Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyään ole enää housuja missään "reitevälle hoikalle"?

Vierailija
09.06.2016 |

Olen siis 64-kiloinen 165 senttiä pitkä nainen, joka ei löydä enää housuja mistään. Reiteni eivät todellakaan ole edes mitkään valtavat. Kaikki sovittamani farkut ja housut juuttuvat reisiin. Isomman koon valitessa taas housut jäävät taas pullottamaan vatsan kohdalta.

Pukeutuisin mielelläni Onlyn, Vero Modan tai Vilan housuihin, mutta ne kaikki on nykyään näköjään suunniteltu naisille, joilla reiden paksuus mukailee säären paksuutta..

Eilen kävin Lindexillä, missä teki mieli vetää itkupotkuraivarit, kun sama ilmiö toistui järkytyksekseni sielläkin. Sovittamani parit 38-kokoiset farkut jämähtivät taas reisiin.

Mistä ihmeestä normaalipainoinen nuori nainen löytäisi hyvin istuvat farkut? Mitään lantiohousuja en etsi. Vaihtoehtoisesti otan vastaan reisien laihdutusvinkkejä, kun nämä ilmeisesti nykymittapuulla ovat läskit ja epänormaalit.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei kysytty vinkkejä kapeampiin reisiin, vaan vaatteiden ostoon. Jotkut housut ne on silläkin aikaa oltava vaikkapa laihduttaisi. Daijut - lähtikö lapsiveden mukana viimeisetkin järjet ?

Vierailija
62/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oih mikä ketju. Nainen kysyy mistä löytyy itselle sopivat housut, niin ohjeeksi annetaan että laihduta. Nämä laihdutusnatsit on joka paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä mainostan vielä kerran caramel farkkuja, ei tarvi edes lyhentää kun voi ostaa oikean pituiset

käykä reitevät ihmeessä kokeilemassa, ei ole leveät vyötäröltä

http://www.verynicejeans.fi/site/content/view/65/65/

Vierailija
64/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktat on nämä:

- pelkkä pituus/paino ei kerro onko ihminen hoikka, lihaksikas tai ylipainoinen.

- vartalomallit vaihtelevat todella paljon luonnostaan. Toisilla on enemmän naisellisia muotoja, toisilla leveämmät hartiat, joillakin rintakehä on leveä, joillakin taas kapea. Sitten jotkut käyvät salilla, toiset tulevat raskaaksi, jotkut laihtuvat, toiset saavat ylipainoa. Kaikki tuo muokkaa kehoa, mutta ei muuta alkuperäista vartalomalllia paljonkaan.

Juuri tästä syystä hyvillä vaatemerkeillä onkin eri mallistoja. Esim. NP:llä on housumalleja, josita DINA on muistaakseni se, jossa on leveät reidet mutta kapea vyötärö. Myös Voglialla on, kuten joku jo kertoi, eri mallit.

Reitevän ongelma on se, että reisi ei ole naisten vaatteiden mitoituksissa yleisesti huomioon otettava ja ilmoitettava asia, vaan yleensä mitat ovat vyötärö ja lantio. Mutta voisi myös kokeilla jos on joitain housuja D-mitoituksella. Sekä housuja, joissa on stretch-materiaali, varsinkin ns. neljään-suuntaan joustava voisi olla hyvä.

Jos löytää reidestä sopivat housut, jotka eivät ole farkut, on yleensä kohtuullisen helppo ottaa sisään vyötäröstä. Kokeile saksalaisia merkkejä, niissä on mun kokemuksen mukaan hieman leveämmät mallit ja korkeavyötärö.

Vierailija
65/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dieselin joku täällä mainitsikin jo. Mulle reitevälle mutta kapeavyötäröiselle on ollut ihan pelastus Bootzee-malli. Muutkin bootcutit istuvat hyvin. 

Vierailija
66/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

164/65 ei ole "hoikka". Sori.

Sopisko sulle matalavyötäröisempi malli?

On se.

Ai BMI yli 24 on hoikka? Salli mun nauraa.

Kenen BMI on 24? Ei ainakaan ap:n.

Luehan aloitus uudestaan.

