Proteiinirahkat ym. -tuotteet - onnistunut ruokahuijaus!
Kuinkahan paljon Valio & Co tekee rahaa proteiinihuijaukseen langenneiden ämmien avulla?
Maitohyllyistä on nykyään vaikea jo löytää ihan tavanomaisia tuotteita rahkojen paljoudelta. No, kai tämä(kin) villitys joskus ohi menee.
Kommentit (25)
Noi Alpron Go on tms. on kiva uutuus :) Maitorahkaa tulee harvemmin ostettuakaan, en tykkää että Valio tuo jatkuvasti markkinoille tuotteita jotka ovat entistä kauempana aidosta tuotteesta. Lumo-rahkat on makeutettu makeutusaineilla, mitä hömppää..
No en nyt kutsuisi tuota ruokahuijaukseksi. En minä ainakaan ole koskaan kuvitellutkaan että proteiinirahkoissa olisi maustamatonta maitorahkaa enemmän proteiinia. Olen itse käsittänyt ne ennemminkin korvikkeiksi maitohyllyistä löytyville sokerisille jälkiruokarahkoille, joihin verrattuna niissä on paljon enemmän proteiinia.
Pelkkä maustamaton rahka ilman lisukkeita on kamalan makuista. Siispä en juoksuevääksi koskaan ottaisi sellaista, vaan sitä varten nappaan ennemmin proteiinirahkan, vaikka siinä lisäaineita onkin. Maustamattomat rahkat nautin kotona, jossa voin lisäillä niihin marjoja, siemeniä, pähkinöitä yms.
Proteiinirahkoissa on hurja määrä sokeria verrattuna tavallisiin.
Mikä niissä on huijausta? Paremmalle ne maistuu kuin pelkkä Ehrmann.
Vierailija kirjoitti:
Proteiinirahkoissa on hurja määrä sokeria verrattuna tavallisiin.
Mutta taas jos verrataan niihin aiemmin hyllystä löytyneisiin maustettuihin jälkiruokarahkoihin, niin sokeria on proteiinirahkoissa yleensä vähemmän.
On mun mielestä kyllä naurettavaa edes verrata proteiinirahkoja ja maustamattomia rahkoja keskenään, kun itse näen ne täysin eri kategorian ja tilanteiden tuotteina.
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä on huijausta? Paremmalle ne maistuu kuin pelkkä Ehrmann.
No katsos, mamma yhdistää sanan proteiini heti fitnessiin ja mammaa ahdistaa aina sen ajatellessa fitness-harrastajia. Ei siinä mitään muuta.
Valio Profeel sokeroimaton omenapiirakanmakuinen maitorahka
Per 100g:
Kcal 67
Proteiini 11g
Hiilarit 5,3g
Rasva 0,2g
Ehrmann maustamon rahka
Per 100g:
Kcal 55
Proteiini 8,3g
Hiilarit 5g
Rasva 0,2g
Millä tavalla siis huijusta? Enemmänhän tuossa profeelissä on proteiinia.
Mika valion tuote ei olisi yksi iso huijaus?
Vierailija kirjoitti:
Per 100g:
Kcal 67
Proteiini 11g
Hiilarit 5,3g
Rasva 0,2g
Ehrmann maustamon rahka
Per 100g:
Kcal 55
Proteiini 8,3g
Hiilarit 5g
Rasva 0,2g
No esimerkiksi Valion pehmeässä rahkassa 10g/100g, Eilassa 11g.
Minä en edes ymmärrä tätä proteiinirahkavillitystä ollenkaan, kun tavallisessa rahkassa voi olla jopa enemmän proteiinia, kuin näissä "Proteiini"rahoikoissa.. ja lisäksi noihin on lisätty hurjasti sokeria verrattuna tavalliseen. Itse pysyttelen tavallisessa ja heitän sekaan ananasta, tarpeeksi makeaa noinkin ja paljaaltaankin menee.
Vierailija kirjoitti:
Per 100g:
Kcal 67
Proteiini 11g
Hiilarit 5,3g
Rasva 0,2g
Ehrmann maustamon rahka
Per 100g:
Kcal 55
Proteiini 8,3g
Hiilarit 5g
Rasva 0,2g
Mutta kummassa on enemmän aineita ainesosaluettelossa ja monestako tiedät mitä ne on ja mitä ne tekee elimistölle?
Katsokaa joskus rasvattoman ja tavallisen rahkan rasvaprosentteja :)
Minusta on vain hyvä, että ihmisille tulee enemmän vaihtoehtoja. Itse olen tykännyt rahkasta aina. Parikymmentä vuotta sitten ihastuin siihen. Nyt on kiva, kun on muunkin makuisia, kuin perusrahkaa. Miksi pitäisi olla vain yksi tuote kutakin lajia, että se kelpaisi mammoille. Onhan esim siidereitäkin monen makuisia ja merkkejä. Sekö nyppii hyvänen aika, jos on eri makuisia rahkoja nykyään, kuin pelkkää perusrahkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes ymmärrä tätä proteiinirahkavillitystä ollenkaan, kun tavallisessa rahkassa voi olla jopa enemmän proteiinia, kuin näissä "Proteiini"rahoikoissa.. ja lisäksi noihin on lisätty hurjasti sokeria verrattuna tavalliseen. Itse pysyttelen tavallisessa ja heitän sekaan ananasta, tarpeeksi makeaa noinkin ja paljaaltaankin menee.
Joo tuo toimii, kunhan on tilanteessa, jossa on lusikkaa ja kulhoa, johon alkaa miksailemaan rahkoja ananaksia. Jos sen sijaan aikoo napata sen rahkan välipalaksi vaikka bussipysäkillä bussia odotellessa, niin kyllä tuollainen proteiinirahka on vaan helpompi/toimivampi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa?
No koko proteiinihan on jo lähes huijaus. Tai että sitä muka niin paljon tarvii. Ja nimenomaan rahkoista ym eläinperäisistä tuotteista. Terveellisyys on siitä ainakin hyvin kaukana...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yrittänyt etsiä kissojen ja koirien kanssa ihan tavallista rahkaa, mutta eihän kaupoissa ole muuta kuin nollaprosenttisia ja jotain 0,2 prosenttisia! Hirveän makuisia ja vetisiä. Eikö Suomessa kukaan enää toimita maustamatonta rahkaa, jossa olisi vähän enemmän rasvaa?
Ja tosiaan, näin paluumuuttajana on sormi suussa siellä monen metrin maitohyllyssä. Tavaraa vaikka kuinka paljon. Mitenkähän ne kaikki menevät kaupaksikaan.
t. paluumuuttaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yrittänyt etsiä kissojen ja koirien kanssa ihan tavallista rahkaa, mutta eihän kaupoissa ole muuta kuin nollaprosenttisia ja jotain 0,2 prosenttisia! Hirveän makuisia ja vetisiä. Eikö Suomessa kukaan enää toimita maustamatonta rahkaa, jossa olisi vähän enemmän rasvaa?
Ja tosiaan, näin paluumuuttajana on sormi suussa siellä monen metrin maitohyllyssä. Tavaraa vaikka kuinka paljon. Mitenkähän ne kaikki menevät kaupaksikaan.
t. paluumuuttaja
s-marketissa ja prismassa on kermarahkaa, 10% rasvaa
Proteiinirahkoja syön jälkiruoaksi, nykyisin tosin siirryin jogurttiin hinnan vuoksi. Proteiinimaitoa ihmettelen hieman, nuorten naisten keskuudessa suosittu tuote, olen sen kassajonossa huomannut. Maksaa aika paljon enemmän kuin tavallinen maito, enkä ymmärrä sen ideaa. Ostaisin luomumaitoa mutta edullisemman hinnan vuoksi tyydyn tavalliseen (olen opiskelija).
Ihan sairasta touhua. Maitohyllyllä saa tosiaan suurennuslasin kanssa etsiä jotain aitoa syötävää. :D