unicefiltä soitellaan ja kinutaan lisää rahaa
Olen useamman kerran tehnyt Unicefille kertalahjoituksen, 10-20 €. Ja teen jatkossakin.
Äsken sieltä soitettiin perään (puhelin ilmoitti vielä että numerosta soitetaan poikkeuksellisen usein) ja naisääni tiedusteli onko oikea henkilö puhelimessa, sukunimi tosin oli vääntynyt lähes oikeaa muistuttavaksi... hän kiitti lahjoituksestani ja luki pitkän litanian Syyrian oloista minulle ja kuuntelin kiltisti. Lopuksi alkoi selostaa kuukausilahjoituksista ja millä summalla haluan osallistua. No vastasin että en millään, jatkan satunnaisia lahjoituksiani silloin kun sopii.
Mielestäni vähän epäsopivaa soitella perään kysymättä onko hyvä hetki tms., ja kinuta lisää rahaa ihankuin automaattisesti haluaisin sitä lahjoittaa. Kiitos kertalahjoituksista, saisko kumminkin lisää...?
Onko teille soitelleet?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Minulle soittelee vammaisliitto
Rahan perässäkö?
Kyllä ne vaan soittaa. Olin kuukausilahjoittaja monta vuotta ja silloin tällöin tipahti postista tiedotuskirjeitä. Kun sitten yhdessä kerrottiin, että Unicef auttaa partavauvoja, lopetin kuukausiavustuksen. Johan soitettiin perään. Kyllä myös kiitettiin näistä vuosista ja kerrottiin, mitä "mun lahjoituksilla" oli tehty. Ilmoitin vain, että jatkan auttamista sitten, kun kohteet ovat oikeat.
Huvittavaa toimintaa. Ymmärrän kyllä, että jostain ne rahat on käärittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahan perässäkö?
Ei kun pyytävät palaamaan hoitokotiin
Mikäli perääsoittelu ei lopu, laittaisin lahjoitukselle stopin. En siedä häiriköintiä, enkä panostamista.
Älkää antako rahaa partavauvoille! Itse olen siirtynyt tukemaan Romanian koiria.
Minulle soitettiin kerran. Sanoin, etten jatkossa halua puheluita, ja sen jälkeen ei ole soiteltu. Näppärää!
Laitoin puhelimeeni telemarkkinointikiellon jo vuosia sitten. Ei ole soiteltu sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä on partavauvat?
Ne kuuluisat kättärin karvaiset. Hormonalisia häiriöitä ja ihan huikee tukka ja kainalokarvat vauvoilla. Yleensä ma mu pat jo jen jälkeläisiä.
Rahalle ois varmaan tarve ihan kotimaassakin.
Kainalokarvat vauvoilla? En oo vaan koskaan nähnyt. Olenko jäänyt paljosta paitsi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä on partavauvat?
Pakolais"lapset". Niitä joilla on treenatut lihakset, uusin Iphone tai muu kännykkä ja geelillä laitettu tukka.
Hokevat " I am 17 years old I can prove it! "
Miksi ihmeessä kukaan antaa rahaa jollekin Unicefille?
Antaisitte mieluummin vaikka jollekin lähikoulun oppilaskunnalle tai vanhainkotiin nekin rahat, niin voisitte nähdä niillä saatavan aikaan jotain konkreettisia tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Laitoin puhelimeeni telemarkkinointikiellon jo vuosia sitten. Ei ole soiteltu sen jälkeen.
Niin minäkin. Valitettavasti tyrkyttäjät käyvät kaapimassa puhelinnumeroita PRH:n yritysrekisteristä ja soittoja riittää. Firmani ensimmäisen olemassaoloviikon aikana tuli kolmisenkymmentä kerjuupuhelua, eikä ollut edes täysi viikko.
Viimeksi soitettiin eräästä järjestöstä ja sanottiin, että kiitos viimeisimmästä lahjoituksesta. Vastasin, että olkaa hyvä vain. Kysyttiin, antaisinko lisää, ja vastasin, että nyt ei valitettavasti ole. Kiiteltiin uudelleen siitä viimeisimmästä ja lopetettiin puhelu ystävällisesti. Koskaan en kyllä ole sille järjestölle antanut killinkiäkään, joten taisivat luulla, että tässä firmassa on muitakin työntekijöitä kuin minä.