Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jonka bmi 22 tai alle, miten syöt ja liikut

Vierailija
06.06.2016 |

Kuvaile tyypillistä päivän ruokavaliotasi, mitä, kuinka paljon ja miten usein. Entä minkä verran harrastat liikuntaa?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 21. En syö lainkaan lihaa enkä osta kotiin maitotuotteita, mutta esimerkiksi työpaikalla tai ystävieni luona saatan syödä maitopohjaisiakin tuotteita. Syön 3-5 kertaa päivässä enkä urheile oikeastaan ollenkaan, mutta kävelen päivän mittaan hyvin paljon.

Vierailija
42/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ruisleipää +hedelmä tai maustamatonta jogurttia, mysliä hedelmiä/marjoja. Viikonloppuna saatan syödä myös Smoothien ja kananmunan. Lounaalla syön mitä töissä on tarjolla, tänään kinkkupastaa. Syön yleensä saman verran kuin miehet. Välipalaksi leipä ja/tai hedelmä, rahka, pähkinöitä tms.

Teen itse tosi perusruokaa mutta en juuri koskaan syö valmisruokia (paitsi jotain keittoja) ja todella harvoin pikaruokaa/pizzeria-pizzoja. Syön paljon pastaa enkä karta hiilareita, vaikka varmaan pitäisi. Juon yleensä vain vettä, harvemmin maitoa ja mehua enkä juuri koskaan limsaa. Syön melkein joka päivä karkkia ja/tai suklaata, mutta en koskaan esim levyä kerralla. Kaikissa juhlissa syön myös kaikkia herkkuja.

Lähinnä lenkkeilen (2-5krt vk), joogaan, teen lihaskuntoa omalla painolla ja harvoin salilla, työmatkapyöräilen 2-4 x vk n. 10 km pv, mutta vain kesällä. Lisäksi jotain satunnaista, mutta saattaa mennä kuukausi ilman liikuntaa esim.talvella kun oikein laiskottaa.

Bmi 19, mutta en ole super lihaksikas. Ikää 26 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

VHH:lla ja kaloreita tulee normipäivänä 1000-1500. Välillä herkkumässypäivä ja kalorit vissiin lähentelee jotain infernaalista lukua :D

Liikuntaa tulee niin paljon kuin postilaatikolle, jääkaapille, vessaan ja makuuhuoneeseen kävellessä voikaan tulla. Eli ei käytännössä yhtään.

BMI seilaa 17.5-18 välillä.

Vierailija
44/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 19,8. Arkisin syön noin 1700 kcal, vähemmän hiilareita, kevyt lenkkeily koiran kanssa päivittäin *3, joskus pilates & jooga. Viikonloput "rellestän". Ikää 38.

Vierailija
45/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosin aina tuoreista raaka-aineista tehtyä ruokaa. En juo maitoa, vaan kauramaitoa, mantelimaitoa yms.. Syön usein avokadoja. Lopetan syömisen heti kun olen kylläinen. Mutta kyllä minä herkuttelen ja välillä ostan kalkkuna nakkeja ja ranskalaisia.. :> erilaisista juustoista tykkään myös halloum, feta, polar... välillä ostan mehuakin, mutta ei sotä jokapäivä pidä litkiä...ehkä 2 kertaa kuukaudessa ostan. Janojuomaksi vettä ja sitä minimissään 1 ja puol litraa päivässä. Raskaanakaan en kieltänyt itseltäni mitään, vaan söin aikalailla sitä mitä tekee mieli..tekikin mieli usein höyrytettyä parsakaalia ja tuoretta kurkkua. :D Välillä söin litran jäätelöpaketin päivässä. En mä oikeen liho, kun vatsa aina toiminut tosi hyvin. Raskaanakaan ei yhtään ummetusta. Herkuttelu ja suolanen roskaruoka näkyy välillä turvotuksena, mut sekin laskee. En liho ikinä pysyvästi, vaan aina palaudun takas. En oo lihonu kylläkään 5 kiloa enempää ikinä. Raskaudestakaan ei kiloja jäänyt, vaan tuli nestettä joka lähti imetyksessä pois. Mulla on hyvä kroppa, joka toimii hyvin. Kaikki sali tulokset ja kiinteytys näkyy tosi nopee, joten en ota ikinä stressiä mistään laihdutuksista, kun saan itteni jo 2 viikossa sairaan hyvään kuntoon.. :D oon 164 ja 50kg.

Vierailija
46/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 18,4

-Käyn päivittäin 40 minuutin lenkillä.

-Syön kunnon aterian vain joka toinen päivä, tänään paastosin ja söin vain kaksi mandariinia ja näkkileivän ilman turhia lisukkeita kuten voita. Herkkuja en syö lainkaan ellei ole jokin juhlatilaisuus.

