Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häissämme tarjottiin vegaaniruokaa, saimme kuulla pahaa jälkeenpäin

Vierailija
08.06.2016 |

Vietimme häitä nyt edellisenä lauantaina. Sekä mies että minä olemme vegaaneja, jolloin tietenkin lihan tai eläinperäisten ruokien tarjoaminen ei tuntunut meille luontevalta. Ajattelimme että ihmiset ottaisivat asian positiivisena kokemuksena.
Jo suunnitteluvaiheessa isälleni asia tuntui olevan ylitsepääsemätön ongelma, asiasta tuli riitaa vielä häitä edeltävällä viikolla. Häpesi kuulema valintaamme.
Nyt jäljestä olemme kuulleet negatiivisia asioita myös ystäviemme suusta (tosin niin että selän takana oli puhuttu).
Kuulema missään häissä ei ole ollut niin huonoja tarjoiluja kuin meidän häissämme. Hääpäivä on edelleen meille kaunis ja ihana, inhottavaa vaan tuollainen häiden mustaaminen muiden taholta.
Onko oikeasti niin tärkeää tarjota lihaa tai kalaa häissä, onko oikeasti niin vastenmielistä kerran kokeilla kahviin mantelijuomaa?
Luulisi että aikuiset ihmiset osaisivat olla avoimin mielin ja ymmärtää että häät olivat meidän näköisemme.
Miten te olisitte kokeneet asian sekä meidän että vieraiden kannalta?

Kommentit (6229)

Vierailija
2601/6229 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota suurin osa vegaaneista syö mitä on sipsikaljavegaaneissa. Ja sitten vielä lapsistakin tehdään vegaaneja. Herranjumala miten vastuutonta porukkaa.

Vierailija
2602/6229 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvoisat vegaanit ja ... en sano mitkä.

Kiellän teitä käyttämästä meistä sekasyöjistä halventavaa nimitystä "sekaani".

Se on kulttuurista omimista.

Teillä ei ole oikeutta puhua meistä itsekeksimällänne halventavaksi tarkoitetulla nimityksellä.

Vain meillä on oikeus puhua itsestämme niillä nimillä, jotka olemme itse valinneet.

Ja sitten tutimaan rakkaat pikku soijapallerot.

Älkää tuhriko vaippojanne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/6229 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanihäihin mukaan kylmälaukku jossa kahvimaidot ym. Ongelma ratkaistu.

Köyhät tarjoilut - omat eväät mukaan ja lahjan voi pitää itse!

Vierailija
2604/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme voi olla NIIN pönttö, että tarjoaa häissä jotain vegaaniroskaa!?

Ymmärrän täysin törkypalautteen noin inhottavan tempun jälkeen.

Vierailija
2605/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n menuun verrattuna jopa 200 g makaronilaatikkoa kuulostaa ihan kohtuulliselta juhla-aterialta.

Vierailija
2606/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ollut fiksua tarjota kaikille jotain. Tämä oman aatteen mustavalkoinen tuputtaminen on se vegaanien ongelma. Se on ihan ok olla vegaani, mutta sitä ei pidä hieroa toisten naamaan.

Vierailija
2607/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en käytä kahvia missään muodossa, hajukin ällöttää. Mutta jos menisin naimisiin, niin enköhän sielä kuitenkin kaffetta tarjoaisi. Joskus on ihan tahdikasta joustaa omista mieltymyksistä. :)

Vierailija
2608/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhakyynikko kirjoitti:

Teillä ei ole oikeutta puhua meistä itsekeksimällänne halventavaksi tarkoitetulla nimityksellä.

Vain meillä on oikeus puhua itsestämme niillä nimillä, jotka olemme itse valinneet.

Hävettääkö sua jotenkin olla lihaani tai sekaani? Häpeät että syöt lihaa, hyvä se on ihan kiva merkki siitä että sinussa on jotain inhimillistä.

