Mitä ruokaa laihduttajalle kaupasta 20 eurolla?
Huono rahatilanne.. Ainakin kananmunia, pakastemarjoja- ja kasviksia, maustamatonta ja rasvatonta maitorahkaa, mitä muuta??
Kotoa löytyy linssejä, couscousia, mausteita, margariinia, purkkihernekeittoa, herkkusieniä, hapankorppua.
Kommentit (45)
Kaalilaatikkotarpeet (kaalia, lihaa 10%, sipuli, täysjyväriisiä tai ohraa, oletan että siirappia on kotona). Noista saa yksineläjä jo useamman aterian. Ja riisiä jää yli, samoin 1/2 jauhelihasta - voi tehdä vaikka bolognesekastikkeen. Rahaa menee 7€ ja ruokaa yhdelle ainakin 4+1 päiväksi (tosin kukaan ei varmaan syö samaa laatikkoa kerralla 4 päivää mutta pakkasen kautta.)
Kanakeittotarpeet - maustamatonta broilerin ohutleikkeitä, kanaliemikuutio, suikalejuureksia, riisiä tai spagettia. Riisillä hinnaksi tulee 2 pvän ruualle 5,50€ ja spagetilla 7€ mutta siitä jää 900g spagettia säästöön. Samoin jää 2 broilerin ohutleikettä yli seuraaville aterioille vaikka sen couscousin kanssa. Eli ruokaa riittää 2+2 päivälle
6 eurolla sitten salaattitarpeita, munia, maitotuotteita, hedelmiä.
No sinuna tekisin ihan ruokaa. Kokkaisin normaalisti ja sitten jakaisin sen ruoan vaikka neljään tasaiseen annokseen jotka sitten lämmittäisin 2x päivässä lämpöisenä ruokana. Riittäisi 2 päivälle. Ei mitään megakokoisia. Siihen jokin aamiainen, väli-/iltapala riippuen haluatko syödä 3-5 kertaa päivässä. Eikä mitään ylimääräisiä jääkaapilla herkkukaapilla käymisiä. Sokerit pois. Juo vettä.
Vierailija kirjoitti:
Kaalilaatikkotarpeet (kaalia, lihaa 10%, sipuli, täysjyväriisiä tai ohraa, oletan että siirappia on kotona). Noista saa yksineläjä jo useamman aterian. Ja riisiä jää yli, samoin 1/2 jauhelihasta - voi tehdä vaikka bolognesekastikkeen. Rahaa menee 7€ ja ruokaa yhdelle ainakin 4+1 päiväksi (tosin kukaan ei varmaan syö samaa laatikkoa kerralla 4 päivää mutta pakkasen kautta.)
Kanakeittotarpeet - maustamatonta broilerin ohutleikkeitä, kanaliemikuutio, suikalejuureksia, riisiä tai spagettia. Riisillä hinnaksi tulee 2 pvän ruualle 5,50€ ja spagetilla 7€ mutta siitä jää 900g spagettia säästöön. Samoin jää 2 broilerin ohutleikettä yli seuraaville aterioille vaikka sen couscousin kanssa. Eli ruokaa riittää 2+2 päivälle
Miinuspeukuttajalle ei kotiruoka kelpaa vai?
Nokkosia saa nyt parhaimmillaan. Eikä tarvitse käyttää yhtään rahaa. Nyhdin niitä omasta pihasta viikko sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhetta, sipulia, porkkanaa ja kaalia. Tekisin niistä hyvän kaalikeiton. Kevyttä ja edullista.
Noista aineista ei hyvää saa. Kevyttä varmastikin, mutta kevyt ei laihduta.
Soijan tilalle kaapista jo löytyvät linssit, tomaattimurska ja pieni loraus kermaa. Olisi muuten maukasta.
Soijarouhetta (kahdesta desistä + kasviksista ja tomaattimurskapurkista saa jo suuren pannullisen ruokaa), pakasteseitä, tomaattimurskaa, papuja, edullisia kasviksia, maustamatonta rahkaa, öljyä/siemeniä/jotain edullisia pähkinöitä. Aamupalaksi puuroa raejuustolla ja banaanilla esim. Näin syön itse pääpiirteittäin. Olen opiskelija, rahat tiukalla ja laihdutan sekä treenaan :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kotiruokakin pitää tehdä hyvistä aineista.
Vierailija kirjoitti:
Soijarouhetta (kahdesta desistä + kasviksista ja tomaattimurskapurkista saa jo suuren pannullisen ruokaa), pakasteseitä, tomaattimurskaa, papuja, edullisia kasviksia, maustamatonta rahkaa, öljyä/siemeniä/jotain edullisia pähkinöitä. Aamupalaksi puuroa raejuustolla ja banaanilla esim. Näin syön itse pääpiirteittäin. Olen opiskelija, rahat tiukalla ja laihdutan sekä treenaan :)
Ainiin, toki tummaa riisiä tms., mutta itseltäsi löytyi jo ainakin kuskusia.
Mä itse ostaisin esimerkiksi kaurahiutaleita, omenia (tai mitä halvimpia hedelmiä nyt löytyisikään), punajuuria, porkkanoita, kaalia, perunaa, tomaattimurskaa ja sipulia. Mahdollisesti myös soijarouhetta ja papuja, jos niistä tykkää. Vihanneksista, linsseistä, perunasta (tai/ja pastasta/riisistä), tomaattimurskasta ja pavuista tekisin erilaisia mössöjä (:D), jotka vetäisin napaan. Sieniäkin voisin laittaa joukkoon. Omenia ja kauraa sekä näistä tehtyjä smoothieita vetäisin aamu- ja iltapalaksi.
Toiseen ketjuun kirjoitinkin eilen omista laihtumiskokemuksistani, joka tapahtui nimenomaan eläinperäisten tuotteiden rajulla vähentämisellä ja ravinnerikkaiden kasvisten suosimisella. Pysyvät tulokset on syntynyt, energiaa piisaa enemmän kuin ennen. Kyllä varmasti pystyy silti laihtumaan monenlaisilla tavoilla, mä en vaan itse ikinä pystyisi esim. hiilareiden välttelyyn tai kaloreiden rajaamiseen siten että on oikeasti nälkä ja väsynyt. Toisaalta taas tämä meikän ruokavalio ei kaikkien makupaletille varmasti sopisi, kyllä aika moni on noista mun kasvismössöistä olleet kauhistuneen näköisiä :D
Vierailija kirjoitti:
Mä itse ostaisin esimerkiksi kaurahiutaleita, omenia (tai mitä halvimpia hedelmiä nyt löytyisikään), punajuuria, porkkanoita, kaalia, perunaa, tomaattimurskaa ja sipulia. Mahdollisesti myös soijarouhetta ja papuja, jos niistä tykkää. Vihanneksista, linsseistä, perunasta (tai/ja pastasta/riisistä), tomaattimurskasta ja pavuista tekisin erilaisia mössöjä (:D), jotka vetäisin napaan. Sieniäkin voisin laittaa joukkoon. Omenia ja kauraa sekä näistä tehtyjä smoothieita vetäisin aamu- ja iltapalaksi.
Toiseen ketjuun kirjoitinkin eilen omista laihtumiskokemuksistani, joka tapahtui nimenomaan eläinperäisten tuotteiden rajulla vähentämisellä ja ravinnerikkaiden kasvisten suosimisella. Pysyvät tulokset on syntynyt, energiaa piisaa enemmän kuin ennen. Kyllä varmasti pystyy silti laihtumaan monenlaisilla tavoilla, mä en vaan itse ikinä pystyisi esim. hiilareiden välttelyyn tai kaloreiden rajaamiseen siten että on oikeasti nälkä ja väsynyt. Toisaalta taas tämä meikän ruokavalio ei kaikkien makupaletille varmasti sopisi, kyllä aika moni on noista mun kasvismössöistä olleet kauhistuneen näköisiä :D
Niin siis ihmiset olleet kauhistuneita niiden kasvismössöjen takia. Ei ne kasvismössöt sentään itse ole itsestään kauhistuneet. Jos näin joskus tekevät niin tsekkaan että onko mun ruoan joukkoon eksynyt jotain psykedeelejä.
Tämän viikon eväät koostuu kaurapuurosta, hedelmistä, marjoista, heraproteiinista ja voista. Kaurahiutaleet 60 senttiä kilo, voi 250g euron, jne..
Tomaatit on nyt suunnilleen euron kilohinnalla eli niitä pari kiloa, maustamatonta maitorahkaa puolen kilon pöniköissä (n.egen kpl), maustamattomia kanafileitä/suikaleita, pakasteseitiä, ale-lohta (aina löytyy jostain), marjoja mahdollisimman isoissa satseissa (esim. Cittarissa myynnissä ankean näköisissä 1 kg:n pakastepusseissa suomalaisia marjoja) yms. Leipä kannattaa aina leipoa itse, siihen siemeniä, leseitä, pähkinöitä tms. Pähkinöissä on paljon energiaa, mutta tutkitusti 20 g pähkinöitä päivässä tukee painonhallintaa.
Mulla on aika tylsät laihariruoat, mutta mä ostan pääasiassa vaan erilaisia pakastekasviksia ja niiden kaveriks joko kevyttä kanaa, 10% naudan jauhelihaa tai kalaa. Perunat, riisit ja pastat oon jättänyt kokonaan pois. Sit toisinaan syön salaattia, jossa on jtn edellä mainituista lihoista tai kasvissosekeittoa, tomaattikeittoa tai kaalikeittoa.
Aamulla, välipalalla tai iltapalalla saatan syödä proteiinipatukan, banaanin, luonnon jogurttia marjoilla tai jälkiuunileivän palasen rasvalla ja kalkkunaleikkeillä. Jos kaipaan herkuttelua, herkuttelen mansikoilla tai vadelmilla tai kuivalihalla ja juon zerocolaa.
Syön tällä hetkellä 5pv viikossa 900-1100kcal ja kahtena päivänä viikossa syön mitä vaan laskematta kaloreita. Nyt 3kk takana ja -8,5kg =) Tavoitteena tiputtaa vuoden aikana 25kg
Vierailija kirjoitti:
"suikalejuureksia": siis kuka oikeasti käyttää jotain valmispakastejuureksia ja ajattelee, että ne on edullisempia? Eihän juurekset ole todellakaan kalliita, jos ne ostaa tuoreina, ainakin kilohinta ihan eri luokkaa ja saa tehtyä kerralla isomman ja paremman makuisen satsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kotiruokakin pitää tehdä hyvistä aineista.
Ja mikähän noissa aineissa oli huonoa?
Marinoimatonta proteiinipitoista broileria, 10% jauhelihaa, kasviksia (kaalissa on paljon betakaroteenia, c-vitamiinia, folaattia, e- ja k-vitamiineja, kalsiumia, kaliumia, rautaa, mangaania ja seleeniä). Suikalejuurekset on ihan kelvollisia, ei tule hävikkiä ja pakastuksessa vitamiinit säilyy. Kanaliemikuutioita löytyy lisäaineettomia. Täysjyväriisi ja ohra on ihan ok ruuanlaitossa. Spagettia voi syödä satunnaisesti myös laihduttaja (erityisesti täysjyvä-). Bolognesekastike tehdään tomaattipohjaisena, sekaan porkkanaa ja selleriä jos on.
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Tomaatit on nyt suunnilleen euron kilohinnalla eli niitä pari kiloa, maustamatonta maitorahkaa puolen kilon pöniköissä (n.egen kpl), maustamattomia kanafileitä/suikaleita, pakasteseitiä, ale-lohta (aina löytyy jostain), marjoja mahdollisimman isoissa satseissa (esim. Cittarissa myynnissä ankean näköisissä 1 kg:n pakastepusseissa suomalaisia marjoja) yms. Leipä kannattaa aina leipoa itse, siihen siemeniä, leseitä, pähkinöitä tms. Pähkinöissä on paljon energiaa, mutta tutkitusti 20 g pähkinöitä päivässä tukee painonhallintaa.
Mistä saa noin halpoja tomaatteja?? Meillä "lähitomaatit" 3,69€/kilo ja espanjalaiset 2,20€/kilo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"suikalejuureksia": siis kuka oikeasti käyttää jotain valmispakastejuureksia ja ajattelee, että ne on edullisempia? Eihän juurekset ole todellakaan kalliita, jos ne ostaa tuoreina, ainakin kilohinta ihan eri luokkaa ja saa tehtyä kerralla isomman ja paremman makuisen satsin.
Lasketaanpa: 1 porkkana 20cnt, 1 pieni palsternakka 70cnt, purjo 1€, lanttupala 50cnt. Minimissään suikalejuuresten hinnaksi tulee siis 2,40€, toki tuossa jää palsternakkaa, lanttua ja purjoa yli. Jos siis laittaa ne talteen ja käyttää toisen kerran (itse toki teen näin mutta tekeekö kaikki?. Pakastepussillinen maksaa 60cnt eli 1/4 minimiostoksista.
Pakastemarjat on tosi kalliita.
Ostaisin puuroa,kahvipaketin,rasvatonta maustamatonta jugurttia,sokeritonta marjakeittoa,kananmunia ja tummaa makaroonia.