Silja noro-ongelma ratkesi - syynä sottaiset asiakkaat
Hyi hyi teitä sottasia pissakäsiä. Teidän vuoksi koko laiva on jouduttu siivoamaan ja tappioita tulee. Hävetkää.
Kommentit (193)
Vierailija kirjoitti:
Itse olin viikonloppuna Symphonylla ja siellä oli todella paljon intialaisia. En tiedä wc-tavoista, mutta buffetissa tunkivat ainakin röyhkeästi valkoisten eteen - oli väli edelliseen miten pieni tahansa.
Ganges all over again 💩
Vierailija kirjoitti:
Kertoo mulle enemmän siivouksen huonosta tasosta. Meillä opetettiin, että kahvat ja kaikki kosketuspinnat pyyhitään ja eri räteillä tietenkin.
Ja kuka ällötys matkustaa kipeänä? Pysykää kotonanne parantumassa 😡
Ongelma on se, että tauti tarttuu ennenkuin tietää olevansa sairas. Ja kännissä voi oksetus kuulua asiaan jos on kaksin käsin viinaa vetänyt. Krapulapaskalle ja sitten aamiaiselle ilman käsipesua
Pudasjärvi on vielä Itämeren alueella
Sama paskatauti koskee Hoploppia ja ravintoloiden aamiasbuffeeta ja kauppakeskuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo mulle enemmän siivouksen huonosta tasosta. Meillä opetettiin, että kahvat ja kaikki kosketuspinnat pyyhitään ja eri räteillä tietenkin.
Ja kuka ällötys matkustaa kipeänä? Pysykää kotonanne parantumassa 😡
Ongelma on se, että tauti tarttuu ennenkuin tietää olevansa sairas. Ja kännissä voi oksetus kuulua asiaan jos on kaksin käsin viinaa vetänyt. Krapulapaskalle ja sitten aamiaiselle ilman käsipesua
Humalassa aika moni mies on siinä kunnossa, että tuskin tietää missä hänen kätensä heiluvat, saatika että osaisi käyttää niitä koordinoidusti.
Tai sit huudellaan kädet vedellä ilman saippuaa. Tosi monet naiset tekee näin
Äidit ovat lisäksi mestareita selittelemään, että "lapsi varmaankin vain söi liikaa ja oksensi sen vuoksi". tai "ehkä laivan peruna ei sopinut nisopetterin herkälle vatsalle ja siksi hän hieman oirehtii".
Huolellinen käsienpesu vähentää virusten määrää käsissä merkittävästi. Siksi kädet tulee pestä aina WC:stä lähtiessä ja ennen ruokailua runsaalla lämpimällä vedellä ja saippualla. Desinfektioaineet (esimerkiksi alkoholipitoiset käsihuuhteet) eivät hävitä virusta käsistä ja pinnoilta yhtä tehokkaasti kuin saippuapesu eikä niiden käyttö korvaa pesemistä (ks. tarkemmin 1).
Noroviruksen säilyminen taudinaiheuttamiskykyisenä riippuu ulkoisista olosuhteista. Vaikka virusten määrä pinnoilla vähenee jo tuntien kuluessa, norovirus voi säilyä hengissä ympäristössä useita vuorokausia. Siksi huolellinen WC:n, hanojen ja kosketuspintojen siivous klooripohjaisilla yhdisteillä on tarpeen niin sairastuneen kodissa kuin laitoksissakin.
Oksennus ja mahdollinen ripuliuloste siivotaan kertakäyttöhansikkaita käyttäen. Puhdistusliinat ja hansikkaat suljetaan välittömästi jätepussiin ja kuljetetaan roskikseen samoin kuin kaikki lähietäisyydellä olevat ruoat. Vaatteet ja lakanat pestään pyykinpesukoneessa mieluiten vähintään 60 C asteen lämpötilassa. Virus ei kuole kylmässä (se säilyy elossa pakasteissakin).
Lapsille annettava rotavirusrokote ei suojaa norovirusripulilta.
Siivoaisivat ensimmäisenä ne hytit, koska on vaikea välttyä tartunnalta, jos saa kaikilta hytin pinnoilta noroviruksia.
Ai, mutta tästä ei kai saanut keskustella, koska aikaisempi ketju poistettiin. Syy viruksen leviämiseen on joukkue, joka sotki sairastuttuaan hytit ja SIIVOUS joka ei siivonnut kloorilla hyttejä eritteistä.
Ja nyt syynä on TallinkSilja, joka ei vieläkään vaivaudu tarttumaan kunnon konsteihin vaan pilaa mieluummin maineensa ja ottaa takkiin vuosiksi eteenpäin.
Matkustajat vois kokoontua promenadille ja katsoa videolta käsienpesuvideon. Laivaemäntä vois vetää shown. Vähän niinku lentokoneissa se turvajuttu.
Eli kun ekat yrjöt on siivottu, silloin se on levitetty räteillä ympäri laivaa.
Vierailija kirjoitti:
Just näin! Ihan turha lässyttää ihmisten käsienpesusta, kun jokainen laivoilla matkustanut tietää kuinka paskaisia ne hytit (ja hyttien vessat) monesti on ja mihin tyyliin ne siivotaan. Yksi norohytti, josta tauti levitetään koko kerrokseen.
Vierailija kirjoitti:
Matkustajat vois kokoontua promenadille ja katsoa videolta käsienpesuvideon. Laivaemäntä vois vetää shown. Vähän niinku lentokoneissa se turvajuttu.
Menisitkö itse katsomaan käsienpesuvideon?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä on alapeukutettu? Koska näinhän se juuri menee. Siljalla joku kampanja meneillään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menisitkö itse katsomaan käsienpesuvideon?
En mutta jos siellä jaettaisiin samalla ilmaisia ämpäreitä sinne tulisi kaikki matkustajat sukulaisineen
Olen tavannut jo vuosia laivalle joutuessani mm. sylkeä buffetpöydän ruokiin ja vessakäynnin jälkeen hieroa likaisia käsiäni sisäpuolen ovenkahvoihin. Heti jälkeen pesen omat kädet ja oavaan ovet kyynärpäällä tai kyljellä työntämällä. Risteilyä harrastavat ovat kyllä keskimäärin sellaista roskasakkia että ansaitsevat kaikki mahdolliset taudit :D
Kenen vika on noroviruksen leviäminen kun joku AV-mamman pikku Ripuli-Camilla 4v kaivelee tuon tuosta persekutinaansa pikku noropaska käsillään ja lääppii tax-free tuotteet täyteen virusta. Näinhän tässä todennäköisimmin on käynyt. AV-mammojen saastaisista kodeista tämä on lähtenyt liikkeelle.
Hei. Lueppas uutinen uudestaan. Siellä ei mainita mitään matkustajien alkuperä
maasta. Ettei vaan olisi Pudasjärveltä