***HUHTIMAMMAT LAUANTAIHIN***
olipas hyvä peli eilen!!kerrakin suomi voitti. vauvakin innostui kannustamaan mojovilla potkuilla ja muljahduksilla.
joku kyseli että pelottaako synnytys..mua pelottaa koska edellinen oli niin pitkä ja vaikea..toivon että nyt menee helpommin. muuten masuun ei uutta, alkaa se iso tosiaan olla..ja olo on aika tukala. paha olo on nykyisin aamulla, ihan kuin alkuraskaudessa..=(.nyt olen saannut nukuttua pari yötä tosi hyvin, selvinnyt 1-2 vessareissulla....nyt aamupalalle.
T: peetu31 tasan
Kommentit (10)
Täällä yö meni totuttuun tapaan, vessaa ja aitä rataa. Aamulla loikoiltiin aamukahvit sängyssä ja tulipa tuota todettua että sellaset +-3 vapaata viikonloppua ilman yhtäkään lasta enää:-o Minun lapsethan on nyt isällään..
Eilen aloitin sitten vauva valmistelut, niin pitkälle pääsin, että kaapit on siivottu ja vauvan vaatteille on nyt tilat (onpas niitä kertynytkin;-)
Mutta ne tavarat jotka kaapista raakkasin pois on pojan sängyllä kirppikselle menossa ja ne täytys hinnotella ja viedä varastoon ennen kuin lapset tulevat.
Tänään ulkoilemaan, ihanalta näyttää sää!!!
Ai niin, olen nyt sairaslomalla mammaloman alkuun asti, eli puoltoista viikkoa..Syynä yleinen väsymys ja uupumus sekä supistukset. Saas nähdä hyppivätkö töissä seinille...Se on sitten voi voi.
Ponnari & Masukki 33 tasan
Eilinen matsi oli kyllä nannaa.Mutta ei ihan niin jännä,kun jenkkejä vastaan pelattu ottelu,mutta sunnuntaina lienee sitten tiedossa melkoinen jännitys peli!
Yö meni ketuiksi ihan täysin.En saanut nukuttua,kun ei löytynyt kunnon asentoa ja isäntä vieressä pyöri ja kieri ja kuorsasi.
Ja kaiken päälle vielä alkoi puoli 3 aikaan supistelemaankin.
Ai jumankekka,kun tonne alavatsaan viilteli ja poltteli.Kyllä teki kipeetä=/
Masussa on aina vaan hiljaista ja niitä potkuja ei todellakaan satele.
Mies on vähän huolissaan,mutta tätäpä tämä on ollut melkein koko raskauden ajan,että saattaa olla pitkäkin paussi ennen,kun mitään tuntuu ja silloin ollaan menty tukka putkella polille tarkastamaan ktg ja kaikki ollut kuitenkin vallan mainiosti.
Tiistaina on kuitenkin neuvola,niin siellä sitten taas kuulee sydänäänet ja on tuolla alakerrassa varmaan kaikki hyvin,kun silloin tällöin kuitenkin sieltä on jotain räpistelyä tuntunut.
Meillä jäi laskiais-sunnuntain vietto sisätiloihin.Pojalla kuume nousi tänään 38,5 ja ääni on mennyt melkein kokonaan ja yskä on kova.
Maanantaina taitaa tietää lääkärireissua,jos ei ala tämän tai huomisen päivän aikana tokenemaan.
Eilen lämpimässä suihkussa ollessaan poika oli pidellyt vatsaansa ja sanonut isälleen,että mua supistelee ihan kauheasti...Kyllä oli isännällä naurussa pidättelemistä.Oli sitten selittänyt,että miehiä ei voi supistella,se on vain vauvaa odottavien naisten vaivoja.
Ihania nuo lapset,kun imevät itseensä kaikki jutut mitä kuulevatkaan=D
Nyt menen katsomaan,kun isännät pelaavat uutta peliä.Poitsu sai eilen uuden x-box pelin,jotta vähän edes aika menisi täällä sisällä ollessa.
Niksu 35+0
Hiki vaan lentää. Uskomatonta tämä homma. JOhtuu osittain varmasti taudistakin, mutta ällöttävää kun nukkuessa aina tulee hiki, ensin on kylmä ja sitten herää että hiki kirjaimellisesti VIRTAA ja koko sänky on märkä. Loppuisi jo, siis tämä tauti...
Onko muilla pahoinvointi tullut takaisin? Itse olen pari kertaa tällä viikolla oksentanut, ihan yllättäen siis ilman mitään ennakoivia pahanolontunteita. Yrjö on vaan puklahtanut ylös. Aamuisin varsinkin on oltava varovainen sen vesilasillisenkin kanssa. Muuten ruokahalu on huonontunut, en tiedä johtuuko flunssasta vai muuten vaan. Painonnousun puolesta ei haittaa, 12 kg on taas plakkarissa ja painoa nyt 4kg enemmän kuin esikoista synnyttämään lähtiessä :/ mutta muuten ei tunnu kivalta alkuunkaan.
Se olis sitten isännällä tosiaan hiihtolomaviikko, ollaan kyllä molemmat niin sairaisia vielä että saa nähdä jääkö vaan arjen pyöritykseksi puolikuntoisina tämä viikko. No, jos edes poitsu saisi nyt iskän huomiota kympillä, kun viikolla oli niin ikävä joka päivä.
Mutta nyt täytyy mennä syömään ja alkamaan valmistautua kihlajaisiin, jotka siis olisivat tunnin päästä, kääk.
eikkuli 34+3
meillä oli tänään ihana ulkoilupäivä. lähdettiin miehen ja lasten kans myöhäisen aamupuuron jälkeen (yhdentoista aikoihin) makkaranpaistoretkelle. ajateltiin olevamme sen verran ei-erähenkisiä (pienten lasten ja mun mahan kans) että yritimme löytää nuotiopaikan, jonne pääsee mahdollisimman lähelle autolla. tämä on meille molemmille vielä aika tuntematonta seutua, kun ollaan vain vähän aikaa asuttu ja sopivan paikan etsimiseen kului varmaan tunti, mutta sitten löytyikin ihana laavu ja siinä oli vieressä notskipaikka ja mukava liukumäki. ja suurena plussana, että saatiin olla ihan rauhassa omalla perheellä kevätauringon paisteessa.
nyt alkaa väsy jo painamaan, meni eilen niin myöhäseen kun miehen kaa sitä peliä seurattiin. ja huomenna ois taas jännäämistä..
siirrynpä iltapalalle ja sitä kautta nukkumaan.
-lotta ja ukko 34+4-
Pitäisi kyllä päästä heti saman tien eroon pahasta tavasta valvoa näin myöhälle. Joku jossain ketjussa sitä laittoikin, että nukkumaan kymmeneltä hyvät naiset, koska se synnytys voi yllättäen alkaa yhdeltä yöllä ja onpas sitä pirteä sitten jos on puoleen yöhön kukkunut... tahtoo vaan päivärytmi kääntyä vähän vinksalleen kun on ollut kotona ja nyt varsinkin kun mieskin on kotona, ja olympialaiset, ja jajaja... [tekosyitä!]
Niin, sairaalakassia olen tässä nyt pakkaillut. Vähän on pollea olo, kun olen jo pakannut itselleni sinne alusvaatteet, sukat, paidan ja pitkikset!!! Ha haa! Tällä kertaa tulevat ne sitten mukaan!!! (sitten tietysti tulee se lähtö jostain kauppareissulta että jää koko kassi kotiin...) Jotenkin vaan tuli semmoinen kätevä fiilis, että vauvahan voi syntyä koska vaan. En tiedä mistä se tuli, mutta tuli kuitenkin ja piti alkaa laittaa valmiiksi. Maha tuntuu vähän laskeutuneen kiitos eilisen reippaan kävelyn, kun piti ehtiä katsomaan curlingottelua kotiin eikä hampurilainen saanut jäähtyä. Mieskin tuumasi, että on tuo sinun maha muuttunut yön aikana jotenkin isommaksi, mutta ei osannut sanoa miltä kohtaa... Kovasti tuonne alaosastoon on juilinut kumarrellessa ja kenkien laitto ollut tosi hankalaa tänään, semmoista viiltävää kipua se on ollut.
no, kovasti kuitenkin niitä juttuja muka on tulossa mukaan. Vauvan vaatteet ajattelin laittaa puhtaaseen kangaskassiin sinne laukkuun, ei kai niitä nyt muovikassiinkaan voi säilöä ehkä viikkokausiksi?! Yksi asia, minkä hoksasin, on handsfree, sillä viimeksi ainakin puhuin sairaalassa puhelimessa verrattain paljon ja niskat oli muutenkin jumissa. tulipahan vastaan kun etsin jotain muuta pientä joten paiskasin mukaan kassiin vaan... Ehkä nyt käyn kasaamassa sen kassin tältä erää, ei se valmiiksi vielä tullut, mutta siitä on hyvä jatkaa. Sitten ajamaan mies pois tv:n äärestä, katsoo ties monettako kertaa taru sormusten herrasta jotain osaa ja nukkumaan. Öitä!
eikkuli
Jatkan samaan pinoon, kun en muutakaan vielä huomannut, ja lyhytkin oli vielä tämä. Me ollaan oltu kovin huolissaan aamu, ryökäle täällä ei ole Ylen kakkonen näkynyt eilisillasta alkaen! Ja tänään tulisi muutaman tunnin päästä se jääkiekko-ottelu! Onneksi asumme kaapeli-tv alueella, joten meillä näkyy Eurosport, jolla ottelu myös näytetään. Harmillista vain, että sitten jää kuulematta Mertarannan selostus. Se on minusta niin mainio, että jo ihan senkin vuoksi tykkään otteluja seurata. Ylelle siis sapiskaa!
Harmikseni havaitsin vatsaan ilmestyneen selviä raskausarpia. Olin jo elätellyt toiveita, ettei niitä enää tulisikaan, mutta turhaa oli elättely. Ja kyllähän se maha tässä vielä lisää ennättää pingottua, että pahenevat varmasti vain.
Vauva onneksi pitää säännöllistä elämää, nyt on alkanut enemmän tuntumaan alhaallakin räpellystä. Käsiä ja päätään taitaa heilutella. Ja ikävästi se pään pyörittely saa rakon tuntumaan ihan piripintaan asti täydeltä. Hikkakin on pienelle alkanut tulla jo monta kertaa päivässä, aiemmin saattoi mennä muutama päivä välissä, ettei hikkaa tullut.
Mutta nyt laskiaisen kunniaksi ulos aurinkoon!
Kissankello 34+3
Täällä on iiihanan aurinkoinen ilma ja kivaa,että pojalla alkoi eilen kuume laskemaan ja tänään mittari piipitti 36,4 kohdalla.Vähän on ääni vielä käheänä ja hieman nuhainen olo,mutta katsottiin,että voidaan lähteä muutamaksi tunniksi tuonne pulkkamäkeen.
3 tunnin päästä alkaa lätkämatsi.Huh,taitaa tulla jännät paikat..Minut pitää varmaan köyttää tuoliin kiinni,että pysyn paikallani=D
Oman (.):n juttuja.Rauhallista menoa on ollut ja eilen oli poikkeuksellinen päivä,että ei tullut ensimmäistäkään supistusta,vaikka tuossa illan mittaan siisvosin vaatehuonetta,pesin pyykkiä,viikkasin vaatteita yms touhuilua tuli tehtyä.
Eilen ei myöskään ollut päänsärkyä,liitoskipuja ja muutoinkin oli kaikin puolin NORMAALI olo.Niin ja vessassa ei ole tarvinnut kahtena yönä juosta ollenkaan.
Ainoa minkä huomaan,että lantioon on tullut sellainen paineen tunne,että olisiko nappula laskeutunut jo sen verran,että aiheuttaa tuon paineen tunteen.
Nyt täytyy koputtaa puuta*Naputtaa päähän*,että tämä normaali olotila jatkuisi,niin normalisoituisi tämä elämäkin vähän.Ei tarvitsisi suurinta osaa päivästä viettää vaakatasossa huilaten.
Nyt meidän isännät huutelevät jo,että pitäsi alkaa pukemaan lähtöä varten.Pulkkamäki kutsuu!!
Niksu 35+1
Minulla siis alkoi äitiysloma perjantaina ja kuten kunnon työntekijän kuuluu, lauantain meni kärvistellessä sairaana. Pe-la yöllä pyörin ja hyörin sängyssä ja aamulla oli aivan tavattoman pahaolo. Oli ihan sellainen olo ettei tiennyt mistä päästä lentää ja mitä. Hyi! Iltapäivällä nostatti kuumeen ja sen jälkeen olo oli paljon paljon parempi. Taisi siis olla ihan oikeaa tautia. Tai sitten vaan stressi laukesi näinkin voimakkaalla tavalla.
(.) oli sitten eilen paljon normaalia hiljaisempi, mutta tänään on samanlainen rytinä ollut päällä. Ensi viikolla saa selvyyden kuinka päin tämä tyyppi tuolla masussa köllii. Kun en oikein saa edes itse potkujen suunnasta mitään selkeyttä. No, joskos lääkäritäti antaisi varman vastauksen. Kävin jo lukemassa tuolta synnytys-puolelta perätilasynnytyksestä, ihan vain varuiksi...
Jahas, jos lähtisi haukkaamaan hieman raitista ilmaa. Esikoinen vietti jo aamupäivän tädin kanssa pulkkamäessä, joten sai tämä mamma lepäillä. Mies nimittäin reissussa....
Mukavaa sunnuntaita!
S 35+1
Taitaa jäädä kyllä laskiaispullat tekemättä, kun otettiin varaslähtö miehen kanssa jo pari viikkoa sitten... Normaalisti kyllä laskiaispullia on tullut syötyä viikko pari ennen ja jälkeen itse tapahtuman. :) Ne on vaan niin hyviä!
Eilen oli kyllä uskomattoman ihana kevätsää! Oltiin kolme tuntia pihalla minun pienten sisarusten ja siskon lapsien kanssa ja tehtiin lumesta iso pöytä. Mun pitää nimittäin tehdä fantasiakattaus yhtenä koulutyönä, joten ajattelin tehdä sen ulos lumeen. Vielä vaan pitää suunnitella rekvisiitta ja kuvata koko helahoito.
Perjantaina käytiin tilaamassa kaukalo. Päädyttiin siihen maxi cosin Caprioon, koska se tuntui sellaselta vankalta ja on euroopassa muutenkin käytetyin merkki. Tosin se on vähän painavampi kun ehkä jotkut muut kaukalot, mutta tuskinpa ne erot nyt niin merkittäviä loppupeleissä kuitenkaan on. Sitten ostettiin myös vauvalle amme ja hoitoalusta.
Vaunujakin katsottiin, mutta kun ne on niin julmetun kalliita. Ihastuin Emmaljungan duo edgeen, mutta kuka nyt yli 700 euroa on valmis maksamaan vaunuista?! Melkein yhtä kalliit olisivat brion kombit, mistä tykkäisin myös. Miehen kanssa sitten katottiin Haberkornin Comfort yhdistelmiä, jotka sais yli puolet halvemmalla ja kuitenkin on kahden vuoden takuu ja menisivät huomattavasti pienempään tilaan. Ne ei vaan ole niin vaunumaiset (mitä juuri haluaisin), mutta ehkäpä ne asiansa kuitenkin ajaisivat ja kun on vielä kevätvauva kyseessä. Onko kenelläkään kokemuksia Haberkorneista?!?! Antakaa muutenkin edullisia vaunuvinkkejä. Mihin vaunuihin te olette päätyneet?
Nyt laitan pesukoneen pyörimään ja lähden lenkille ennen kuin suomi-ruotsi peli alkaa. Mahtaa tulla melkoinen peli! :)
Letkeää ja jännittävää sunnuntaita jokaiselle!
hmar 32+6
Olipa vain hyvä peli, pakkohan sitä oli jälleen jännittää, vaikka ei niin täpärälle mennytkään! Suomen maalin tultua vauvakin innostui kannustamaan ja juhlimaan maalia potkimalla oikein villisti! Isi sanoi, että jopa vain potkii, kohta tulee jalka nahkasta läpi. :) Jospa se jalka kuitenkin siellä masun puolella pysyttelisi vielä rauhassa...
Yö kyllä meni minulla ihan ketuille. Ensin ei meinannut uni tulla, kun tuli, heräilin jatkuvasti. Liekö vauvan asento muuttunut siten, että se painaa enemmän sisuskaluja, kun heräsin järkyttävään veskihätään, niin että ihan mahaan sattui. No riensin tietenkin vessaan, mutta saalis oli vain säälittävä liru! Varmaan vauvan pää painoi tosi pahasti rakkoa. Ja liitoskivut tietenkin vaikeuttivat hyvän asennon löytymistä. Rauhattoman yön jälkeen yritän nyt siis herätellä itseäni hyvällä aamupalalla...
Eiköhän tuota tule taas ulos vähän lähdettyä, täällä paistaa aurinko niin kauniisti, että pakko käydä ihastelemassa. Eilen yritin käydä vähän pitemmällä lenkillä, eli sellaisella, joka vielä kuukausi sitten oli ihan rutiinimittainen. Nyt olin ihan raatopoikki paluumatkalla, yritin vain ajatella, että ei ole enää pitkästi, ihan kohta olen kotona! Ei siis enää niin pitkiä lenkkejä ennen vauvan syntymää.
Mutta nyt siis aamupalalle!
Kissankello 34+2