Vierailija
67/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittani ovat 168/60 ja on ollut pakko ostaa 40-42 numeron farkkuja (myös jegginsit!), kun pienemmät kinnaavat reidestä. Nämä "mummohousut" täytyy sitten ylhäältä kiristää vyöllä, harmittava tyhjä laskos jää silti pepun päälle selkäpuolelle ja eteen.

Harrastan jalkapalloa ja pyöräilyä, siitä johtuu lihaksikkuus reisissä.

Vierailija
68/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon noita tikkujalkafarkkuja diabeetikkofarkuiksi. Diabeetikoilla nimittäin usein on tosi laihat jalat, mutta vyötärölle kertyy renkaita. Ei tietty kaikki sen malliset ole diabeetikoita.

Päärynälihavuus ei ole niin vaarallista kuin omppulihavuus. Jostain syystä ompuille ne useimmat naisten farkut kuitenkin suunnitellaan. Ihan kuin naiset olisivat miehiä!

Vierailija
69/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et ole hoikka. Siitä se vaatteiden löytämisen vaikeuskin johtuu kun etsit niitä hoikkien vaatteita.

Valitse oma kokosi niin johan mahtuu.

Lihavat eli yhtä 'hoikat' kuin aloittaja alapeukuttaa.

Vierailija
70/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon noita tikkujalkafarkkuja diabeetikkofarkuiksi. Diabeetikoilla nimittäin usein on tosi laihat jalat, mutta vyötärölle kertyy renkaita. Ei tietty kaikki sen malliset ole diabeetikoita.

Päärynälihavuus ei ole niin vaarallista kuin omppulihavuus. Jostain syystä ompuille ne useimmat naisten farkut kuitenkin suunnitellaan. Ihan kuin naiset olisivat miehiä!

Kamalaa mitä se kateus teettää!

Vai että diabeettikkofarkut.

Ei niillä nuorilla tytöillä jotka niitä pitää mitään mahaakaan ole. Ne pillifarkut on alusta loppuun asti yhtä kapeaa pötkyä.

Ja niin ne on meillä varttuneemmillakin. Itse ja muutama työkaveri pidämme niitä kun on ihan tyylikkäitä saappaiden ja jakun kanssa. Ja mahaa meillä ei ole raskauksien jälkeen pömpöttänyt

Vierailija
71/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut sama ongelma. Jos housut on sopivat reidestä, niin vyötärö on aivan liian iso ja takapuolestakin ne pussittaa. En nyt ihan ymmärrä miten tähän auttaisi isompien housujen ostaminen. Siis jos koko 42 istuu täydellisesti reisien kohdalta mutta vyötäröllä on viisi senttiä liikaa, niin miten koko 44 tai 46 olisi parempi?

Vierailija
72/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ongelma, että ei ole kunnon vyötäröä, ei ole koskaan ollutkaan, tarvitsen melkein aina vyön.  Ompelen itse useimmat pitkät housut.

Lewis -merkissä löytyy reidestä väljiä. 

Vierailija
73/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen kokeilemaan Very Nice -merkin housuja. Ovat vähän kalliimmat, mutta laadukkaat ja mustat menevät kaiken kanssa. Oma housukokoni on reisien&pyllyn vuoksi 38, mutta muuten käytän 34-36.. Very Nicet ovat aavistuksen verran löysät vyötäröltä (sen verran vähän, että ei haittaa itseäni käytössä) joten luulen, että sopusuhtaisille ovat nappivalinta. Vila, Vero Moda yms. jämähtävät reisiin tai löröttävät muuten :D

Ja joo, mä olen reitevyydestäni huolimatta hoikka! Vartalonmallille voi valitettavan vähän; saadakseni kapeat reidet minun olisi laihduttava mittoihin, joissa olen muuten anorektisen laiha. Ennemmin siis pullukat reidet :)

Vierailija
74/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo pitkään taivastellut noita tikkujalkafarkkuja. Omat mittani ovat 155/48, ja minulla on lihaksikkaat pakarat ja reidet, jotka näyttäisivät aika hyviltä oikeanmallisissa farkuissa. Mutta mutta... monet farkut juuttuvat kiinni jo pohkeista (jotka ovat niinikään lihaksikkaat). Jos siitä mennään ohi, niin viimeistään tökkää kiinni reisistä. Kun haetaan isompi koko, että saadaan farkut jalkaan, niin vyötärö on valtavan iso! Kenellä naisella on oikeasti niin paljon paitsi vatsaa (paitsi odottavilla äideillä), myös selkäläskiä?? Kuka nuo suunnittelee?

Mulla on myös selässä lihaksia, kaiken kaikkiaan olen luonnostani aika lihaksikas. Ylävartalonikaan ei ole siis mikään rimpula, mutta vatsa on siis melko litteä. Koska jalkojani en saa ohuemmiksi, niin ilmeisesti pitää kasvattaa valtaisa röllykkävatsa ja parit tuhdit selkämakkarat myös, että saadaan farkut sopimaan!

Ne on kai tehty mun työkaverille: jalat ovat sirot ja ohuet tikut (just ne diabeetikkotikut), pylly on orpo ja littana Melisandre-mummon pehva ja sen yläpuolella on valtava vatsa, selkäläskit ja tissit.

Vierailija
75/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hoikka" olikin lainausmerkeissä, koska muuten vartaloni tuntuu olevan eri paria reisieni kanssa. Vatsaa ei juurikaan ole ja käteni ja sääreni ovat kapeat. Mikään pullero en kiloistani huolimatta ole, vaan tykkään käydä salilla ja jumpissa. Reidet ovat vaan ikuinen ongelmakohta.

Ap

38 on sulle liian pieni koko. Kokeile eri malleilta kokoa 40, tai jopa isompaa. Yllätytyt kummasti kun sopivia löytyy...[/

Vaikea nyt varmaksi sanoa kun en AP:t ole nähnyt, mutta itse olen noilla samoilla mitoilla, välillä saattaa olla jop kilo pari enemmän, ja itse käytän koon 36 tai 38 housuja. Ikinä en 40. Kyse on vain siitä, että löytää ne nimenomaam sopivaa mallia olevat!

Itse olen huomannut saman, että halpojen ketjujen housut eivät käy, jos on reittä vähän enemmän mutta esim. vyötärö on pienempi. Tuntuu, että monen halpaketjun kaavat tehdään H-mallin kropalle, ja usein mietinkin että onko ne kankaat leikattu summissa ilman kaavaa kun ovat niin suoraa mallia. Itse olen todennut että Malene Birgerin housut istuvat omalle kropalleni hyvin, koko 36 ja joskus harvoin 38 on nappivalinta, istuu koko matkalta! Hinta tosin on suolainen, mutta mielummin yhdet istuvat kuin kymmenet huonot.

Höpö höpö. Sinulle ei mahdu 36 tai 38. Olen 168cm ja painan 56kg. Minulla on isot rinnat ihan luonnostaan ja olen siis hyvin siro muuten. Ja 36-38 on minun kokoni. Ja olen treenattu en löysä.

Vierailija
76/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka on termi ihmiselle joka näyttää kapoiselta. Myös reisistä. Onhan selvää että ihminen jolla on valtava vatsa ei sanota hoikaksi. Miksi siis nainen jolle mahtuu reisistä vain koon 42 housut olisi "hoikka"? Olkaa nyt hyvät ihmiset rehellisiä edes itsellenne. Ap on mallia reitevä ei hoikka eikä painokaan ole hoikan. Terveiset 26 koon farkuista.

Vierailija
77/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oih mikä ketju. Nainen kysyy mistä löytyy itselle sopivat housut, niin ohjeeksi annetaan että laihduta. Nämä laihdutusnatsit on joka paikassa.

jos ei haluamansa koon housut mahdu niin a) ostat itsellesi mahtuvaa "ei hoikan" kokoa tai b) laihdutat hoikaksi.

Vierailija
78/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin suosittelen kokeilemaan Very Nice -merkin housuja. Ovat vähän kalliimmat, mutta laadukkaat ja mustat menevät kaiken kanssa. Oma housukokoni on reisien&pyllyn vuoksi 38, mutta muuten käytän 34-36.. Very Nicet ovat aavistuksen verran löysät vyötäröltä (sen verran vähän, että ei haittaa itseäni käytössä) joten luulen, että sopusuhtaisille ovat nappivalinta. Vila, Vero Moda yms. jämähtävät reisiin tai löröttävät muuten :D

Ja joo, mä olen reitevyydestäni huolimatta hoikka! Vartalonmallille voi valitettavan vähän; saadakseni kapeat reidet minun olisi laihduttava mittoihin, joissa olen muuten anorektisen laiha. Ennemmin siis pullukat reidet :)

Ilmeisesti sitten vyötäröltä lihoavat ymmärtävät helpommin olevansa ylipainoisia kuin reisistä lihoavat. Jälkimmäiset uskovat olevansa vain reiteviä. No pääasia, että ovat tyytyväisiä itseensä.

Vierailija
79/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hoikka" olikin lainausmerkeissä, koska muuten vartaloni tuntuu olevan eri paria reisieni kanssa. Vatsaa ei juurikaan ole ja käteni ja sääreni ovat kapeat. Mikään pullero en kiloistani huolimatta ole, vaan tykkään käydä salilla ja jumpissa. Reidet ovat vaan ikuinen ongelmakohta.

Ap

38 on sulle liian pieni koko. Kokeile eri malleilta kokoa 40, tai jopa isompaa. Yllätytyt kummasti kun sopivia löytyy...[/

Vaikea nyt varmaksi sanoa kun en AP:t ole nähnyt, mutta itse olen noilla samoilla mitoilla, välillä saattaa olla jop kilo pari enemmän, ja itse käytän koon 36 tai 38 housuja. Ikinä en 40. Kyse on vain siitä, että löytää ne nimenomaam sopivaa mallia olevat!

Itse olen huomannut saman, että halpojen ketjujen housut eivät käy, jos on reittä vähän enemmän mutta esim. vyötärö on pienempi. Tuntuu, että monen halpaketjun kaavat tehdään H-mallin kropalle, ja usein mietinkin että onko ne kankaat leikattu summissa ilman kaavaa kun ovat niin suoraa mallia. Itse olen todennut että Malene Birgerin housut istuvat omalle kropalleni hyvin, koko 36 ja joskus harvoin 38 on nappivalinta, istuu koko matkalta! Hinta tosin on suolainen, mutta mielummin yhdet istuvat kuin kymmenet huonot.

Höpö höpö. Sinulle ei mahdu 36 tai 38. Olen 168cm ja painan 56kg. Minulla on isot rinnat ihan luonnostaan ja olen siis hyvin siro muuten. Ja 36-38 on minun kokoni. Ja olen treenattu en löysä.

Mahtuu mahtuu, nytkin päällä kokoa 36 (ei tuumaa vaan numerokoko) olevat farkut. Nämä Mangosta, girlfriend mallia eli hieman löysähköt, vyötäröstä kylläkin sen verran väljät että vaativat vyön jotta on mukava olo. Haluatko tulla katsomaan vaatteitani? Minulla taas on pienet rinnat, joten vaikka olen sinua painavampi, minulla läski kertyy (lihan päälle) reisiin ja pyllyyn. Rintojen koko ei ole muuttunut vuosiin.

Mikähän siinä on, että ihmisten on vaikea käsittää, että meillä on erilaisia vartaloita ja voimme silti käyttää samoja vaatekokoja?

Vierailija
80/91 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. Kiitos hyvistä housuvinkeistä niitä kirjoittaneille.

Viestit antoivat ajattelemisen aihetta ja katselinkin itseäni peilistä tänään aika pitkään.

Kävin myös kirpparilla ja löysin Vero Modan koon 29/32 farkut, joita kävin sovittamassa. Eipä sopinut reisistä, ei. Nekään.

Vajaa viisi kiloa on tullut lisää painoa reilun vuoden aikana e-pillereiden aloittamisen jälkeen. Päätin, että asialle täytyy alkaa tehdä jotain. Muute minusta on tulossa kovaa vauhtia läski. Jumppaa, salia ja herkut pois. Jospa ne housut sitten alkaisi taas sopia paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä