Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän lapsiperheen kesäloman ainoa ilo.

Vierailija
08.06.2016 |

Jäätelöannokset kotona tehtynä. Mikä on teidän muiden köyhien perheiden lasten kesälomailo?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olettaa, että se ilo on ihan se loma itsessään. Niin minä ainakin lapsena ajattelin, mutta ehkä kasvatukseni oli erilaista.

Vierailija
2/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka yhtään muuta iloa, jos tuo on ainoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retket erilaisiin luontokohteisiin, jos sää sallii niin leikkipuistot ja uimaranta. Sadesäällä haetaan kirjastosta filmejä. Teltta pihalle ja sinne yöksi kaverin kanssa. Tehtiin pieni kasvimaa lavakaulukseen. Lapset on onnesta soikeana kun mansikka kukkii jo, ja teehen saatiin piparminttua. Taimet sain kaverilta.

Vierailija
4/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olemmeko köyhiä, ennemminkin keskituloisia, mutta ilot ovat halpoja: uiminen, lätynpaisto, lautapelien pelaaminen, lukeminen, museot, metsäretket, musisoiminen jne.

Vierailija
5/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö köyhänä hankkia niitä kersoja?... lapsiparat!

Vierailija
6/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalastus, luontopolut, uimaranta yms. Niin ja kyllä me Särkänniemeen mennään myös, sitä varten on säästetty rahaa koko alkuvuosi.

Vierailija
7/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämän kevät tätä välinelomailua nykypäivänä. Meillä oli ihan hyvätuloiset perhe kun olin lapsi mutta ei juostu matkoilla ja huvipuistossa jne. Silti lomat oli ihan huippuja kun sai nukkua pitkään ja juosta kaverien kanssa ulkona ja pyöräillä uimaan. Silloin tällöin eskimopuikot ja hyvää oli!

Vierailija
8/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessäolo ja yhdessä tekeminen. Kyllä pienelläkin rahalla voi tehdä aika monenlaista kivaa, ainakin täällä kotikaupungissamme Helsingissä.

On ilmaisia museoita, ilmaisia konsertteja. Mm. tänä sunnuntaina Helsinkipäivänä on yhtä sun toista ilmaista programmia.

http://www.helsinkipaiva.fi/

Uimaan pääsee ilmaiseksi uimarannoille. Sinne voi tehdä eväät mukaan ja olla pitkäänkin.

Pelejä pelataan, ulkoillaan ja urheillaan. 

Kirjastosta saa tosiaan leffoja ilmaiseksi lainaan, kirjoja myös. 

0-16-vuotiaille on ilmainen puistoruokailu, samalla voi ulkoilla ja nähdä kavereita. 

Paikallislipulla pääsee Suomenlinnaan piknikille.

Isompien lasten kanssa pyöräillään teltan kanssa Luukkiin leiriin yöksi, saavat ottaa kaverin mukaan. 

Jos haluaa ulkomailla piipahtaa, mennään päiväksi retkelle Tallinnaan. Maksaa kansipaikoilla vain 16 euroa per naama, samalla voi ostaa vähän huokeammalla ruokaa kotiin, mikä maksaa kulut.

Vierailija
9/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- käydään rannalla

- käydään puistossa piknikillä

- telttaillaan

- pelataan lautapelejä takapihalla

- läträtään lasten uima-altaassa takapihalla

- leikitään vesisotaa, heitellään vesi-ilmapalloja

-pelataan petankkia, mölkkyä

- käydään eväsretkillä kaupungin eri kohteissa kävellen, pyöräillen tai bussilla

- käydään ilmaistapahtumissa

Näitä nyt ainakin.

Vierailija
10/10 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla erityisen köyhiä, mutta meidän kesäloman iloja on kun ei ole aikatauluja, mennään pyörällä koko päiväksi rannalle eväät mukana, tänään kirjalla kelillä minä olen lukenut lapsille kirjaa meidän sängyllä loikoillen kaikki, illalla paistetaan lettuja, lapset saa lukea/ olla kavereiden kanssa melko vapaasti ja aamulla saa nukkua pitkään yms ilmaista iloa.

Mä tiedän kyllä sen tunteen, kun muut kertovat niistä reissuista. On koettu sekin aika. Kuitenkin mä lohduttaisin, että vaikka joku reissu on se minkä ne lasten kaveritkin ekaks sanoo niin kun reippaasti vaan kertoo omista lomailoistaan niin ne kaverit komppaa kyllä. Meidän muksujen suurin ilo ei ole reissu vaan vapaus ja eväsretket vanhempien kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi