Näyttääkö aito nainen tältä?
Ehkä täällä on jo keskusteltu aiheesta, mutta en ainakaan ole huomannut.
Viittaan siis tähän artikkeliin: http://www.iltalehti.fi/pinnalla/2016060621686455_iq.shtml
Kyseinen bloggaaja on entinen anorektikko ja nyt julistaa "kehopositiivista" sanomaa.
Minua tämä jotenkin vaivaa. Olen itsekin toipumassa syömishäiriöstä ja tiedän, ettei liika laihuus ole hyväksi keholle eikä myöskään kaunista, mutta ei ole tuo toinen ääripääkään.
Tämä kuvan nainen on ylipainoinen ja hänellä on todella paljon rasvaa kehossaan.
Ja tämä https://www.instagram.com/p/BEZBSBpopST/?taken-by=bodyposipanda
Kuka oikeasti voi sanoa RAKASTAVANSA selluliittejään? Oikeasti! En usko, että yksikään nainen tässä maailmassa niitä rakastaa. Jotenkin tulee sellainen olo, että tämä nainen on oikeasti todella epävarma omasta kehostaan ja nyt yrittää väkisin vääntää positiivista kehonkuvaa itselleen.
Minulla ainakin tämä bloggaajan viesti toimii vastoin tarkoitustaan. Se oikeastaan saa minut miettimään laihduttamista koska en todellakaan tahtoisi koskaan näyttää tuolta.
Mikä ihme tämä uusi trendi on ihailla ylipainoa ja lihavuutta? Ei siinä ole mitään ihailtavaa kuten ei ole alipainoisuudessakaan.
Kommentit (83)
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun silmiin toi maine ei ollut ollenkaan ylipainoinen vatsamakkaroineen. Vain treenaamaton enempi :)
Oliskohan se sun anorektikon alitajunta nyt kuitenkin kuiskimassa sun korviin?
Läskidenialismisi on oksettavaa luettavaa.
Ei, kyllä sun kommentointisi on oksettavampaa :)
Mua ei haittaa yhtään sun anorektianpalvonta, miksi sinua pitäisi häiritä muiden näkemykset.
Terve ihminen, jolla on tasapainoinen elämä, ystäviä, perhettä, työ jossa voi hyvin, ei yleensä saa itkupotkuraivareita siitä, että toiset ei jaa hänen näkemystään.
Ja jep, mulla on kiloja ja yritän laihduttaa että olisin sopusuhtainen, en siis varsinaisesti lanseeraamasi denialisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--- Olen itsekin toipumassa syömishäiriöstä ja tiedän, ettei liika laihuus ole hyväksi keholle eikä myöskään kaunista, mutta ei ole tuo toinen ääripääkään.
Tämä kuvan nainen on ylipainoinen ja hänellä on todella paljon rasvaa kehossaan.Mielipiteittesi perusteella totean, että et todellakaan ole toipunut syömishäiriöstä. En tietenkään tiedä, millainen vartalosi on tällä hetkellä, mutta kehonkuvasi ja käsityksesi naisvartalosta vaikuttaa vääristyneeltä. Mitä tulee kysymykseesi siitä, näyttääkö aito nainen tältä, niin vastaan että melkolailla tuolta. Linkissä esiintyvä nainen on paljon aidompi, kuin ne lukuisat naiset, joiden kehoon on asennettu silikonia, implantteja ja vaikka mitä.
Luepa viestini uudestaan. Kirjoitin, että olen toipumassa en että olen toipunut. Siinä on hiuksenhieno ero.
Oli miten oli, niin omasta mielestäni kyseinen bloggaaja näyttää ylipainoiselta ja siltä, että hänen ruokavalionsa on epäterveellinen. En ymmärä miksi ylipainosta yritetään tehdä uutta normia.
Johan tossa jutussa jo sanottiin, että aito nainen, koska kuva on käsittelemätön. Ei ole siksi aito nainen, että löytyy vatsamakkaroita, eikä hoikempi nainen ole yhtään vähempää aito.
Kyllä hoikka/laiha on esteettisempi
taitaa sairas mielesi tehdä tepposia. ehkä et ole kovin pitkällä paranemisessa. naisella ei tosiaan ole terveydelle vaarallista määrää rasvaa kehossaan. ja voihan sitä olla ihan hoikillakin sisäelinten ympärillä :) kehopositiivisuus ei ole sama asia kuin sairaalloisen ylipainon ihannointi tai normalisointi. luin viestisi ennen kuin katsoin kuvat ja odotin sairaalloisen lihavaa ihmistä. ehkä kannattaa jutella vielä syömishäiriöihin erikoistuneen terpan kanssa :)
https://www.instagram.com/p/BAm_CqHIpV_/?taken-by=bodyposipanda
Tuossa näkee hyvin kuinka on menty yhdestä ääripäästä toiseen. En sano, että tämä nainen on mitenkään sairaalloisen ylipainoinen tai "läski" mutta selkeästi ylimääräistä löytyy.
Ihmisten käsitykset on vääristyneitä, jos pitää tuota ylipainoisena. Olen aivan varma, että suurin osa miehistä pitää alipainoa normaalina.
https://www.instagram.com/p/BE310PropR3/?taken-by=bodyposipanda
Vierailija kirjoitti:
Tuossa näkee hyvin kuinka on menty yhdestä ääripäästä toiseen. En sano, että tämä nainen on mitenkään sairaalloisen ylipainoinen tai "läski" mutta selkeästi ylimääräistä löytyy.
Mulla on samanlainen kroppa kun tuolla entisellä anorektikolla eikä tää kyllä mitenkään kaunis ole eikä tunnu että olisin jotenkin "aito nainen". Mieluummin vatsamakkarani peitän ihmisten ilmoille lähtiessä enkä laita mitään mikroshortseja jalkaan kun korkeintaan rannalle. Kaikista viimeisempänä esittelisin itseäni alusvaatteissa julkisesti.
Mika kirjoitti:
Minusta tuo kuva homma oli tosi hyvä kokonaisuutena. Elikkäs hyvät naiset Älkää haukkuko vartaloanne. Olette rakastettavia semmoisina kuin olette.
Näin. Nainen on rakastettava sellaisena kuin on. Mies on rakastettava vain jykeväleukaisena raamikkaana komistuksena. Ja silti naiset ovat niitä, jotka eniten kärsivät ulkonäköpaineista!
Ylipäänsä ihmettelen, miten paljon nykyään jauhetaan kehosta, sen koostumuksesta, rasvan määrästä yms. ja millainen kroppa on tavoiteltavin. Jokin aika sitten näitä omaan kehoon ja sen esittelyyn liittyviä blogeja olisi pidetty vinksahtaneina, mutta nykyään on niin tavallista... Surullista, miten tällaiset aiheet täyttää ihmisen mielen ja varsinkin (nuorten) naisten. Jonkinlainen pakkomielle ilmeisesti tuijottaa sitä peilikuvaa. Elämässä on muutakin, mihin voisi mielenkiintonsa keskittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten jos löytyykin ylimääräistä nämä...sanotaanko 8 kiloa? Ei taida siltikään sepelvaltimotauti uhata.
Mä olen aina pitänyt itseäni aitona naisena kun ei ole pippeliä ja kuukautiset tulee säännöllisesti.
Tämä "aito nainen" homma on some-sukupolven krapulaa kun tajuavat että vaikka netissä voi näyttää sileältä ja puhtoiselta niin todellisuudessa olet kuitenkin ihan vaan sinä kaikkine virheinesi. Mä myönnän että podin huonoa itsetuntoa kun katselin blogeja ja instaa vuosia sitten. Aattelin että mitä helvattia, mä olen aina ollut se luokan "kaunotar" ja kaveripiirissä se jolta kaikki kysyvät ulkonäköneuvoja ja jonka perään miehet ovat juosseet. Kuvien naiset näyttivät kuitenkin todella paljon kauniimmilta ja paremmilta kuin mun mielestä minä itse.
Ratkaiseva käänne tapahtui ja satuin samaan paikkaan näiden somejulkkisten kanssa jotka katsoivat minua todella pöyristyneen näköisinä päästä varpaisiin ja olivat hyvin halveksuvan näköisiä. Mä näin tavallisia suomalaisia tönkköjalkaisia tusinamimmejä huonolla tukalla varustettuna, naisia jotka eivät todellakaan olleet mitään kaunottaria. Kontrasti oli huikea kuviin verrattuna. Asenne oli kyllä kuin miss universumin konsanaan!
Olen ihan tyytyväinen itseeni tosielämässä. On kiva saada joskus ihailevia katseita vastakkaiselta sukupuolelta ja kuulla näitä miten sä pysyt noin hyvässä kuosissa-juttuja toisilta naisilta. En kaipaa netti-ihailua enkä osaa enää nähdä someihmisiä kauniina. Tuntuu että sinne ohjautuvat juuri ne joilla sielu ei ole sieltä kauniimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Ylipäänsä ihmettelen, miten paljon nykyään jauhetaan kehosta, sen koostumuksesta, rasvan määrästä yms. ja millainen kroppa on tavoiteltavin. Jokin aika sitten näitä omaan kehoon ja sen esittelyyn liittyviä blogeja olisi pidetty vinksahtaneina, mutta nykyään on niin tavallista... Surullista, miten tällaiset aiheet täyttää ihmisen mielen ja varsinkin (nuorten) naisten. Jonkinlainen pakkomielle ilmeisesti tuijottaa sitä peilikuvaa. Elämässä on muutakin, mihin voisi mielenkiintonsa keskittää.
Tämä. Mulle tää ulkonäkökeskeisyys nykypäivisin oikeasti iski päin naamaa yks päivä. Täähän on oikeasti ihan sairasta, kun alkaa tosissaan pohtimaan asiaa... Hyvin surullista.
"Making saints out of useless pop stars.
Where's the intelligence?"
Vierailija kirjoitti:
Mika kirjoitti:
Minusta tuo kuva homma oli tosi hyvä kokonaisuutena. Elikkäs hyvät naiset Älkää haukkuko vartaloanne. Olette rakastettavia semmoisina kuin olette.
Näin. Nainen on rakastettava sellaisena kuin on. Mies on rakastettava vain jykeväleukaisena raamikkaana komistuksena. Ja silti naiset ovat niitä, jotka eniten kärsivät ulkonäköpaineista!
Koska kaikki tietävät, ettei naisilta niin vaikea oikeasti ole pillua saada. Naiset vain pitävät tasoaan korkealla julkisessa keskustelussa. Sitten sillä kuitenkin on se ikioma möhkis ähkimässä sen päällä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on samanlainen kroppa kun tuolla entisellä anorektikolla eikä tää kyllä mitenkään kaunis ole eikä tunnu että olisin jotenkin "aito nainen". Mieluummin vatsamakkarani peitän ihmisten ilmoille lähtiessä enkä laita mitään mikroshortseja jalkaan kun korkeintaan rannalle. Kaikista viimeisempänä esittelisin itseäni alusvaatteissa julkisesti.
No mun mielestä sä ujostelet turhaan. Mulla on paljon rumempi kroppa koska s-koossa ollessakin olen hyvin lanteikas. Nyt kun lantio on L kokoa, yläosa on S-kokoa. Eli kaikki tulee lanteille ja reisiin.
/se denialistiksi syytetty
varsinkin tuolla ykköslinkin naisella on tosi kaunis ja kurvikas vartalo, en usko että on rasvaprosentti liian korkea ollenkaan terveydelle. naisella kuuluu olla kehossa normaalisti rasvaa ei liikaa lihaksia ole normaalirakenne. olet aikasi uhri. itseään saa rakastaa koska silloin elämästä nauttii. jos laittaa itselleen ja olemassa ololleen ehtoja ei koskaan voi olla onnellinen ja elää hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan makkaroitani ja kroppaani, hyväksyn sen sellaisena kuin se on. Mikdi ihmeessä makkaroitaan ei voisi rakastaa, miksi itseään ei voisi rakastaa?
Meitä tavallisia aitoja naisia on monennäköisiä ja kokoisia, kaikki arvokkaita. Ja luvan nainen ei ollut ylipainoinen tai ruma.[/quote
Siis mitä? Tottakai tuo on ylipainoinen. Ei ole normaalipainoinen.
Kyllä tuo esimerkin nainen on hieman ylipainoinen, BMI varmaan 25-27. No, on toki paljon niitäkin, jotka näyttävät isoilta jo normaalipainon puolella. Mutta jotenkin hölmöä, että monet kieltävät tuon naisen ylipainoisuuden, vaikka aika selvästihän se tulee esille. Enkä nyt tarkoita vain noita vatsamakkaroita vaan ihan kokonaisuutta.