reisistä mutta aivan liian iso vyötäröstä. En todellakaan kuvittele olevani hoikka. Olen lihava ja tiedän sen. Se ei poista vartaloni mittasuhteiden tuomaa ongelmaa housuostoksilla. Minua ärsyttää että esim. koon 42 housuissa on kamalan leveä vyötärö. En minä vyötärönkään kohdalta hoikka ole, mutta silti tuon koon housujen vyötärö on ihan mahdottoman iso. Jos taas otan vyötäröstä sopivat housut, ne kiristävät reisistä niin paljon ettei niitä voi pitää.
Juu voisin laihduttaa, ja olen laihduttanutkin. Ei sekään poista ongelmaa. Vartaloni mittasuhteet ovat mitä ovat. Reidet on paksut, ja vaikka ne laihduttaessa kapenevat niin silloin myös vyötärö kapenee. Eli ongelma on sama, mutta vain kokoa tai kahta pienemmissä housuissa.
Vaikka en ole ap niin ymmärsin että tämän ketjun pointti oli löytää housuja, jotka sopivat niille jotka eivät ole vyötärölihavia vaan joilla ylimääräinen on kerääntynyt korostetusti reisiin. On hämmentävää että käytännössä kaikki perusvaatteet tehdään nykyään juuri vyötärölihaville, joilla on suhteessa kapeammat jalat.
Miesserkkuni on lanseerannut käsitteen ylämahanaiset. Itsehän olen hoikkavyötäröinen persjalka.