Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jonka bmi 22 tai alle, miten syöt ja liikut

Vierailija
06.06.2016 |

Kuvaile tyypillistä päivän ruokavaliotasi, mitä, kuinka paljon ja miten usein. Entä minkä verran harrastat liikuntaa?

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 20. Syön kaikkea mitä haluan, en karta herkkuja tai noudata mitään erikoisruokavaliota. Jos minun tekee mieli jäätelöä lounaaksi, syön. En vain syö yli koulutukseni. En laske kaloreita tai muuta. Sopivasti syöminen tulee luonnostaan, söin sitten mitä tahansa. Hyvä olo kertoo. Liikuntaa harrastan työmatkapyöräilynä, 3km suunta ja aktiivisessa työssä. En urheile vain urheillakseni juuri koskaan. En ole luonnostaan hoikka ihminen, jos syön yli koulutukseni, lihon nopeasti.

Vierailija
2/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan normaalia ruokaa, ei ihmedieettiä. Pyrin kyllä syömään luomua ja perusraaka-aineista valmistettua ruokaa, ja yritän pitää kalorien määrän hiukan alle 2000 kcal vrk (mutten ole tarkka). Liikun 3-5 päivänä viikossa 45-60 min kerrallaan aika kovilla tehoilla. Tykkään HIIT- ja bodyweight treeneistä mutta harrastan mitä urheilua vaan jos osaan sitä, tyyliin uinti, luistelu, hiihto, juoksu. Tärkeintä on että liikun hikeen ja hyvään oloon asti. Olen 45 v nainen ja BMI on 21.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI 20. Syön kaikkea mitä haluan, en karta herkkuja tai noudata mitään erikoisruokavaliota. Jos minun tekee mieli jäätelöä lounaaksi, syön. En vain syö yli koulutukseni. En laske kaloreita tai muuta. Sopivasti syöminen tulee luonnostaan, söin sitten mitä tahansa. Hyvä olo kertoo. Liikuntaa harrastan työmatkapyöräilynä, 3km suunta ja aktiivisessa työssä. En urheile vain urheillakseni juuri koskaan. En ole luonnostaan hoikka ihminen, jos syön yli koulutukseni, lihon nopeasti.

Saanko kysyä mikä on koulutuksesi? :O

Vierailija
4/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 20, rasva% 18. Syön säännöllisesti n. kolmen tunnin välein. Aamulla yleensä puuroa ja raejuustoa, lounaalla ja päivällisellä salaattia/kasviksia, lihaa, kalaa tai kanaa ja riisiä tai perunaa. Välipala maitorahkaa ja hedelmä tai pari leipää. Iltapalaksi leipää ja raejuusto marjojen kanssa. Liikuntaa harrastan viisi kertaa viikossa (neljä kertaa sali ja yksi lenkki). Mun pitää olla tarkka ja aika orjallinen ruokavalion kanssa. Mussa ruoka näkyy.

Vierailija
5/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön 5 kertaa päivässä ja yleensä vain yhden kerran päivässä lämpimän aterian. Herkkuteltuakin tulee etenkin viikonloppuisin. Työssä olen koko ajan liikkeessä ja kotona on koira ja pieni lapsi jotka kyllä myös liikuttavat. Bmi 21,5.

Vierailija
6/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin noin BMI 20 söin aamulla paahtoleipää, lounaaksi puoli lautasellista vihanneksia kohtalaisen annoksen proteiinia ja hiilihydraatteja, välipalaksi raejuustoa ja hedelmä ja illalla esim tonnikala pihvi ja salaatti. Juomaksi vettä sillä alkoholista ja hedelmämehusta kalorit karkaa käsistä. Nykyään pyrin terveellisyyteen en tiettyyn vaatekokoon.

Vierailija
7/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 18, olen ruokavalioltani vegaani ja harrastan hyötyliikuntaa tunnin päivässä suunnilleen sekä n. 3 krt/vko juoksemista, lenkit 8-10 km.

Syön melko epäsäännöllisesti ja myös herkkuja. Aamulla usein jugurttia, lounaaksi normaalia kotiruokaa ja illalla usein jotain epäterveellistä, kuten pitoja tai pitsaa. Päivällinen tuppaa jäämään väliin, syön iltapäivällä muutaman leipäpalan useimmiten.

Vierailija
8/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, kiinnostais myös yli 22 bmi tyypit vertailun vuoksi. Että onko eroja ruokatottumuksissa.

Vierailija
9/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

...päivän ruokavalio on... Ti diii!!!