Vierailija
2609/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidän häät niin en kyllä missään nimessä haluaisi pilata päivääni katselemalla ja haistelemalla ruumiinpalasia. Minun häät on minun päivä eikä lihaanilla ole mitään oikeutta pilata sitä. Vuodessa on paljolti muita päiviä jolloin syödä lihaa, ei se ole iso juttu jos yhden aterian syö ilman lihaa.

Vierailija
2610/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se herättää näin voimakasta vihaa mitä ihmiset haluaa omissa häissään tarjota? Häät on hääparin päivä, ei mikään vieraiden ketsitsemiskoe. Jos ei osata kunnioittaa hääparin makua ja valintoja, kannattaa pysyä poissa juhlista. Tuo on sama ku menis ja haukkuis juhlapaikan koristelun koska värimaailma ei miellytä.

No tästä juuri on kyse! Ap ihmetteli miksi vieraat jupisi seläntakana että tarjoilut oli paskoja. Siksi, kun heille ei ollut ilmoitettu että kyseessä vegaanihäät. Jos olisi ilmoitettu, niin osallistujat olisivat tienneet mitä odottaa. Nyt se oli yllätys ettei monelle löytynyt oikein mitään syötävää. Häät on yleensä pitojuhlat, jossa on totuttu monenlaisiin herkkuihin, eikä siihen että jotian näkkileipää ja salaattia vaan pitää närpiä.

Ap vissiin jätti ilmoittamatta siksi, että halusi mahdollisimman paljon häälahjoja. Jos olisi ilmoittanut että tarjolla vaan vegaanimössöjä, niin 99% olisi jättänyt tulematta ja lahjat jääneet saamatta. Näin se ahne ihmisluonto paistaa vegaanistakin.

Vegaaneissa vit uttaa se ideologian tuputtaminen. Jos minä en syö jotain niin muidenkaan ei pidä. Aivan vastaava logiikka on siinä, että jos minä syön lihaa, niin kaikkien vegaanienkin pitää. Sairasta! Vannoutuneet lihansyöjätkään eivät tuputa omaa ruokavaliotaan kasvissyöjille tai vegaaneille, miksi sitä teidän uskontoa pitää tunkea meille tavallisille ihmisille?

Vierailija
2611/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pidän häät niin en kyllä missään nimessä haluaisi pilata päivääni katselemalla ja haistelemalla ruumiinpalasia. Minun häät on minun päivä eikä lihaanilla ole mitään oikeutta pilata sitä. Vuodessa on paljolti muita päiviä jolloin syödä lihaa, ei se ole iso juttu jos yhden aterian syö ilman lihaa.

Ihan vapaasti. Mutta ilmoita siitä ystävällisesti kutsussa, niin ihmiset voivat valita tulevatko "sinun päivääsi".

Toki jos muutenkin kutsut vaan vegaaneja ja elät vain vegaanien parissa, niin ei varmaan tarvi ilmoittaa. Mutta jos menaat kutsua normaaleja ihmisiä mukaan, niin ilmoitus tästä ideologiasta kutsuun, kiitos. Minulla on oikeus valita millaiseen tilaisuuteen tulen. Mitään ideologiaa en rupea kannattamaan.

Vierailija
2612/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vanhakyynikko kirjoitti:

Hävettääkö sua jotenkin olla lihaani tai sekaani? Häpeät että syöt lihaa, hyvä se on ihan kiva merkki siitä että sinussa on jotain inhimillistä.

Niinkö viestissä sinun mielestäsi luki? Ilmeisesti vegaaniset mössöt tuhoavat aivot täysin totaalisesti.

Vierailija
2613/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se herättää näin voimakasta vihaa mitä ihmiset haluaa omissa häissään tarjota? Häät on hääparin päivä, ei mikään vieraiden ketsitsemiskoe. Jos ei osata kunnioittaa hääparin makua ja valintoja, kannattaa pysyä poissa juhlista. Tuo on sama ku menis ja haukkuis juhlapaikan koristelun koska värimaailma ei miellytä.

No tästä juuri on kyse! Ap ihmetteli miksi vieraat jupisi seläntakana että tarjoilut oli paskoja. Siksi, kun heille ei ollut ilmoitettu että kyseessä vegaanihäät. Jos olisi ilmoitettu, niin osallistujat olisivat tienneet mitä odottaa. Nyt se oli yllätys ettei monelle löytynyt oikein mitään syötävää. Häät on yleensä pitojuhlat, jossa on totuttu monenlaisiin herkkuihin, eikä siihen että jotian näkkileipää ja salaattia vaan pitää närpiä.

Ap vissiin jätti ilmoittamatta siksi, että halusi mahdollisimman paljon häälahjoja. Jos olisi ilmoittanut että tarjolla vaan vegaanimössöjä, niin 99% olisi jättänyt tulematta ja lahjat jääneet saamatta. Näin se ahne ihmisluonto paistaa vegaanistakin.

Vegaaneissa vit uttaa se ideologian tuputtaminen. Jos minä en syö jotain niin muidenkaan ei pidä. Aivan vastaava logiikka on siinä, että jos minä syön lihaa, niin kaikkien vegaanienkin pitää. Sairasta! Vannoutuneet lihansyöjätkään eivät tuputa omaa ruokavaliotaan kasvissyöjille tai vegaaneille, miksi sitä teidän uskontoa pitää tunkea meille tavallisille ihmisille?

Miten niin lihanismia ei tuputeta vegaaneille? Hyvänen aika, tässäkin ketjussa yli 120 sivua tuputusta, haukkumista. Kaikki tv-ohjelmat, mainokset sisältävät lihan tuputusta. Monet ihmiset ihan tosissaan väittävät että vegaaniruoalla ei selviä hengissä eikä sitä voisi lapsillekaan antaa.  Kouluissa tuputettiin silloin kun itse kävin koulua. Kasvisruoan saaminen on vaivan takana ravintoiloissa ja laitoksissa. En keksi mitään paikkaa missä lihanismi-ideologiaa ei tuputettaisi! Sinäkin tuputat lihanismia niin kovasti että erikseen pitäisi muka ilmoittaa jos häissä ei tarjottaisi lihaa.

Kasvisruoka on ihan tavallista ruokaa enkä minä ilmoittaisi kutsussa tällaisesta asiasta. Jos on niin nirso että ei voi syödä niin ei ole minun ongelma. Nirsous ei ole mikään ideologia jota tarvitsisi kunnioittaa. 

Käsittämätöntä, ihmisiä kuolee nälkään maailmalla mutta lihaani kehtaa itkeä ja potkuraivota jos ei saa yötä päivää mättää naamaansa lihakimpaleita! "En voi syödä leipää jos siinä ei ole ihraa, byhyy!"

Vierailija
2614/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti. Mutta ilmoita siitä ystävällisesti kutsussa, niin ihmiset voivat valita tulevatko "sinun päivääsi".

Toki jos muutenkin kutsut vaan vegaaneja ja elät vain vegaanien parissa, niin ei varmaan tarvi ilmoittaa. Mutta jos menaat kutsua normaaleja ihmisiä mukaan, niin ilmoitus tästä ideologiasta kutsuun, kiitos. Minulla on oikeus valita millaiseen tilaisuuteen tulen. Mitään ideologiaa en rupea kannattamaan.

En ole koskaan ilmoittanut asiasta kutsusta, enkä tule ilmoittamaan. Ei minullekaan kutsuissa ilmoiteta että tarjolla on vain liharuokia.

Vierailija
2615/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vanhakyynikko kirjoitti:

Niinkö viestissä sinun mielestäsi luki? Ilmeisesti vegaaniset mössöt tuhoavat aivot täysin totaalisesti.

Ymmärrän kyllä että sinua kiukuttaa olla eläinten kävelevä hautausmaa. Mutta sepä ei ole minun ongelmani :)

Vierailija
2616/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua olisi haitannut. Avoimin mielin liikkeelle vaan. Mantelijuoma kuulostaa aika ällöltä, mutta ei voi kokeilematta tietää. Kasvisruoka voi olla erinomaista ja toisinaan nimenomaan tilaan sitä ravintolassa lihavaihtoehtojen sijaan. Kasvisruuasta urputtajat ovat yleensä niitä, jotka eivät koskaan ole syöneet hyvää kasvisruokaa.

Tosin siitä puhuen,  tietämättä varsinaista tarjoilua on vaikea antaa kunnon vastausta. Koska sellainen 100% kasvismenu johon ei ole panostettu voikin olla aika ankeaa settiä. Varsinkin sellaisille, jotka eivät yleensä kasviksista välitä. 

Vierailija
2617/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ilmoittanut asiasta kutsusta, enkä tule ilmoittamaan. Ei minullekaan kutsuissa ilmoiteta että tarjolla on vain liharuokia.

Voi hyvä luoja tuota vegaanien typeryyttä. Te ette jätä pois pelkkää lihaa, te jätätte pois myös kaikki kalat, munat ja maitotuotteet. Kalakeitto ei ole vegaanista, vaikka siinä ei olekaan lihaa, pässi.

Vierailija
2618/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin lihanismia ei tuputeta vegaaneille? Hyvänen aika, tässäkin ketjussa yli 120 sivua tuputusta, haukkumista. Kaikki tv-ohjelmat, mainokset sisältävät lihan tuputusta. Monet ihmiset ihan tosissaan väittävät että vegaaniruoalla ei selviä hengissä eikä sitä voisi lapsillekaan antaa.  Kouluissa tuputettiin silloin kun itse kävin koulua. Kasvisruoan saaminen on vaivan takana ravintoiloissa ja laitoksissa. En keksi mitään paikkaa missä lihanismi-ideologiaa ei tuputettaisi! Sinäkin tuputat lihanismia niin kovasti että erikseen pitäisi muka ilmoittaa jos häissä ei tarjottaisi lihaa.

Kasvisruoka on ihan tavallista ruokaa enkä minä ilmoittaisi kutsussa tällaisesta asiasta. Jos on niin nirso että ei voi syödä niin ei ole minun ongelma. Nirsous ei ole mikään ideologia jota tarvitsisi kunnioittaa. 

Käsittämätöntä, ihmisiä kuolee nälkään maailmalla mutta lihaani kehtaa itkeä ja potkuraivota jos ei saa yötä päivää mättää naamaansa lihakimpaleita! "En voi syödä leipää jos siinä ei ole ihraa, byhyy!"

Kasvisruoka onkin ok, mutta ei ne vegaanien käyttämät korvikkeet, jotka eivät ole millään tavalla ruokaa.

Vierailija
2619/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vanhakyynikko kirjoitti:

Ymmärrän kyllä että sinua kiukuttaa olla eläinten kävelevä hautausmaa. Mutta sepä ei ole minun ongelmani :)

Onko sinulla päässäsi isokin vika, kun et ymmärrä lukemaasi vaan keksit itse mitä viesteissä muka lukee? :))))))))))))))))

Vierailija
2620/6229 |
25.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvä luoja tuota vegaanien typeryyttä. Te ette jätä pois pelkkää lihaa, te jätätte pois myös kaikki kalat, munat ja maitotuotteet. Kalakeitto ei ole vegaanista, vaikka siinä ei olekaan lihaa, pässi.

En syö kalaa, en munia, en maitotuotteita, en pässiä, en vuohenjuustoa. En syö kalakeittoa, sehän haiseekin ihan hirveälle. Olen vegaani ja on ihanaa olla vegaani, voin syödä herkullisia ruokia joiden eteen ei ole eläinten tarvinnut kärsiä. Voi että olen onnellinen :) ymmärrän että olet kateellinen minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi