Onnibusin matkatavararajat
Onko miten tiukat? Minulla olisi yksi iso matkalaukku, kaksi kangaskassia ja reppu. Sivuilla luki, että saa olla yksi päämatkatavara ja yksi käsimatkatavara. Minulla olisi siis päämatkatavaran lisäksi kolme käsimatkatavaraa.
Kommentit (18)
Yksi matkatavara, se on ehdoton. Käsitavaroita eivät kato. Mulla ollut iso reppu, käsilaukku ja joku muovipussi.
Eli siis voin ottaa repun ja kaksi kangaskassia käsimatkatavaroihin?
Jos meinaat mahtua niiden kaikkien kanssa istumaan, niin kyllä. Onnibusseissa ei ole kauhean isot hattuhyllyt ja penkit ovat lähekkäin, joten jalkoihinkaan ei mahdu paljoa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä niin perseestä, että jos ohjeissa on 1 käsimatkatavara niin tuodaankin 3 per ihminen. Mihin kuvittelet, että ne käsimatkatavarat mahtuu, jos bussi on täynnä ja kaikki tuo niitä liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos meinaat mahtua niiden kaikkien kanssa istumaan, niin kyllä. Onnibusseissa ei ole kauhean isot hattuhyllyt ja penkit ovat lähekkäin, joten jalkoihinkaan ei mahdu paljoa.
No hyvä juttu. Enköhän saa ne jotenkin mahtumaan.
Luultavasti tila kaikelle järjestyy ennakkosopimuksella lisämaksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä niin perseestä, että jos ohjeissa on 1 käsimatkatavara niin tuodaankin 3 per ihminen. Mihin kuvittelet, että ne käsimatkatavarat mahtuu, jos bussi on täynnä ja kaikki tuo niitä liikaa?
Ei ole optimaalinen tämä tilanne, tiedän. Mutta minulla ei ole nyt muutakaan vaihtoehtoa.
Kaikille tilaa riittää, kaikille paikkoja on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole optimaalinen tämä tilanne, tiedän. Mutta minulla ei ole nyt muutakaan vaihtoehtoa.
elä länkytä. mäne junalla tai toisen firman linjurilla.
Onneksi keskiviikko ei ole niin vilkas matkustuspäivä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi matkatavara, se on ehdoton. Käsitavaroita eivät kato. Mulla ollut iso reppu, käsilaukku ja joku muovipussi.
Itse asiassa kyllä katsoo.
Minulla oli kerran mukana 30 litran vetoinen reppu, joka oli suht täynnä tavaraa. Kuljettaja alkoi rääkyä bussiin mennessäni, että reppu pitää laittaa matkatavarasäilytykseen muiden laukkujen sekaan, enkä saa ottaa sitä bussiin sisälle. Sanoin kuljettajalle, että en suostu laittamaan sitä sinne koska repussa on tietokone ja järjestelmäkamera putkineen. Kuljettaja ärjäisi, että no ota se sitten mukaan mutta katsokin, että se on sylissäsi/jaloissasi koko ajan. Että millekään penkille sitä ei saa laittaa.
Kyseessä oli joku tavallinen arkiaamupäivä keskellä viikkoa, joten bussissa ei ollut kovin montaa matkustajaa ja reppu mahtui ihan hyvin penkille viereeni. Ei siis vienyt kenenkään paikkaa, enkä ymmärrä kuljettajan skitsoamista. Etenkään kun olin matkustanut jo parillakin julkisella ennen bussiin menoa ja ihan hyvin se reppu kulki niissäkin, ei vienyt keneltäkään muulta tilaa eikä estänyt kenenkään elämää mitenkään.
Ob:n hattuhylly on hattuhylly. Matkustamon säilytystilat minikokoa. Jos bussi ei täynnä niin mahdut ok. Jos täynnä niin pidät sylissä kaikki kolme kassia.
Kai se irtaimisto suositellaan pistämään jalkatilaan turvallisuussyistä eikä kettumaisuudesta.
Hyvin mahduin bussiin kasseineni. Ei ollut onneksi paljoa matkustajia. Kuski ei tainnut edes kiinnittää huomiota kasseihini.
Vierailija kirjoitti:
Kai se irtaimisto suositellaan pistämään jalkatilaan turvallisuussyistä eikä kettumaisuudesta.
Jos minuun (12.) viittaat niin kuljettajan huolena ei ollut mitkään turvallisuusnäkökulmat vaan se, että reppuni jotenkin mystisesti veisi joltakin tilaa siinä lähes tyhjässä bussissa. Kuten sanottua, hän skitsosi mm. siitä, että reppu täytyy pitää sylissä tai jaloissa.
Olen tuon jälkeenkin matkustanut useampaan otteeseen samaisen repun kanssa Onnibussissa, reppu on myös ollut ihan täyteen sullottu välillä ja bussi on ollut täynnä. Siltikään yksikään muu kuski ei ole kieltänyt minua ottamasta reppua matkustamoon tai rääkynyt, että reppu on sitten pidettävä sylissä tai jaloissa koko matka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa kyllä katsoo.
Minulla oli kerran mukana 30 litran vetoinen reppu, joka oli suht täynnä tavaraa. Kuljettaja alkoi rääkyä bussiin mennessäni, että reppu pitää laittaa matkatavarasäilytykseen muiden laukkujen sekaan, enkä saa ottaa sitä bussiin sisälle. Sanoin kuljettajalle, että en suostu laittamaan sitä sinne koska repussa on tietokone ja järjestelmäkamera putkineen. Kuljettaja ärjäisi, että no ota se sitten mukaan mutta katsokin, että se on sylissäsi/jaloissasi koko ajan. Että millekään penkille sitä ei saa laittaa.
Kyseessä oli joku tavallinen arkiaamupäivä keskellä viikkoa, joten bussissa ei ollut kovin montaa matkustajaa ja reppu mahtui ihan hyvin penkille viereeni. Ei siis vienyt kenenkään paikkaa, enkä ymmärrä kuljettajan skitsoamista. Etenkään kun olin matkustanut jo parillakin julkisella ennen bussiin menoa ja ihan hyvin se reppu kulki niissäkin, ei vienyt keneltäkään muulta tilaa eikä estänyt kenenkään elämää mitenkään.
Tämä saattaa tulla sinulle yllätyksenä, mutta bussikuskeiksi hakeutuvat ihmiset eivät välttämättä edusta yhteiskuntamme kirkkaimpia mieliä.
Taitaa olla sama kuski joka yritti pilata oman aamuni menneellä viikolla. Paul taisi olla herran nimi. Tyyppi oli niin epämiellyttävä sössöttäjä, että harkitsen kyllä muuta kulkuneuvoa ensi kerralla. Junalla tai bussilla matkustaessani kukaan ei ole koskaan aikaisemmin tullut töykeästi valittamaan matkatavaroistani.
En suostu laittamaan auton tavaratilaan tietokonetta ja kovalevyä sekä muita särkyviä tavaroita sisältäviä laukkujani muiden paiskottavaksi. Sanomattakin selvää on että kaksi laukkuani mahtui hattuhyllylle ja reppu meni nätisti jalkatilassa. Naapuripenkin nainen piti koko matkan pientä käsilaukkuaan penkillä. Olisi varmaan Paulilla mennyt pelikirja sekaisin, jos olisi nähnyt :D
Up