Suomalaisten yleisin vartalonmalli?
Onko se mielestänne omena vai päärynä vai tiimalasi? Tuntuu, että Suomessa on paljon vatsakkaita naisia, onko se jokin geeniperimä tms? Onko Suomessa vähemmän tiimalaseja kuin muualla?Ainakin etelä-Euroopassa on paljon päärynämallisia naisia.
Tuntuu että kaikki vaatetarjonta on ompuille tai suoran mallisille, curvy mallistot taas ylipainoisille.
Kommentit (4)
Minusta tuntuu että se on sellainen leveä laatikko, jollainen itsekin olen. En ole lihava, mutta luustoltani iso (hartiat, lantio), ja lyhytraajainen. Siitä tulee sellainen neliömäinen, tukeva vaikutelma koko ihmisestä. Jos kaltaiseni roteva mutta lyhyt nainen lihoo, se yleensä menee vatsalle ja selkämakkaroiksi, ei takapuoleen, reisiin ja tisseihin kuten tiimalasin mallisilla naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu että se on sellainen leveä laatikko, jollainen itsekin olen. En ole lihava, mutta luustoltani iso (hartiat, lantio), ja lyhytraajainen. Siitä tulee sellainen neliömäinen, tukeva vaikutelma koko ihmisestä. Jos kaltaiseni roteva mutta lyhyt nainen lihoo, se yleensä menee vatsalle ja selkämakkaroiksi, ei takapuoleen, reisiin ja tisseihin kuten tiimalasin mallisilla naisilla.
Hyvin kuvattu. Luulen että tuosta syystä suomalaisia naisia pidetään lihavampina kuin muiden maiden naisia (ainakin saa lukea täältäkin...) kun ylimääräiset voivat jakaantua niin eri tavalla kroppaan riippuen geeneistä. Laatikkomallinen näyttää helpommin todella isolta jos lihoo vrt. tiimalasi.
Omena ehdottomasti. Isot rinnat ja iso maha ja kapeat reidet. Tekee ison näköiseksi.
Varmaan omena. Päärynöitäkin kyllä näkyy. Itse olen hoikahko, joten muistutan h:n ja päärynän välimallia. Jos lihoisin, olisin päärynä. Peppuun menee este aina kilot, jos paino heittelee.