Vierailija
10/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 22. Syön mielestäni normaalisti. 5 kertaa päivässä.

Aamulla tuorepuuroa marjoilla, lounaaksi keittoa tai muuta peruslounaspaikkaruokaa.

Välipalaksi hedelmää. Päivälliseksi normaalia kotiruokaa esim. jotain laatikkoa, perunaa, kastiketta, salaattia.

Iltapalaksi teetä, leipää, jogurttia...

Herkkuja kun mieli tekee, yleensä kaksi kertaa viikossa. En kiellä tai karta mitään. Vettä yritän juoda paljon.

Liikun aika vähän. Nyt olen pyöräillyt töihin. Tulee noin 14 km yhteensä päivässä siitä. Talvella liikun hyvin vähän. Ikää 36.

Vierailija
11/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 20, syön kaikkea mitä haluan, 4-6krt päivässä. Herkkuja lähes päivittäin noiden aterioiden lisäksi, esimerkiksi pullaa, jäätelöä tai suklaata.

Kohtalaisen raskas työ, ja kuntoilen salilla, tai lenkkeillen nelisen kertaa viikossa. Paino ei nouse helposti, mutta jos kuntoilussa on taukoa, ruokahalu vähenee, enkä tule syöneeksi liikaa.

Vierailija
12/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi ehkä noin 19, ikää 31, tällä hetkellä aika vegaanisti muutamaa lipsumista lukuunottamatta. Liikun arjessa, minulla ei ole autoa. Lasten kanssa puuhaillen ja koulu/kauppapaikat kävellen. Syön normaalisti, herkkujakin toisinaan, mutta määrät kohtuullisia.

Vierailija
13/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI pysyy 19 paikkeilla vaikka syön mitä vain enkä harrasta liikuntaa.

Olen itseasiassa kärsinyt lievästä ahmimishäiriöstä mutta en lihonut ollenkaan jos ei parin kilon hiilariturvotusta lasketa.

Esim tänään olen syönyt munakkaan, 5 palaa kauraleipää voilla, ison kulhon kaurapuuroa hunajan, voin ja marjojen kanssa, lautasellisen kanaa riisin ja avocadon kanssa ja kokonaisen paketin Milano-keksejä.

Vierailija
14/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun BMI on himpun alle 20 ja rasvaprosentti 17. Aamulla syön maustamatonta täysrasvaista jugurttia ja vähäsokerista mysliä, lounaalla pienehkön annoksen normaalia lounasravintolaruokaa (kanaa, kalaa, kasviksia), illalla peruskotiruokaa. Välipaloina menee 1-2 vähäsokerista proteiinipatukkaa ja useampi kourallinen pähkinöitä. Iltapalaksi usein vielä viiliä ja mysliä tai leipää. Hedelmiä syön myös joka päivä niin paljon kuin tekee mieli, tyypillisesti pari omenaa tms. Kerran viikossa herkuttelen ja syön suht paljon makeaa, silloin voi mennä iso suklaalevy ja jäätelöä ym. Juoksen 20-30 km viikossa ja treenaan salilla kaksi kertaa viikossa. Työmatkapyöräilyistä ja -kävelyistä tulee lisäksi noin 30-45 min kevyttä liikuntaa päivässä. Olen 40 v nainen.

Vierailija
15/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BMI pysyy 19 paikkeilla vaikka syön mitä vain enkä harrasta liikuntaa.

Olen itseasiassa kärsinyt lievästä ahmimishäiriöstä mutta en lihonut ollenkaan jos ei parin kilon hiilariturvotusta lasketa.

Esim tänään olen syönyt munakkaan, 5 palaa kauraleipää voilla, ison kulhon kaurapuuroa hunajan, voin ja marjojen kanssa, lautasellisen kanaa riisin ja avocadon kanssa ja kokonaisen paketin Milano-keksejä.

Taidat olla aika nuori vielä? Odota kun tulee 35 mittariin..

Vierailija
16/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön periaatteessa mitä mieli tekee, ja jos tekee mieli herkkuja niin sitten syön herkkuja. En tietenkään käy joka päivä syömässä roskaruokaa enkä vedä pussillista karkkia joka päivä, mutta en juurikaan sen suuremmin mieti mitä suuhuni pistän, yritän vain katsoa etten jatkuvasti syö ihan hirveän epäterveellisesti. Kaloreita en laske enkä urheile oikeastaan, toki kävelen työmatkat ja muut lyhyehköt matkat, ja työni on aika raskasta.

Vierailija
17/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 21. Syön naiseksi isoja annoksia, mutta en harrasta karkkia, suklaata, mehuja tai makeita leivonnaisia.

Leipää syön runsaasti. Avokado-tomaatti-ruisleivät ovat herkkuani, ja kuvastavat varmaan henkilökohtaista ruokaympyrääni. Paljon rasvaa, mutten karta viljojakaan.

Vapaapäivinä retkeilen lasten kanssa tai juoksen lapsen polkupyörän rinnalla. Hoplopissakin kiipeän kilpaa lasten kanssa.

Vierailija
18/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bmi 21.5

Aamuisin juon 2 kuppia kahvia. Harvoin syön mitään ja jos syön otan pienen annoksen puuroa maidolla.

Lounas ja päivällinen tulee syötyä päivittän esim. 1-2 perunaa, kanafileitä, uunikasviksia,  juomaksi maitoa yhteensä n. 2dl. Jos kevyempää ruokaa saatan ottaa 1 leivän lisäksi.

Päiväkahvin kanssa joskus harvoin 1 keksi.

Iltapalaksi syön melkein aina 2 kananmunaruisleipää. Jos kova nälkä niin banaani/omena lisäksi.

Pyrin liikkumaan ainakin vähän päivittäin, lähinnä käyn pyöräilemässä tai kävelemässä, joskus teen voimaharjoittelua.

Vierailija
19/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön aika kasvis- ja hedelmäpainotteisesti. En nyt ihan vegaani ole, lihaa menee ehkä kerran parissa viikossa, luonnonjogurttia varmaan pari kertaa viikossa. Syön kyllä aika paljon. Aamiaisella menee iso annos kaurapuuroa ja pari hedelmää, joskus iiiso jogurttikaurahiutalehedelmä -smoothie. Lämmin ruoka 1-2 krt päivässä, lemppareita varmaan wokit, koska hyviä ja helppo tehdä. Ravitsevat keitot kanssa nam. Välipaloina pitkin päivää jotain vihersmoothieita, hedelmiä tai kasviksia.

Joskus tulee herkuteltua (arvio noin kerran/2vko), mutten jaksa silloinkaan paljoa. Syön oikeastaan sitä mitä tekee mieli, hedelmiin ja erilaisiin nuudeliwokkisafkoihin tuntuu olevan hirveä himo joten niitä popsin :D Rakastan ruokaa.

Harrastan lenkkeilyä ja pyöräilyä, varmaan 3-5 kertaa viikossa riippuen fiiliksestä. En aja myöskään autoa, vaan liikun fillarilla tai kävellen. Metsässä tai joenrannalla tykkään miehen kanssa kävellä, mut se on sellaista hyvin rauhallista terapiakäppäilyä, ei mitään hikiliikuntaa.

Tuli nälkä tätä kirjoittaessa.

Vierailija
20/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalaksi hedelmiä tai pieni voileipä + kahvia

Töissä lounaaksi joko salaatti tai keitto. Joskus leipää tai riisikakkuja myös. Hedelmä ja kahvia välipalana. Teen istumatyötä, joten yllättävä nälkä ei tule kovin usein.

Kotona vaihtelevasti yhdistelen näistä jotain

- Tuorevihanneksia (tomaatti, kurkku, porkkana, paprika)

- Uunivihanneksia (munakoiso, tomaatti, sipuli, kesäkurpitsa jne)

- Avokado

- Kananmunia 1-2 

- Joskus pari pientä palaa hyvää juustoa

- Kana/kala/liha noin kaksi kertaa viikossa 

Joskus pastaa, perunoita, riisiä 1-2 viikossa.

Kävelen töihin hyvällä säällä, reippaasti kävellen menee noin 35 min suuntaansa. Kolme kertaa viikossa käyn illalla juoksemassa 3-5km.

Olin aikaisemmin ylipainoinen (BMI 26-27). Vuosi vuotta sitten aloitin lenkkeilyn ja samalla muutin ruokavaliota entisestään. Lisäsin vihanneksia, ja vähensin maitotuotteita ja ylimääräistä napostelua. Pääsin vihdoin irti sokeri- ja hiilarikoukusta. Itselle tämä muutos toimi. En ole ehdoton ruokavalioni kanssa, ja ravintolassa ja muualla syödessä syön ihan mielelläni muutakin ruokaa. Tärkeää vain itselleni oli nuo omat normit arkiruokailussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä