Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selvitä kun mies lähtee sivariin?

Vierailija
25.02.2006 |

En jaksa selostaa tätä alusta alkaen, mutta mies on saanut lykkäystä jo monta vuotta, ensin vapautuksen armeijasta ja sen jälkeen lykkäystä siviilipalveluksesta. Olimme siinä käsityksessä että seuraavaksi saa vapautuksen, mutta ei sitten saanutkaan, kutsu kilahti palveluksen aloittamiseen toukokuussa :( Olen silloin itse viimeisilläni raskaana, 1.5-vuotiaan lapsen kanssa siis kotona 3 viikkoa kun mies joutuu sinne alkukoulutukseen. Tuli siis tosi paskaan saumaan :( Tuota alkukoulutusta ei voi aikaistaa, mutta myöhemmäksi sen kai voisi siirtää, esim. kesäkuulle, mutta eipä se taida paljon tilannetta helpottaa että vauva on jo syntynyt ja olen sitten kahden pienen kanssa ihan yksin.

Toinen juttu on sitten raha. ITse tulen olemaan minimiäitiysrahalla, mies on ollut töissä ja oltaisiin pärjätty ihan ok, mutta nyt kun joutuukin sivariin niin varmaan kaikki tietää paljonko sivarit saa rahaa, alle toimeentulotuen. Eli ihan helvetin hieno vuosi luvassa :´(

Vituttaa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois vaan mennyt sinne armeijaan!!!

Vierailija
2/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja syy oli sellainen että ei sitä olisi pystynyt suorittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi olis pitänyt hoitaa alta pois ennen kun niitä lapsia alkaa tekemään. Todella väärin sua kohtaan! Oletko varma ettei kyseessä ole toinen nainen? Kuullostaa kyllä vähän epäilyttävältä, ellei miehesi sitten kärsi masennuksesta tai ole työtön.

Vierailija
4/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvattua eri tavoin ja sai olla päiviä pois, millä alalla sun mies on?) siellä on muuten varmasti tosi ällöttävääkin olla asumassa se aika, jos on selkeesti vanhempikin ...

Vierailija
5/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun 2 tuttuu on saanut myös vapautuksen ja kumpikaan ei ole käynyt sivaria...

mut onko toi eri juttu kun on saanut vapautuksen asevelvollisuudesta vai mikä se oli???

Eikö valtio sitten maksa tein vuokraa? maksaahan se sillonkin miehen osuuden kun mies on armeijassa, tai ainakin näin oli serkullani.

Vierailija
6/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske ukkosi hankkia hullun paperit niin saa vapautuksen.

Vierailija
7/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunut ja paljon muuta pakollista valtion laskuun. ja huom, esim tuota vaunua eivät oisi tarvinneet mutta kun sai ostaa niin myivät sitten tuon uuden, eli heillä oli jo valmiina niinkuin ehkä teilläkin...

Vierailija
8/8 |
25.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on ollu kaksi syytä.

Mies säästi rahaa sivaria varten. Voisin sanoa, et elintasomme ei oo laskenu ollenkaan. Ite opiskelen ja mies on ollu töissä. Vuokranhan maksaa sivaripaikka, matkakortti maksetaan, ruokarahaa saa jne. Itse en ole muuttanu kirjojani vielä miehen luokse, joten koko vuokra maksetaan.

Mies haki puolisen vuotta erittäin aktiivisesti palveluspaikkaa, ja saikin hyvin motivoivan paikan omalta alaltaan. Paikka itse asiassa antaa hänelle uutta hyödyllistä työkokemusta ja luo uusia työkontakteja.(Aiemmin ollut asiantuntijatehtävissä, nyt saa myös opettaa.) Eli kun paikka on hyvä, niin aika menee nopeasti ja ennen kaikkea psyyke kestää tämän vuoden ja se ei mene riitelyksi teiän kahen välillä. Miehenikin sai monta vuotta lykkäystä, joten hänellä on jo monta työvuotta takanaan eli tässä tilanteessa ei enää olisi joku kirjastoapulaisen paikka napannu.

Huom. myös se on mahdollista, että sivaripaikka " myy" sivarin palveluksia eteenpäin esim. tämän nykyiselle työnantajalle, jolloin pysyy mukana omassa työyhteisössä ja töihin palaaminen helpottuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi