Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petyin minäkin tyttäreni todistukseen

Vierailija
08.06.2016 |

Petyin lapseni todistukseen minäkin, enkä voi sitä kenellekään myöntää. Hän on reipas, lahjakas tyttö, ka oli 9,5. Tiedän, että hän olisi pystynyt parempaankin, pari luokkatoveria sai paremman keskiarvon (paras oli 9,7). Ymmärrän kyllä, ettei tässä ole järkeä, hänellä oli 9 kymppiä ja 9 ysiä, mutta silti. Suurin osa kympeistä oli ns. taideaineista eli kaikki nämä musiikit, kuvikset, kässät sun muut, joilla ei ole mitään merkitystä esim. lukiossa. Kunnon aineet, kuten matematiikka ja vaikkapa fysiikka olivat niitä ysejä. Hemmetti! Tyttö on taitava, hän soittaa myös instrumenttia, jonka parissa hän menestyy, mutta miten vaikeata voi olla tsempata matematiikassa vaikkapa. Huoh. Pitänee nostaa katse ylös ja kestää tämä. Ja juu, tämä ei ole provo, siksihän tästä en kenellekään oikeasti puhuisikaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että kyse on siis kasiluokkalaisesta.

Vierailija
2/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas provo aiheesta ja jo ensimmäisestä huomasi seksistisen motiivin. Pojat niin huonoja, mutta tytöt niin hyviä, sitä näillä mamma yrittää taas viestiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän väsynyt provo. Ja eikö ne todistukset annettu jo viikonloppuna, että ei kai niistä enää kenenkään pitäisi olla järkyttynyt?

Vierailija
4/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet kuitenkin aidosti osannut kannustaa ja iloita tyttösi hienosta todistuksesta hänelle, että ole osoittanut pettymystäsi.

Vierailija
5/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kamala, mihinkään tyytymätön bitch.

Vierailija
6/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämä ei ole. Tiedän, ettei monikaan voi ymmärtää. Olen itse tosi kilpailuviettinen, työelämässä minulle ei todella kelpaa mikään puolivillainen, enkä siksi voi sitä sietää lapsiltanikaan. Seksistisyyttä tässä ei ole, minulla on myös poika, hän on nuorempi, jten hänen koulumenestystään ei vielä voi ennustaa (rastitodistus, kaikki parhaassa). Lohduttaudun tyttären kohdalla sillä, että käytös on 10 ja noilla kahdella häntä paremmalla luokkatoverilla ei ollut. Kai sekin joku voitto on. Ymmärrän hyvin, ettei semmoinen kasin oppilaan äiti voi tajuta, mitä käyn läpi, joten ole hyvä vaan ja huuda provoa. Itse tiedän paremmin.

Vierailija
7/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole järkyttynyt, kuten joku ilmaisi asian. Enkä myöskään näyttänyt tytölle pettymystäni, en tietenkään. Olen ehtinyt pohtia asiaa, katsoa tarkemmin kokeiden keskiarvoja, ja todeta myös joidenkin opettajien epäpätevyyden arvioinnissa. Ei siitä sen enempää.

Vierailija
8/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi... Tiedäthän että 8,5 ka:sta saa jo täydet pisteet jatkohakuja ajatellen :)

Vierailija
9/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

et oo tosissasi :Ddd 9.5 on helvetin hyvä

Vierailija
10/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain luokkamme toiseksi parhaan todistuksen 9,0 ka. Oli vain yksi parempi, eräs luokkamme poika 9,1 ka.

-14v tyttö (sry en jaksanu kirjautua sisään)

Vierailija
11/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan oikeasti pää pystyyn ja kiität tyttöäsi, kun hän on noin loistava ja ahkera koulussa ja aivan ihanaa, että on taide- ja taitoaineissa hyvä, eikä omaa vaan pelkästään hyvää lukupäätä!!!! 

Vierailija
12/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole järkyttynyt, kuten joku ilmaisi asian. Enkä myöskään näyttänyt tytölle pettymystäni, en tietenkään. Olen ehtinyt pohtia asiaa, katsoa tarkemmin kokeiden keskiarvoja, ja todeta myös joidenkin opettajien epäpätevyyden arvioinnissa. Ei siitä sen enempää.

