Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko muita joilla helppo vauva-aika?

Vierailija
08.06.2016 |

Vauveli nyt parin kuulauden ikäinen. Herättänyt alusta alkaen kerran yössä, jolloin syö nopeasti ja menee takas nukkumaan.

Päivällä normaalilla rytmillä hereillä-unilla-syö. Unet min 2h pituisia yleensä, eli ehdin puuhailla omia juttuja ja syödä sun muuta.

Imetyskin on onnistunut ilman tuskia, rinnat ei ole menneet rikki eikä edes kipeytyneet, ja maitoa tuntuu riittävän.

Ei elämä nyt niin hirveästi ole muuttunut, jos haluan mennä omia menoja jätän muksun illlalla miehelle joka hoitaa ja ruokkii :)

Onko muilla vauva-arki yllättänyt positiivisesti?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kohtalontoveri!

Vierailija
2/7 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi.

Meillä kolme lasta josta nuorin nyt 4kk. Kaikki lapset ovat olleet hyviä nukkujia jo alusta lähtien. Esikoinen alkoi nukkua täysiä öitä parin kuukauden iässä, keskimmäinen pariviikkoisena ja tämä kolmas heti kun päästiin sairaalasta kotiin.  Päikkäreitä tosin tämä nuorin ei pahemmin nuku, yleensä 2x½h.

Muutenkin ovat olleet sellaisia perustyytyväisiä vauvoja. Pitää kyllä olla kiitollinen tästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toisen lapseni kanssa. Synnytys oli ohi 6 tunnissa ja oli helppo. Vauva painoi syntyessään 3,8kg. Hän oppi heti imemään maitoa. Tuli kylläiseksi 5-10 minuutissa. Ei itkenyt, kun vain sai maitoa heti ensimmäisellä ynähdyksellään. Täysimetin ja imetin kauan. Oli muuten koko ajan tyytyväinen, paitsi jos pelästyi jotain, niin tietty pikkaisen itkahti tai vain veti suutaan mutruun ja varmisti kasvojeni ilmeen. Kakki kerran päivässä alusta asti, ei koskaan yöllä. Nukkui heti jopa 6 tuntia yöunia putkeen. Päivisin otti pitkiä unia ja oli hereilläoloaikansa tarkkaavainen ja onnellinen. Viihdytti itse itseään. Meni heti leikkimään isomman sisaruksensa kanssa, kun oppi liikkumaan. Ei kaivannut viihdytystä, seurasi ympäristöään ja oli rauhallinen. Oppi kävelemään ilman kaatuilua. Kuunteli hyvin ja oppi puhumaan ja liikkumaan aikaisin.

Niin helppo vauva, että oli vaikeampaa olla ilman häntä ja  vain esikoisen kanssa kahden!

Vierailija
4/7 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta olleet helppoja vauvoja muuten, paitsi ekaa piti jossain kohtaa nukuttaa unille törkeän kauan, ja tämä toinen sittaas heräilee edelleen yli 1.-vuotiaana öisin aika paljon. Kumpikaan ei ole silti esim koskaan itkeskellyt turhia, imetykset ovat sujuneet mahtavasti (olen jopa luovuttanut maitoa, ja tätä 1v 3kk imetän edelleen, samoin kuin edellistä imetin 1v 3kk).

Vierailija
5/7 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi! Esikoisella oli aikoinaan koliikki, mutta nyt toinen vauva on aivan uskomattoman helppo tapaus. Oon ihan onneni kukkuloilla, kun tää on niin ihanaa!

Vierailija
6/7 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut helppo vauva-aika, vaikka vauva ei ehkä ole ollut yhtä "helppo" kuin muilla vastaajilla. Alusta asti oli selvät yö-päivä-rytmit, mutta heräili öisin monen monta kertaa. Nyt on jo päälle vuoden ikäinen mutta edelleen kovin levoton nukkua. Kuitenkin miellän tämän vauva-ajan helpoksi. Päivisin puuhailin kotihommia vauvan nukkuessa, tai nukuin itse. Joskus, jos vauvalla oli pahamieli, tiheän imun kausi, mahakipua tms. niin loikoiltiin tuntikausia sängyllä, välillä tississä kiinni ja välillä torkuttiin, tai vain makoiltiin. En ottanut stressiä mistään ylimääräisestä, elin ihan kuplassa. Ihanaa aikaa :)

Vierailija
7/7 |
08.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ovat molemmat lapset olleet helppoja. Esikoinen valvotti elämänsä ensimmäiset 2 viikkoa, mutta sen jälkeen tuumi sen olevan turhaa ja siirtyi 1-2 yösyömisen tahtiin. Nukkui välillä täysiä öitä, kunnes lopetti yösyömiset. Tuttia söi hetken, kunnes luopui itse siitä noin vuoden ikäisenä. Helppo, lunki vauva. Ihanteellinen esikoinen! Uhmaiät ovat menneet jos nyt ei huomaamatta, niin helpolla. Hampaiden puhkeamista ei edes huomannut ellei itse olisi suuhun kurkkaillut. Mutta sanottakoon, että esiteinivaihe on hyökynyt päälle erittäin vahvana eli myrskyisää murrosikää odotellessa? Jää nähtäväksi ottaako kaiken takaisin...

Kuopus ei paljon poikkea paitsi tuttia söi 2,5 vuotiaaksi, kunnes otettiin tutti pois. Ei protesteja. Mutta luonne on sitten muuten ärhäkkäämpi, joka ilmeni ensimmäisten uhmien alettua.

Summa summarum: Meillä on vauva-aikana nukuttu öisin hyvin!