Olen akateeminen nainen ja vieraantunut kaikesta seksiin ja sukupuolirooleihin liittyvästä
Se luo tietynlaista merkityksettömyyden tunnetta elämään. Nuorena olin jossain määrin kiinnostunut seksistä. Nykyisin lähinnä tuntuu, etten viitsi edes etsiä mitään vakavaa parisuhdetta, koska samalla joutuu pohtimaan sitä, että siihen kuuluu olennaisena osana seksi.
Olen pitkään pohtinut elämääni liittyviä asioita ja todennut, että olen oikeastaan vieraantunut kokonaan seksistä. Seksin ajattelu ja varsinkin sen harrastaminen tuntuu kamalan vaikealta ja alkeelliselta. Kaikenlaisten eritteiden vaihto tuhruiselta jne. Ilman mitään sen kummempia traumoja, mutta pohdin aina, eikö nuo asiat voisi hoitaa jotenkin sivistyneemmin?
Olen myös huomannut, että kiinnostun lähinnä miehistä ja heidän kiinnostustensa kohteista, harrastuksistaan jne. Sitten, jos miehestä paljastuu seksuaalinen puoli, niin petyn mieheen. Jahas, tässäkö tämä nyt olikin? Onko oikeasti edes olemassa sellaisia miehiä, joille oikeasti riittäisi kerran vuodessa (tai ei välttämättä edes silloin).
E halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta koen olevani vääränlainen tähän maailmaan, jossa ihmisten pitäisi edelleen käyttäytyä kuin eläimet :(.
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa koulutuksellasi on seksuaalisuuden kanssa mitään tekemistä. Olet aseksuaali, niin yksinkertaista se on. Ja kyllä niitä löytyy miehissäkin.
Aivan, ap tuskin on mitään yliopistoa edes nähnyt tuolla äo:lla joka ei salli hänen tajuta itsestäänselvyyksiä.
Mielenkiintoista. Olenkin joskus miettinyt voisiko joku elää niin että olisi täysin irrallaan sukupuolirooleista. Eristyykö sillä tavalla muista ihmisistä? Eikö se ole vaikeaa? Muut ihmiset tekevät kuitenkin sinusta oletuksia sukupuolesi perusteella. Nainen arvioidaan monessa tilanteessa sen mukaan miltä hän näyttää naisena. Miten osoitat maailmalle, ettet osallistu tähän "skabaan"? Että olet irrallaan siitä kaikesta.
Ei huolta. Yliopistonaiset pariutuvat paljon, todella paljon harvemmin kuin muut. Ei sinun poisjääntiäsi pariutumismarkkinoilla kukaan huomaa.
Onko tällainen yleinenkin ajattelutapa akateemisilla naisilla? että seksiin liittyvä ei kiinnosta. Onko akateemisilla miehillä tätä samaa? Mutta joo, niin vähän ajattelinkin. Mä olen tällainen amisnainen ja en kyllä voisi elää ilman seksiä. Joten akateemiset älkää vaivautuko :-)
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Olenkin joskus miettinyt voisiko joku elää niin että olisi täysin irrallaan sukupuolirooleista. Eristyykö sillä tavalla muista ihmisistä? Eikö se ole vaikeaa? Muut ihmiset tekevät kuitenkin sinusta oletuksia sukupuolesi perusteella. Nainen arvioidaan monessa tilanteessa sen mukaan miltä hän näyttää naisena. Miten osoitat maailmalle, ettet osallistu tähän "skabaan"? Että olet irrallaan siitä kaikesta.
Todella monet elävät irrallaan sukupuolirooleista. Ei ole erikoista.
Kunhan se nuori hugh grant karauttaa jaguarilla elämääsi niin aseksuaalisuutesi on historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitan, että miten pystyy elämään sukupuolittuneessa maailmassa sukupuolittumattomasti? Eikö se ole hirveän radkasta ja myös ärsyttävää? Ja pystyykö siihen edes moni täysin puhtaasti? Sukupuoli on niin sisäänkirjoitettuna meihin ja kaikkeen sosiaaliseen elämään. Eikö ole esim. hirveän ärsyttävää jos pukeudut vaikka miten, niin sinut sijoitetaan johonkin kohtaan kaunis - ruma -akselilla. Vaikka et halua tätä arviota, niin se tehdään.
Mä olen muuten ihan samanlainen. 23-vuotias biseksuaali nainen.
Olisi kyllä kätevää, jos seksuaalisuuden pystyisi eliminoimaan. Ihan turhaan energiaa menee kaikkeen seksin ajattelemiseen ja seksiongelmien miettimiseen, minkä voisi paremminkin käyttää.
On varsin armollista itseä kohtaan olla välittämättä muiden mielipiteistä, vaikka se 'joku muu' olisi korvan juuressa sitä normaaliaan sinulle toitottamassa.
Ylimielisyyttäkö? Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai luulee elävänsä.
Tuskinpa koulutuksellasi on seksuaalisuuden kanssa mitään tekemistä. Olet aseksuaali, niin yksinkertaista se on. Ja kyllä niitä löytyy miehissäkin.