Kokeiden keskiarvot eivät pelkästään määrittele numeroita. Älä nyt vaan rupea märehtimään tuota "epäpätevyys"-teoriaa. Miksi tyttäresi keskiarvon pitäisi ollakaan tuota parempi? Mihin hän sitä tarvitsee?

Vierailija
13/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottakai kiittänyt häntä, menimme heti ostamaan todistuslahjankin! Mitä ihmeen jatkohakuja ajatellen 8,5 olisi hyvä? Höpö höpö! Oletko koskaan kuullut lukioiden hakurajoista? just. Niin arvelinkin. Hän hakee tietysti erääseen erikoislukioon, jonne ei todellakaan kävellä sisään 8,5 keskiarvolla. Onneksi vielä on aikaa parantaa.

Vierailija
14/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vikasi, älykkyys on geneettinen ominaisuus. Jotkut syntyy tyhmemmiksi kuin toiset, surullista mutta totta.

Vierailija
15/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, etteivät kokeiden keskiarvot määritä yksistään numeroa. Käytösnumero 10, jonka yläkoulussa jokainen opettaja antaa erikseen jokaiselle oppilaalle, ja niiden ka lasketaan todistuksen käytösnumeroksi, vaikuttaa varmasti myös. Tunnen kuvion, koska mieheni on rehtori, mutta ei lapseni koulussa (onneksi).

Vierailija
16/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun yläkoulun päästötodistuksen ka oli 9,8 ja lukiossa kirjoitin silloiseen aikaan 5 ällää.

Vierailija
17/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

äytyy sanoa, että en ihmettele, kun sanotaan että nuorten mieli järkkyy ja lasten henkinen pahoinvointi on kasvanut, jos Ap:n kaltaisia vanhempia on yhtään enempi. - Merkitystä ei liene sillä onko tämä provo vai ei, onni on joka tapauksessa itselleni onneksi se, että en ole Ap.n tytär. En haluaisi äitin saati isäni edes provoilevan tällaisella asialla, vaikka toivoisivatkin, että pärjäisn vähintään hyvin, korjaan erinomaisesti (mm.) koulussa. - Niin ja onnea myös se, ettei minun tarvitse yrittää paikata vanehempieni toteutumattomia unelmia ja haaveita.   

Vierailija
18/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hänen tarvitse mitään toteutumattomia haaveita korjata. Kiitos vaan, mutta olen erittäin hyvässä asemassa, suuren työn sen eteen tehneenä, ja sitä toivoisin myös tyttärelleni. Ei sellaisella perushyvällä kasilla mitään tee. Kasi on hyvä, sitä toitotetaan. Ei se ole silloin, kun kilpaillaan oikeasti huippujen kanssa. 9.5 keskiarvo ei ole huippu, vaan se on hyvä. Kiitettäväkin kyllä mutta ei erinomainen tai paras.

Vierailija
19/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta olet ihan pimeä, ap. Mene hoitoon. Kilpailuhenkisyytesi on sairaalla tasolla.

Vierailija
20/20 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hänen tarvitse mitään toteutumattomia haaveita korjata. Kiitos vaan, mutta olen erittäin hyvässä asemassa, suuren työn sen eteen tehneenä, ja sitä toivoisin myös tyttärelleni. Ei sellaisella perushyvällä kasilla mitään tee. Kasi on hyvä, sitä toitotetaan. Ei se ole silloin, kun kilpaillaan oikeasti huippujen kanssa. 9.5 keskiarvo ei ole huippu, vaan se on hyvä. Kiitettäväkin kyllä mutta ei erinomainen tai paras.

Voi pyhä jysäys. Tämä 8,3 ka:lla lukiosta suoriutunut mamma on nykyään johtaja ja yli 200 työntekijän esimies isossa yrityksessä, taskussani kaksi loppututkintoa. Kaksi serkkuani kirjoitti laudaturin paperit huippukeskiarvoilla ja joo, olen todellakin paremmassa asemassa työelämässä kuin he. Menestykseen kun tarvitaan muutakin kuin erinomainen keskiarvo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi