~~HEINÄmasujen viikonlopun turinat~~
Eiliset:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6545715&p=3&tmode=1&smode…
Kylläpäs muka on, kun ei tähän aikaa vielä heinisten pinoa näkynyt! Missäs kaikki ovat? Ei muuta kun pinoutumaan nyt :) Vai enkai taas aloittanut jo tosita pinoa.... Kovasti yritin kyllä etsiä...
Niinaemo rv 20+5
Kommentit (14)
Hienoa,aurinko paistaa ja kevät on tulossa.Olo on mukava ja masussa vauveli potkiskelee hentoisesti.Kävin rakenneultrassakin tällä viikolla ja kaikki oli ok.Kahden pojan jälkeen meille on tulossa TYTTÖ.On se vaan mukavaa!Aurinkoista viikonloppua heinämasuille!
Harvoin nykyään tulee kyllä kirjoiteltua, mutta ryhmässä olen vielä mukana:)
Maanantaina olisi sitten meilläkin rakenneultra, joka tehdään yksityisellä, koska meillä kunta ei " tarjoa" kuin np-ultran nykyisin. Haluan kuitenkin käydä katsomassa, että kaikki olisi kunnossa ja jos Pikkarainen suostuu vilauttamaan, niin aion kysyä myös sukupuolta. Itse olen kyllä 95% varma, että tulokas on tyttö, mutta katsotaan.
Minullakin alkoi sitten parisen viikkoa sitten tuntua nuo ihanat liikkeet, mutta hyvin rauhallisen oloinen masuvaavi on tällä kertaa kyseessä. Edelliset kaksi kun olivat aikamoisia jumpaajia vatsassa, niin nyt on ihan outoa kun Pikkarainen potkiskelee yleensä n. 2-3 kertaa päivässä jonkin aikaa ja muulloin on sitten ihan hiljaista. Minulla tosin on se istukkakin tuossa etuseinässä, joten sekin varmaan vaimentaa niitä pienempiä liikkeitä.
Muutoin ei ihmeitä. Kevättä ja kesää odotellessa:) Ja ensi alkuun sitä maanantaista ultraa!
Jaja ja Pikkarainen rv 19+5
Terve mammat.
Hyvää viikonloppua!
Alkaa raskauden puoliväli olla käsillä. Jos maha kasvaa tästä vielä puolet isommaksi, niin aikamoinen tankki minusta tulee. Ruoka ainakin maistuu, ei siinä mitään. Otan yleensä toisenkin kerran lisää.
Aamusella tuntui mahassa möyriskelyä, eli kyllä siellä joku muukin selvästi liikkuu kuin suolikaasu. Liikkeet tuntuvat selällä maatessa. Ihme nykimistä ja töytäilyä.
Kyllästyin kerta kaikkiaan etsiskelemään asiallisen näköisiä äitiysvaatteita näistä kiinalaisista kaupoista ja päädyin tilaamaan Missy momilta. Kiinassa odottavan äidin kuuluu pukeutua hellyttäviin vaaleanpunaisiin telttoihin, joissa on tissien päällä iso rusetti. Huh. Vauvanvaatteissa sen sijaan on valinnanvaraa, ja hintakin näyttää olevan kohdallaan. Tehnen niitä varten ostoskierroksen myöhemmin.
Täältä saanee kaikenlaista tarviketta merkittävästi Suomen-hintoja edullisemmin, pitäisi vain tietää, mitä on vailla tai mille saattaa tulla tarve. Imetysliivejä ostinkin jo. Mutta esim. juuri joku mahavyö- (joku mainitsi sellaisen) tai rintapumppuasiat voisi kai ostaa täältä, jos ymmärtäisi niiden päälle. Hitto, kun tuntee itsensä noviisiksi tässä tilanteessa. Jaksaisitteko kokeneemmat listata tarvikkeita, joita vielä tarvitaan tai saatetaan tarvita?
Tsemppiä kaikille teille parisuhteidenne parissa painiville. Toivottavasti saatte asianne selviksi. Meillä puolison on kyllä ollut tosi vaikea hyväksyä uutta kasvavaa perheenjäsentä todellisuuteensa. Syykin sitten selvisi, kun sitä oikein kärtti: että mistä sitä tietää, onko se edes hänen. No herran tähden kenen sitten?! Mutta tämä taitaa olla yksi yleisimmistä miesten peloista. Ja tämä yhdistettynä äijien en usko ennen kuin näen ¿asenteeseen on helppo saada aikaan kuukausien kriisi.
Saa nähdä, mikä minua odottaa, kun poikkean kotona pikapuoliin: onko vastassa yhä omapa on mukulas ¿tyyppinen ynseä asenne, kuten yli kuukausi sitten reissuun lähtiessäni, vai olisiko jo toinen ääni kellossa? Jännittää.
Kelleen, rv 20 tasan
Minä päästelin taas eilen tänne höyryjä ;) Nyt on ihan eri tilanne, mies on hellä ja huomaavainen ja se selibaattikin on historiaa, heh. Taidan vaan olla vähän herkässä tilassa ja tulkita kaikkea ihan miten sattuu... Tyhmää joo.
Hattara81: me käytiin kanssa Mehiläisessä, mutta ei kysytty sukupuolta, kun mies ei halunnut tietää. Lääkäri (vanhempi mies, sukunimi alkaa L-kirjaimella) olisi sen meille kyllä ystävällisesti katsonut. Kaverilta maksoi samalla lääkärillä tammikuussa 70e, meillä helmikuun puolivälissä 91e! Mikä lie hintaa nostanut, en tiedä. Gyne-Praxis olisi ollut sen 70e, mutta sinne ei saatu aikaa. No, ultra oli mahtava kokemus ja lääkäri osaava ja ystävällinen. Voi suositella, jos on valmis maksamaan tuon hinnan.
Mä oon ihan lumoutunut hajuista! Mies on jo huolissaan. Keraamisen levyn puhdistusine, bensa ym. saa mut ihan hurmokseen. Sama oli esikoisen odotuksessa. Yritän joo vähän rajoittaa, en sentään imppaa, mutta nautin silti noista hajuista ;) Sairas? Heh.
Nyt jatkan kouluhommia, yök sentään, en jaksais. Vertasin muuten esikoisen odotuskuvaa, joka oli otettu rv 27 eli 5 viikkoa myöhemmin kuin nyt ja nyt on jo paljon isompi maha! Kääk! Odotan innolla ensi torstaita jos mitataan sf-mitta niin voi sit verrata edelliseen.
Lauantaita kaikille!
Liinaharja 22+2
Upea auringonpaiste täälläkin. Harmittaa kovasti kun esikoinen tahtoisi hiihtämään eikä ole kukaan häntä viemässä. Itse kärvistellyt eilisen illan kivukiaiden ja säännöllisten supistusten kanssa.
Ja mies ei tietenkään kotona ollut(ole nytkään), oli näet jo eilen aivan " välttämätöntä" lähteä kaverin luo kun tänään ovat juhlat.
Meni sitten totaalisesti hermot kun supistuksista mainitessani hän totesi sen menevän niin että minulla on aina " kipuja" kun hän on jossain missä en tahtoisi hänen olevan...Kerran olen joutunut sairaalaan piikille kesken hänen kaverinsa polttareita... Että näin..
Sitten marttyyrinä sanoo että voi tulla jos sairaalaan joudun lähtemään,mutta aamulla menee takaisin juhliin. Ja muistaa lisätä että Ötiksen ja minun hyvinvointi menee kaiken edelle. Sanat ovat kovin erilaisia kuin teot.
Huh kun vieläkin kiukuttaa.
Onneksi olo hivenen parempi tänään. Levossa supistukset pysyvät poissa mutta heti sängystä noustessa alkavat turhan kipakoina.
kiukkuinen pupu ja ötis 21+2
Heips!
Ajattelinpas minäkin kirjoittaa pitkästä aikaa. Talossa on ihana hiljaisuus, mies ja poitsu vetelevät sikeitä niin söpösti vierekkäin makkarissa :) Mulle on nyt kai iskenyt se pesänrakennusvietti :D Viime viikolla just valitin että en saa mitään tehtyä, no, tänään oon vaihtanut makkariin verhot, siivonnut, siivonnut vessan kaapeista rojua pois, siivonnut mun vaatekaapin joka oli ihan hirveä, pessyt pyykkiä, viikannut sitä kaappeihin, suihkutellut kukat pölyistä pois yms. yms. :) No, ehkä sekin vaikuttaa että nyt on alkanut varmentua meidän muutto kesällä. Pakko hävittää kaikkea typerää roinaa mitä on kaappeihin kertynyt.
Musta on hassua, että mun olo tuntuu paljon isommalta nyt kuin mitä esikoiselta samaan aikaan ja olinkin varma että sf-mitta huitelisi siellä yläkäyrillä kun esikoiselta oli keskikäyrällä. No, se olikin siellä alakäyrällä! :O En tiedä onko tää maha sitten ylenpänä koska en muista tälläistä hengenahtaalla oloa ed. raskaudesta. Mietityttää että kumpi tuolla mahassa on, pieni tyttökutina on, mutta toisaalta tää raskaus on mennyt aikalailla samaa rataa kuin esikoispoikammekin, kuten ruokahimot ja pahoinvoinnit yms.
Potkuja satelee päivittäin aika paljon, mukavaa :) Tosin niin alas ettei niitä kädellä tunne. Sain vielä kaverin kaverilta imetystyynynkin, tällä kertaa aion tehdä kaikkeni että imetys onnistuisi!
Nyt pojat heräs, taidan mennä tuonne makkarinpuolelle!
T:Moonagirl 22
Heissan!
Tänään on ollut tosi ihana ilma :-) itse olin jo ennen kymmentä aamukävelyllä, ja olisi ollut mukava kävellä oikein reippaasti, mutta eipä tullut mitään kun rupesi alavatsaa nipistelemään, joten tahtia piti hiljentää...Samalla piti käydä kukkakaupassa, ostamassa kaunis nippu tulppaaneja.Energiaa on ollut tänään:pesin pyykit, imuroin ja siivosin muutenkin paikkoja ja tein vielä ison kattilan ruokaa, joten nyt voi sitten olla köllötellä. Mies ja lapset oli retkellä jäällä ja huomenna olisi pojan ensimmäinen pilkki-reissu, pitääkin kamera varata mukaan :-)
Tänään liikkeitä on tuntunut paljon ja se on ollut mukavaa. Odotan ensi viikon torstaina, silloin minulla on rakenneultra ja mieskin lupasi lähteä mukaan. Että tällaista, nyt iltapäiväkahville. Kaikille mukavaa viikonlopun jatkoa!
T.Tupuhupuna
Välillä joudun ihan pysähtymään ja sohvalle makaamaan ja kuullostelemaan, että onkos siellä nyt ketään..niin rauhallista sorttia tämä tyyppi on. Esikoisesta liikkeet ja potkut kyllä huomasi jopa päivän tohinoissa, mutta tästä ei. Yölläkin valvon usein ja odottelen, että tuntisin edes jotakin...olen neuroottinen, I know...Eikä vielä tässä vaiheessa niitä liikkeitä pitäiskään jatkuvasti tuntua, tiedän senkin. Silti...
Sain vasta tänään katsottua sen 4D-dokumentin niistä 23-25 rv syntyneistä keskosista- ja itkin lähes koko ajan. Ihan järkyttävää. Ajattelin omalle kohdalle..eli vauva syntyisi tuossa parin viikon kuluttua...ei kamala. On ne vielä niin pikkuisia. Esikoinen heräsi sitten päikkäreiltä ja tunsin olevani niin onnekas, kun olen saanut noin terveen ja ihanan pojan:) Halattiin varmaan vartti enkä päästänyt toisesta irti millään...heh. Oli poika ihmeissään...=)
Minullekin ruoka maistuu ja tuntuu, että paino on siirtynyt jo toiselle kymmenelle. Perjantaina selviää sekin nla.ssa, jonne en kovin mielelläni menisi. Ostin rr- ja glukoosimittarinkin itselleni, joilla voin seurata itse näitä arvoja...puntariinkin pääsen kotona, sf-mitankin periaatteessa saan otettua..No, mutta Pitää mennä ne paperit laittamaan kuntoon ja onhan se kiva jutustella tästä raskaudesta jonkun muunkin kanssa (kuin itseni;))
Me lähdetään nyt saunaan!
sitruska rv 20+6
Pullat tuli paistettua ja löysin pakastimesta jouluksi ostettua torttutaikinaa, josta tein sitten pasteijoita. Saapahan nekin käytettyä joskus..Sain jopa imuroituakin sekä tuon kanihäkin siivottua, joten ihan hyvä saldo päivälle ;) Nenä on kyllä niin ihanasti tukossa, ETTÄ! Mitenkähän päin sitä taas ensi yönä saa nukuttua. Viime yönä tosiaan vauva painoi varmaan jotenkin virtsarakkoon, kun piti hypätä vessassa 2 tunnin välein..
Vauva liikkuu kovasti, eikä nuo liikkeet ole mitenkään hentoisiakaan enää. Välillä tuntuu, että sen huomaa jo päältäkin päin ;) Mutta ei kait nyt sentään.
Nyt niistämään ja sitten voisi mennä jo pitkälleen :)
Tänään nukutiin koko sakki puoli kymmeneen!! Oli muuten tarpeen. vauva möyrii kovasti masussa ja tuntuu olevan vähän vilkkaampi (tässä vaiheessa), kuin isoveljensä. Supistukset ovat huolestuttaneet, mutta aattelin nyt odottaa siihen ens viikon lääkäriin (toivottavasti arvion nyt tähän oman olotilan oikein, etten mene sittenkin liian myöhään:/..). pupu00, meillä vähän samansuuntaista miehen ymmärtämyksen kanssa näiden supistusten kanssa.
Eilen menetin hermot ja sanoin, että en minä nyt ihan huvikseni sano, että supistaa. sanoin myös, että kukas täällä esikoisen hoitaa ja kodin, jos minut otetaan osastolle suppareiden takia lepäämään. Tänä aamuna sanoikin hädissään sit, et mitä jos oikeesti ottavaavat sairaalaan.. sanoin, etteivät heti ota, kun kokeileevat varmaan kotona ja sit saa mies palkata meille kodinhoitaja. Mikä ei kyllä nytkään olis pahitteeks sillon tällön. Siivosin nimittäin viikonloppuna ja sain niin pahat supparit, etten pystynyt kuin maata=(
Mä kävin ostaa tukivyön jo valmiiksi, oli ihan ehdoton viime raskaudessa. Jotkut mammahousut olis kyllä pakko ostaa (kun sais vaan aikaseks lähteä kaupungille), kun on vähän nolo tuo kuminauha viritelmä.. Masu on jo ISO. Katoin kuvia missä oli samoilla viikoilla ja maha oli huomattavasti pienempi. Jättiläismaha siis odotettavissa tässäkin raskaudessa.
En jaksasi odottaa siihen 3D-ultraan!! Jänskättää jos saa tietää kumpi tulee. En osaa toivoa tiettyä sukupuolta. Vaan vähän tuntuu taas pojalle , mutta nämä minun tuntemukset on ennenkin heittänyt häränpyllyä=)
Oikein hauskaa viikonlopun loppua!
wekku 19+1
wekku: helpottavaa kuulla että myös muilla samankaltainen tilanne. Eikö teillä esikoinen syntynyt pikkukeskosena? vai muistanko ihan väärin?
Meillä keskusteltu viime yö,hyvinkin rakentavissa merkeissä. Sain kerrottua paljon asioita jotka ovat vaivanneet. Kuinka paljon pelottaa rakastaa tätä lasta kun joka hetki pelkää että hän vielä pois menee. Ja kuinka uuvuttavaa on maata sängyssä tekemättä mitään. Se on asia jota ei ymmärrä ennenkuin on itse kokenut. Ja kuinka paljon syyttää itseään supistuksista jos ei ole malttanut koko päivää sängyssä olla jne..
Mutta meillä tällä hetkellä paljon puhtaampi ilma kuin aikoihin,toivottavasti samoin jatkuu.
Aurinkoista sunnuntaita heiniksille
pupu ja ötis 21+3
Heippa pitkästä aikaa!
Voi, toivottavasti te joilla on niitä kivuliaita suppareita saisitte tukea ja apua arjen asioissa jostakin.. Viime raskaudessa mullakin supisteli paljon, mutta tyttö pysy 12 pvää yli lasketun ajan sisällä!! Ei välttämättä tarkoita ennenaikasta synnytystä, vaikka supistelee, mutta jos nyt oikeen hankalaksi menee on teidän PAKKO saada apua!!
Mulla huomenna neuvola ja pelkään pahoin mega-painonnousua.. hitto.. mutta muuten on ihan kiva kuulla sykkeet, vaikkakin ne liikkeet tuntuvat jo säännöllisesti. Sf- mittaa ei olekaan vielä mitattu, mitä teillä muilla on ollut tuo mitta?
Ens viikolla lähetään Ruotsiin, ajattelin pikkasen vauvan vaatteita katsoa sieltä. Paljon löysinkin yllättäen kaapeista hyviä " poikavaatteita" , mutta suuri osa on kuitenkin kokoa 68 tai 74 joten pikkasia kesävaatteita täytyy hankkia!! Jumbosta ostan vielä talvihaalarin vauvalle, puoleen hintaan ja hyvä merkki! Ja iiihanan vaaleansininen! Sitten pitääkin tuotas vaunuasiaa miettiä!
Kysymys: Haluaako joku ostaa hyvät vaunut tykötarpeineen? Mun tarvii myydä ne tänhetkiset, kun tilaa ei ole sekä kaksostenvaunuille ja näille. Vaunut on Simo Bertinit, tummansini-keltaruudulliset, todella hyvät. Mukaan tulee hoitolaukku, sadesuoja (tummansin.), Pehmeä kantokoppa, josta saa myöhemmin isommalle hyvän ja lämpöisen lämpöpussin kun ottaa levyn pois. Hinnaksi ajattelin 100 euroa. Vaunut ovat olleet kahdella lapsella, mutta ovat todella hyvin pidetty, kankaassa ei haalistumia tms, pari nepparia on rikki, mutta ne korjaan jokatapauksessa ennen kuin myyn! Jos jotakuta kiinnostaa saa myös valokuvia! Voin myös tarvittaessa toimittaa!
Kysyn täältä eka, myöhemmin laitan tonne osta/myy-palstalle.
No niin, nyt jännäämään Suomi- Ruotsi finaalia.. pissit taitaa tulla pöksyyn...
maryanne + poika 20+6
Harmittaa, kun Suomi hävisi matsin ja Ruotsalaisille vielä! Olisivat pojat ansainneet oikeasti voiton... Mun mieskin oli aivan surkeana.
Selkäkivut jatkuvat ja sairaslomalla edelleen. Tiistaina pitäisi päättää olenko työkuntoinen. Toisaalta ois kiva elää varman päälle ja levätä vielä, mutta toisaalta säälittää työporukka jotka raataa siellä sijaisten kanssa. Selkä nyt ei ole missään tapauksessa kunnossa ja luulen että en kauaa kykene töissä olemaan. Kynnys jäädä uudestaan saikulle on vain valtava.
Supistelijoille malttia liikenteeseen. Yrittäkää jaksaa levätä... Tiedän kokemuksesta selkäkipujen kanssa, että lepo tekee hyvää, mutta vaatii kärsivällisyyttä.
Sitruskalle kommenttina, että mä jätin tietoisesti väliin sen dokumentin keskosista. Olisin varmasti itkenyt vain ja pelännyt loppuajan pahinta. Olen ollut joskus keskolassa työharjoittelussa ja muistot olisi tulleet mieleen.
Maryanne- laitatko kuvan vaunuista meilitse (murmelimamma1@luukku.com). Olisin kiinnostunut niistä. Voisimme tulla katsomaankin, jos kuvassa miellyttää...
t.mm&pikkunen, onkohan jo 22+0 kasassa?
Mä kohta kuolen tähän räkätautiin! Nenä valuu, siis räkä juoksee..ei kiva. Yölläkin kävin vessassa kahden tunnin välein ja samalla yritin saada tuota räkää vähemmäksi. Aurinko paistaa ja pölyä on ihan kiitettävästi! Eli ei muutakuin imuroimaan..ja kanihäkin tyhjennykseen. Onneksi ensi talvena ei ole kania sisällä, kun se sitten kokonsa puolesta pärjää jo ulkonakin.
Ajattelin leipoa tänään pari laskiaispullaa ja kokeilla jotain leipäohjetta. Että tällaisia suunnitelmia tänne tänään :) Kun vain saisi vielä tsempattua itsensä liikkeelle tästä koneen äärestä.
Mutta nyt on ihan pakko mennä taas niistämään..
~suviande ja öttiäinen 22+1~