Lapset nyt vain sattuvat olemaan uteliaita ja keskenkasvuisia! Lapset eivät ole aikuisia!!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Kasvattajan ensisijainen velvollisuus on varmistaa, etteivät omat lapset aiheuta haittaa muille.
Terveisin vihainen aikuinen jonka mielestä lapset ovat vain tiellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvattajan ensisijainen velvollisuus on varmistaa, etteivät omat lapset aiheuta haittaa muille.
En ole vihainen mutta odotan kyllä vanhempien hoitavan velvollisuutensa muita ihmisiä kohtaan. Nykyvanhemmille tämä tuntuu olevan yllättävän vaikeaa.
Jotkut päätyvät jopa syytteeseen asiasta; sitä myös näkee törkeätä joka on lähtöisin laaten vanhemmista; tuetaan siis lapsen häirintää muita kohtaan. Muutaman vuoden päästä kakara saa selkäänsä vielä kovemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itsekin vanhmepi ja olen samaa mieltä tuo lainaamasi kirjoittajan kanssa. En vain ymmärrä vanhempia, jotka eivät komenna lapsiaan. Ja näitä näkee paljon. Muksut puuhaa ihan mitä sattuu ja vanhemmat eivät sano mitään, tai jos sanovat, niin se on sellaista varovaista pyyntelyä.
Lapset eivät ole se ongelma, vaan saamattomat ja välinpitämättömät vanhemmat.
Jep. itselläni on neljä lasta ja olen täysin samaa mieltä, että vanhemmilla vastuu siitä että eivät aiheuta "haittaa" muille. Nykyajan kasvatuskulttuuri onkin sanonko mistä... Itsekään en tykkää vieraitten kakaroista, ne kun niin huonosti kasvatettu muutamia poikkeuksia kyllä löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Koittakaa käsittää tämä asia vihaiset aikuiset.
Saamattomat vanhemmat voisivat yrittää käsittä, että heidän tehtävä on kasvattaa lapsensa.
Tietysti vastuu on vanhemmilla. Kuka nyt voi olla toista mieltä?
Kuitenkin tuntuu että on liikaa vihaisia aikuisia en tiedä mistä tämä johtuu.
-ap
Sitten kun komennat niitä lapsias tai jopa pidät kädestä lapsen tempoillessa, saat pahaa silmää ja jopa valituksia kun pahoinpidellään ja kaltoinkohdellaan niitä. Ja sitten kun se lapsi kiukuttelee rajoittamisen johdosta, saat valituksia kun se metelöi.
Joten vitut, mä teen just niinkuin parhaaksi näen. Joka tapauksessa aiheutetaan vaan harmia niin ei siinä kauaa jaksa muitten mielipiteet kiinnostaa. Ainoastaan se kiinnostaa että meillä on asiat hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa. Eikö kasvattajan ensisijainen velvollisuus olekaan varmistaa, että lapsista kasvaa tasapainoisia yhteiskuntakelpoisia aikuisia? Jos tuota yllä mainittua linjaa jyrkästi noudatettaisiin, niin vanhempien ensisijainen velvollisuus olisi käytännössä pitää lapset kotona neljän seinän sisällä äänieristetyssä asunnossa. Tai sitten asua niin syrjässä, ettei kukaan vahingossakaan voi häiriintyä. Minkähänlaisia aikuisia sillä tavalla kasvatetuista lapsista tulisi?
Vierailija kirjoitti:
-ap
No kuule, ihan johtuu siitä, että me olemme saaneet todellakin tarpeeksi tuta niitä vastuuttomia vanhempia, jotka eivät mielestään ole lainkaan kasvatusvastuussa omista p-hedelmistään.
Meillä just vaiheessa yhden pariskunnan edesottamukset; jalkapalloa lätkittiin kaksi päivää rivitalon päädyssä karsean huudon kera. Pallo lenteli kohti autoja ja vastakylvetylle nurmikentälle. Huis hais vaan, ja jumalaton mekkala. Istutukset paskana, ja niitä vanhempia ei edes näkynyt missään.
Vein jumalattoman ison kukkaruukun kesäkukkineen (itse maksoin) keskelle aluetta, ja rauha palasi. Mainittakoon, että jalkapallokenttiä on melkein tien toisella puolella jopa kaksi kpl, luontopolut vieressä ja uimarantaan fillarimatka. Perheessä ajellaan kahdella autolla. Nämä laiskat paskat eivät vaan jaksa viedä lapsiaan sinne pelaamaan! :( joten kärsikööt muut!!!!!
Nyt hommaavat kylpytynnyriä takapihalleen, jeah, ja voi sitä tulevaa huutoa puoleen yöhön!!! (Tähän asti rääkyneet pitkälle iltaan, kun muut jo menevät nukkumaan)
Ja ei asuntokohtaisia vesimittareita!!!!!!!!!!! Kokouksessa tätä puitiin ja oli kyllä hyvä ilme, kun selvisi heille, että veden joutuu itse maksamaan. Ei naapurit maksakaan!!! :D
Tässä esimerkkiä kusipäisistä "vanhemmista". Onneksi meillä on kova tyyppi hallituksen puh.johtajana. Muuten nämä touhuisivat mitä mieleen juolahtaa näiden kakaroidensa eteen. Parkkeeraavatkin minne sattuu, ei väliä, minä, minä ja minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apNo kuule, ihan johtuu siitä, että me olemme saaneet todellakin tarpeeksi tuta niitä vastuuttomia vanhempia, jotka eivät mielestään ole lainkaan kasvatusvastuussa omista p-hedelmistään.
Meillä just vaiheessa yhden pariskunnan edesottamukset; jalkapalloa lätkittiin kaksi päivää rivitalon päädyssä karsean huudon kera. Pallo lenteli kohti autoja ja vastakylvetylle nurmikentälle. Huis hais vaan, ja jumalaton mekkala. Istutukset paskana, ja niitä vanhempia ei edes näkynyt missään.
Vein jumalattoman ison kukkaruukun kesäkukkineen (itse maksoin) keskelle aluetta, ja rauha palasi. Mainittakoon, että jalkapallokenttiä on melkein tien toisella puolella jopa kaksi kpl, luontopolut vieressä ja uimarantaan fillarimatka. Perheessä ajellaan kahdella autolla. Nämä laiskat paskat eivät vaan jaksa viedä lapsiaan sinne pelaamaan! :( joten kärsikööt muut!!!!!
Nyt hommaavat kylpytynnyriä takapihalleen, jeah, ja voi sitä tulevaa huutoa puoleen yöhön!!! (Tähän asti rääkyneet pitkälle iltaan, kun muut jo menevät nukkumaan)
Ja ei asuntokohtaisia vesimittareita!!!!!!!!!!! Kokouksessa tätä puitiin ja oli kyllä hyvä ilme, kun selvisi heille, että veden joutuu itse maksamaan. Ei naapurit maksakaan!!! :D
Tässä esimerkkiä kusipäisistä "vanhemmista". Onneksi meillä on kova tyyppi hallituksen puh.johtajana. Muuten nämä touhuisivat mitä mieleen juolahtaa näiden kakaroidensa eteen. Parkkeeraavatkin minne sattuu, ei väliä, minä, minä ja minä.
Kyl on kauheaa käytöstä naapureilta jos noin on todella.
Niin myös paistaa tekstisi läpi sinun negatiivinen asenne kaikkeen. Varmaan huusit naama punaisena kokouksessa asiasta etkä voinut ajatellakaan että olisit valinnut oikeita sanoja hienovaraisemmin?
Onneksi meidän naapurissa pidetään lapsista huolta. Nimittäin kasvatustilanteet(möykkä) kuuluvat meille asti.
Vierailija kirjoitti:
No eihän toki, vasta monessijainen. Ensisijainen velvollisuus on huolehtia lapsistaan ja itsestään. Toisssijainen on kasvattaa heitä. Kolmassijainen tarjota virikkeitä ja kannustaa heitä kehittämään hyviä puoliaan...
Jotain ännännesijaisena velvollisuutena tulee huoletia siitä, ettei joku palstavelan korva särähdä innostuneesta pikkulapsen äänestä.
Toki, rikoksien, rötöksien ja haitanteon kiellot pitää lapselle nuijia varhain, samoin perus-sosiaaliset tavat ja muiden huomioonottaminen. Nämä sisällytän tuohon kakkosvelvollisuuteen eli kasvattamiseen.
Mutta siitä en äitinä tai kansssaihmisen kanna kauheasti huolta, jos joku aikuinen ei siedä yhtään ääntä tai sitä, että lapsetkin ovat tämän yhteiskunnan kansalaisia ja siten oikeutettuja liikkumaan ihmisten ilmoilla, vaikka ovatkin kirkasäänisiä, helposti väsyviä, tyhmiä kyseleviä ja hitaasti tientukkeena liikkuvia.
Saavat olla uteliaita ja keskenkasvuisia. Jos ne siksi putoaa jokeen, niin en oikein osaa vanhemmilleen surunvalitteluja esittää, koska kysehän oli tavallisista lapsista tavallisissa uteiaissa puuhissa.
Tämä aloittaja taisi tarkoittaa näitä kaupan kassoilla nyrpeitä ja vihaisesti katsovia aikuisia jotka eivät voi sietää lapsia näköpiirissään.
Tietenkin ovat uteliaita ja keskenkasvuisia. Kiellän ja opastan sujuvasti vieraita, meillä kyläilemässä olevia lapsia.Samat säännöt niillä on kuin omillakin. Kyllähän siinä ärtymystä saattaa olla vähän mukana, jos samasta asiasta täytyy useamman kerran sanoa.
Ajotiellä voi pelata 10 vuotta hakata sählypalloa, jopa murrosikäiset, tunteja päivässä, vuodenajasta riippumatta. Koko ajan voi pitää hakkaavaa ääntä 9-21. Vuodenajasta riippumatta, karjua, öristä, mölistä, kutsua ison lauman, mutta heitä ei sisälle tai kentille laiteta, vaan ajotielle.
Kaikki ilo omasta kodista voidaan viedä, pihaa ei ole voinut käyttää ollenkaan, ja sen sijaan että muu naapurusto olisi tukenut minua, jolla on todella huono onni sattunut naapurien kanssa, osa muistakin on lähtenyt tähän touhuun mukaan, ns organisoidun häirinnän, joukkovainoamisen keinoin.
Olen todella väsynyt, mutta näiden mielestä, jos rakentaa talon tontille, joka on kalteva, silloin voi siirtää asumisen ajotielle.
Lähellä on pelikenttiä, lähiliikuntapaikkoja, puistoja, metsää, jne jne mutta nämä haluavat kiusata, lähellä olisi myös asfalttikävelytie, jossa ei kenenkään taloja ole.
Ymmärrän, että kukaan ei usko, tällaiseen pahuuteen.
Aika monta mammaa tässäkin ketjussa on ymmärrystä vailla. Jokaine tekee virheitä saatika pienet lapset.
Tottakai jokaisen vanhemman ensisijainen velvollisuus on huolehtia, ettei oma jälkikasvu aiheuta ongelmia muille. Usein se toki kulkee käsi kädessä sen lapsesta huolehtimisen kanssa. Onhan koiran omistajankin ensisijaisesti huolehdittava, ettei koira hyökkää muiden koirien tai jalankulkijoiden kimppuun. Vasta sen jälkeen tulee koiran omat virikkeet ja omistajan hyvinvointi. Ihan sama periaate lasten kanssa. Esim ensisijaisesti pitää huolehtia ettei naapureita häiritä (ei kovaäänisiä leikkejä sisällä), toissijaisesti huolehditaan, että lapsella on virikkeitä (viedään leikkipuistoon), vasta sitten tulee se oma mukavuus. Vanhemmat, jotka eivät ajattele näin, ovat tämän yhteiskunnan todellinen ongelma.