47/58 |
06.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puluparka kirjoitti:

Lievästi katkerana luen näitä. En tiedä, onko kilpirauhasen vajaatoiminnallani jotain osuutta asiaan, mutta jos minä söisin jugurttia, leipää, perunaa, kastiketta jms. joka päivä, olisin melkoinen valas, kun nyt varsin "oikealla" ruokavaliolla olen jo ylipainoinen.

Mulla itelläni auttoi pyöreyteen eläinperäisten tuotteiden raju pudottaminen tai poistaminen ruokavaliosta kokonaan ja kasvisten sekä hedelmien selkeä lisääminen. Pastaa ja perunaa vedän myös varmaan hieman enemmän kuin ennen. Vettä juon toki paljon.

Eipä siitä takeita ole että kaikilla toimisi, en minä tiedä. Paino putosi vuoden-parin sisään tasaista tahtia noin 10-15 kg, ja olo on paljon energisempi joten tekee oikeasti mieli liikkuakin, ei ole mistään tahdonvoimasta kiinni. Tällaisena on olotila pysynyt nyt muutaman vuoden. Eikä oo takaspaluuta.

Kiitos asiallisesta neuvosta! Syön tällä hetkellä paljon kasviksia, noin 500-600 g päivässä ja on muutenkin varsin kasvispainoitteinen ruokavalio, hedelmiä syön vähemmän, yleensä yhden banaanin ja yhden omenan päivässä, enempää ei ole opiskelijan budjetilla varaa. Sen sijaan vettä en muista juoda kovin paljoa, melkeinpä vain litra menee, usein vähemmänkin.

Vierailija
48/58 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen mitään poppaskonsteja tarvittu kun paino oli bmi 20,5:

- ruuhkavuodet, 3 lasta, asuntovelkaa ja pienet tulot pk seudulla, hyötyliikuntaa lasten kanssa, itsetehtyä ruokaa annos/nuppi, sipsejä vappuna ja uutenavuonna jne. Normaalia tervehenkistä elämää

Nykyisin paino on bmi 23, elämä on jo vauraampaa ja se heti näkyy. Toki ikääkin on jo 50+

Vierailija
49/58 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 22, harrastan paljon liikuntaa, mutta en kävele mihinkään ja hyötyliikunta käytännössä nolla. Neljästi viikossa siis kuntosali ja kahdesti aerobinen korkealla sykkeellä, joskus salipäivinä lisäksi kevyt lenkki tai jooga. Kehonhuolto lepopäivinä tai salin jälkeen jos treeni on ollut kevyt.

Aamupalaksi yleensä puuroa ja joskus kaveriksi kananmuna, puuroon marjasosetta, ei ikinä hilloja tai sokeria. Oon huono syömään aamulla joten saatan aamukahvin jälkeen odottaa parikin tuntia ja tehdä esim. lenkin ennen aamiaista. Lounas on yleensä keitto, salaatti tai paljon kasviksia + eilisen tähteitä, riippuen päivästä. Välipalat hedelmiä ja riisikakkuja. En tykkää leivästä joten rkt menee paremmin alas.

Päivällinen yleensä joku kasvispainotteisempi ruoka, aika vähän käytetään pastaa jne. etenkään näin kesällä. Hiilaria salipäivinä enemmän. Syön tosi vähän maitotuotteita ja hiilarilähteistä suosin täysjyväjuttuja enkä harrasta sokerijogurtteja tai mehuja. Lihan yritän mahd. usein korvata esim. pavuilla.

Välillä tulee jotain järjettömiä jaksoja että herkkuja menee ja syöminen päin puuta, mutta se alkaa etoa aika nopeasti ja paluu normaaliin on helppo. Liikunnasta en kuitenkaan lipsu ja annoskoot pysyvät asiallisina vaikka suklaalevyn kutsuhuuto joskus viekin mennessään.

Vierailija
50/58 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI on parin laskurin mukaan 18-19 välissä ja syön ihan mitä sattuu. Eilenkin taisi normaalin kotiruuan lisäksi mennä jäätelöä, sipsipussin loppu ja jotain muuta sellaista. Liikuntaa harrastan aika vähän ellei frisbeegolfia lasketa. Niin ja tosiaan työpäivät istun koneella.

Vierailija
51/58 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina pyörinyt siinä 19-20 välillä tuo bmi. mies 25 ikää. syön aamuisin pari leipää ja jogurttia, puol pannullista kaffea, päivälliseksi ainakin 2 lautasellista sapuskaa riippumatta siitä mitä on tarjolla. kahvitauoilla pullaa jos tarjolla/varaa. illalla tulee nakerreltua leipää/keksejä/jotain muuta hyvää. juhlapäivinä ja ryypiskellessä syön enemmän. päivässä ei tule käytyä kuin kerran piaskalla. en liiku ollenkaan jos ei lasketa jatkuvaa jalkojen vispaamista istuessa tai sormien heiluttelua :P

joskus miettinyt onkohan minussa jotain vialla

Vierailija
52/58 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 20, ikää 33.

Aamupalaksi kaurapuuro hillolla, lounaaksi pari voileipää ja hedelmä tai edellispäivän tähteitä. Välipalaksi maitorahka marjoilla. Illalliseksi 1-2 lautasellista normaalia kotiruokaa ( esim linssikeitto, pastaa tonnikalakastikkeella, feta-raejuustosalaatti), iltapalaksi maitorahkaa tai jugurttia, lisäksi välillä hedelmiä tai jätskiä.

Käyn juoksulenkillä kolmesti viikossa. Päivät olen pienten lasten kanssa kotona, joten montaa minuuttia ei ehdi paikallaan istua. Hyötyliikuntaa kertyy, ruokaostoksetkin raahataan kaupasta repussa tuplarattaita lykkien. Imetän. Silloin kun en imettänyt, välipala jäi pois ja iltapalasta jätskit ja jugurtit samaten.

En juuri ikinä syö karkkeja, sipsejä, eineksiä, hamppareita tai pitsoja. Alkoholia pari annosta vuodessa.

Vierailija
53/58 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

BMI 20,3 ja en harrasta urheilua, syön suklaata ja herkkuja sekä jäätelöä monta kertaa viikossa. Pullaa syön lähes aina parikin kappaletta kun niitä kokouksissa on tarjolla, mutta käytännössä näitä kokouspullia on ehkä kerran viikossa. Päivittäin syön aamupuuron, päivällä monipuolisen lounaan ja illalla töiden jälkeen vielä monipuolisen lounaan. Kahvia, jossa maitoa juon paljon, mutta en toki lisäile siihen sokeria. Lasten kanssa ulkoilen ja olen  pihalla iltaisin ja viikonloppuisin. Näin miehenä ehkä ne salaiset aseet on, ettei ole autoa, eli menen julkisilla ja en napostele pitkin päivää sekä syön oikeaa monipuolista ruokaa niin paljon kuin napa vetää.

Vierailija
54/58 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistä näille näkyy olevan kasvispainotteinen syöminen. Tuo jolla bmi oli 30, sai ehkä liikaa proteiineja.

Vierailija
55/58 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteistä näille näkyy olevan kasvispainotteinen syöminen. Tuo jolla bmi oli 30, sai ehkä liikaa proteiineja.

Meidän perhe oli ehkä poikkeus tähän, meillä ei silloin aikoinaan ollut varaa salaatteihin eikä hedelmiin lainkaan. Omenoita ja marjoja saatiin vähän mökiltä mutta siinäpä se vuotuinen annos oli. Banaania joskus harvoin herkkupäivinä. Kasviksiakaan ei syöty ruuan kanssa, satunnaisesti jotain porkkanaraastetta. Eli hiilareita ja proteiineja suurin osa päivän aterioista.

48

Vierailija
56/58 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 18,5

Olen aina ollut "läpipaskoja" eli voin syödä älyttömästi lihomatta. Uskon, että suurin syy painonhallintaan on säännöllinen ateriarytmi. Mun on saatava ruokaa n. 3-4h välein: aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Napostelua ehkä viikonloppuisin.

Normaalisti BMI mulla ollut 20 tienoilla, mut nyt parin vuoden imetys syönyt kiloja ihan liikaa + ulkoilen enemmän lasten kanssa, enkä istu konttorilla. Ei oo myöskään varaa syödä niin paljon, kuin töissä ollessa. Olen siis hoitovapaalla nyt.

Hyötyliikun kävelleen puistoon/kauppaan ja käyn kerran viikossa jumpassa. Nykyään olen kasvissyöjä, mutta myös sekaruokavaliolla paino ollut ongelma ennemmin liian matalana, kuin korkeana, vaikken pahemmin liiku. Olen ollut tosi allerginen ja ruokavalio ollut tosi ravinneköyhää koko nuoruuden, tämänkin perusteella oletan, että säännöllisyys on avainasemassa painonhallinnan kanssa, ei niinkään ruoan laatu. Terveellistä ruokaa syömällä vaan on varmasti energisempi ja parempi olo kehossaan.

Vierailija
57/58 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI 20,8. Ma-to syön mahdollisimman vähän ja kevyesti, noin 600-1500 kcal edestä. Pe-su vedän aivan överiksi, syön mitä haluan, pizzaa, hampurilaisia, herkkuja yms. Liikuntaa en harrasta hyötyliikunnan lisäksi lainkaan.

Vierailija
58/58 |
07.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tylsää syömistä. Aamupuuroa, rahkaa, riisikakkuja, sitä kuuluisaa normaalia kotiruokaa, hedelmiä, pähkinöitä.

Johan tuossa kuolee tylsyyteen.

Mä saatan syödä ison pasta-annoksen aamulla ja iltakahdelta litran jäätelöä. Noin niinkuin ääripäivinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme