Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Piipittävät kodinkoneet, HERMO MENEE!!!!

Vierailija
08.06.2016 |

Tehtiin keittiöremontti, päivitys 80-luvulta nykypäivään. Nyt apk piipittää kun tiski on valmis. Kahvikone piipittää kun painetta on riittävästi. Uuni piipittää kun on lämmennyt haluttuun lämpötilaan ja silloin kun ajastus päättyy. Hella samaten piipittää, kun laitettu ajastus päättyy ja silloin, kun levy jotenkin ylikuumenee. Mikroaaltouuni tietenkin piipittää kun ajastus päättyy, mutta meidä supermikro piipittää silloinkin, kun automaattisulatusohjelman puoilivälissä sulatettava jauheliha tulee kääntää astiassa. Pesukone kylppärissä kiljaisee kun on valmista, samoin kuivuri. Hieno pölynimurimme piippaa, kun se luulee olevansa tukossa eli kun imuroi oikein hitaasti ja tai pienellä suuttimella pehmeää sohvaa. TV piipittää kun siinä käyttää erilaisia älytoimintoja ja etenee toimintohakemistossa. Kännykästä sai sentään piipit pois jokaisen fb-kaveripäivityksen osalta.
Helvata sentään. Mä haluan takaisin 80-luvulle. Silloin ainoa piippaava laite oli "The Machine That Goes Ping" ja sekin oli vain tv:n laatuhuumoria eikä missään mielessä todellsuutta muuten kuin ehkä mikrojen kohdalla.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni akkutyökalujen latauslaite soittaa aina latauksen valmistuttua fur Eliseä. (en osaa laittaa saksalaista yytä)

Ärsyttää kamalasti, kun se ääni on erittäin kova ja akkuja miehelläni on noin 8. Ne sopivat ruohotrimmeriin ja ruuvinvääntimiin jne.

Ihan vapaa-ajan puuhastelu siis. Eli ei siksi lautailee missään työpaikalla vaan kotona.

Lisään vielä, että saisi edes valita itse muutamasta vaihtoehdosta kappaleen, niin olisi paljon parempi. Alkaa jo kyllästyttää tuo fur Elise. Haluaisin kuulla vaikka Tonava kaunista tai Sibeliuksen Finlandiaa. (tokko oliis valinnainen ulkomaalaisissa koneissa)

Luulen, että merkki on de Walt. En ole varma kylläkään. Hän ostaa aina samaa merkkiä, että samat akut sopisi kaikkeen. Uusin ostos on akkukäyttöinen lehtipuhallin. (sikäli hyvä, että puhalluksesta ei kuulu kovaa ääntä. Se ääni tulee Ittwn mulle, kun lataus valmistuu.)

Vierailija
42/57 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän te ne koneet ostatte. Meillä pyykkikoneen laulelut on vaimennettu, koska osasimme lukea käyttöohjeen. Astianpesukone (Miele) ei sano mitään. Mikroaaltouuni on vuodelta -88 ja sanoo vain pling kun on valmis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni akkutyökalujen latauslaite soittaa aina latauksen valmistuttua fur Eliseä. (en osaa laittaa saksalaista yytä)

Ärsyttää kamalasti, kun se ääni on erittäin kova ja akkuja miehelläni on noin 8. Ne sopivat ruohotrimmeriin ja ruuvinvääntimiin jne.

Ihan vapaa-ajan puuhastelu siis. Eli ei siksi lautailee missään työpaikalla vaan kotona.

Lisään vielä, että saisi edes valita itse muutamasta vaihtoehdosta kappaleen, niin olisi paljon parempi. Alkaa jo kyllästyttää tuo fur Elise. Haluaisin kuulla vaikka Tonava kaunista tai Sibeliuksen Finlandiaa. (tokko oliis valinnainen ulkomaalaisissa koneissa)

Luulen, että merkki on de Walt. En ole varma kylläkään. Hän ostaa aina samaa merkkiä, että samat akut sopisi kaikkeen. Uusin ostos on akkukäyttöinen lehtipuhallin. (sikäli hyvä, että puhalluksesta ei kuulu kovaa ääntä. Se ääni tulee Ittwn mulle, kun lataus valmistuu.)

Korjaan Tonav *kaunoista

Vierailija
44/57 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korjaan Tonav *kaunoista

Anteeksi. Menee koko ajan väärin.

Tonava kaunoinen

Vierailija
45/57 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh, onneksi meillä piippaa vain mikro :D Sekin niin rasittava että pakko kyttäillä vieressä ja sammuttaa aina ennenkuin aika loppuu ja piipitys alkaa :D

Minullakin ainoa piippaava kone on mikro ja kyttään myös vierellä ettei ala piippailemaan kun se niin ärsyttää ja luulin että olen jotenkin hermoheikko tuon ärsytyksen takia, mutta en taidakaan olla sitten ainut. Sekoaisin varmaan ap:n kodissa.

Vierailija
46/57 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskari aukeaa itsestään, kun on valmis eikä piippaa. Mikro piippaa viidesti kun valmis. Pyykinpesukone kahdesti ja ellei avaa luukkua, niin uudet kaksi piippausta viiden minuutin päästä. Aika maltillinen kuvio siis. Osasta laitteista varmaan saa ohjekirjan avulla piippaukset pois.

Tutun tiskikone piippaa kunnes kone avataan. Vieraana huvittaa, omistajana kaivaisin ohjekirjaa. 

Vierailija
47/57 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkkiset koneet?

Vierailija
48/57 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneen ohjekirjassa ainakin meillä on ohje, miten sen piippauksen saa pois. Mikron piippauksesta en keksi poistoa, muissakin laitteissa kannattaa sitä ohjetta lukaista.

Vierailija
49/57 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille muijalle että turpaa soukeamalle!

Vierailija
50/57 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin asiaa!

Näille äänisuunnittelijoille voisi ihan huoleti antaa asiakaspalautteena niskalaukauksen.  Telkkarissakin on torvisoittokunta päräyttämässä fanfaarit kun toosan pistää päälle. 

Ja ykköselle tiedoksi, vitun manuaalien lukemisesta ei ole apua, jos ko. toimintaa ei ole olemasskaan.

Eihän se mitään, jos laite käynnistettäessä pitää äänen, mutta minulla on sellainen televisio, joka soittaa sävelmän äärimmäisen kovallaan silloin kun se sammuttaa, vaikka äänet muuten olisivat pienellään. Enkä ole osannut niitä poiskaan saamaan.

Vierailija
51/57 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pesukoneessa ( Samsung) on nappulat,millä saa ainakin suurimman osan niistä melodioista pois.

Vierailija
52/57 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Samsukka-pyykkikone kajauttaa juu pitkän sävelmän, joka on aika kovaääninen pienessä asunnossa. Otin sen pois päältä, mutta sitten tajusin kaipaavani sitä, että huomaan pesuohjelman päättymisen eikä pyykit unohdu koneeseen. Laulelma on jopa hauska nykyään, se on niin iloinen että kuulostaa kuin pyykkikone olisi jotenkin tosi ylpeä että hän on nyt valmis ja täällä tätä puhdasta olisi! Pimpeli-pipi-pom!

Vierailija
53/57 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun saisi vielä uusiin pesukoneisiin tämän yhden ominaisuuden: pesisivät PUHTAAKSI niin pyykit kuin astiat ilman mitään ihmeellisiä kommervenkkejä.

Vaan mitä "kehitystä" tähän mennessä on tapahtunut, vaikkaan seuraavan innovaation näissä masiinoissa olevan vilkkuvalon. Vihreä kun ohjelma on lopussa, keltainen kun on vähän viivytelty ja punainen silloin, kun ei orja ole rynnännyt ajoissa tyhjentämään tavaraa koneesta.

Täytyykin pitää mielessä seuraavia uusia koneita ostaessa tuo äänettömyyys yhtenä valintakriteerinä.

Tämä ei taida onnistua kun koneiden pitää säästää vettä ja energiaa. Uusin hölmöys on nämä kylmällä 15-20c vedellä pesevät pyykkikoneet, turha sitä vettä lämmittää. Sitten se kone pyörittää sitä pyykkiä pienellä määrällä kylmää vettä alun neljättä tuntia. Ja puhdasta tulee... Just joo.

Nauttikaa nyt uskonnostanne te ilmastoituilijat. Meillä on onneks taloyhtiön pesukone joka pesee puhtaaksi vaikka puolessa tunnissa tai 90-asteessa jos huvittaa 😀

Vierailija
54/57 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
55/57 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bosch serie 6 pesukoneiden ohjeessa on virhe. Eli äänettömälle pesun jälkeen ne saa kun:

1. käännä valitsinta yksi pykälä oikealle

2. paina käynnistysnappia (play/pause) ja käännä valitsinta toiseen pykälään. (Käyttöohjeessa käsketään painamaan linkousnappia Playn sijaan, mutta se ei toimi. )

3. näyttöön ilmestyi nyt joku numero 0-4. Paina ajastusnappia kunnes näytössä 0.

4. käännä valitsin ylös (pois päältä).

Ärsyttävät piippausäänet nappuloita painellessa saa samoin pois, mutta valitsin käännetään pykälään 3.

Vierailija
56/57 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen mikro piipitti viisi kertaa kovalla äänellä kun lämmitys ohi, meni hermo, avasin kuoret ja laitoin sinitarraa piirilevyssä olleen "kaiuttimen" päälle. Johan hiljeni !

Vierailija
57/57 |
04.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa halvimman karvalakki-mallin niin ei piipitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä