Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asua pk-seudulla Tampereen ja Turun sijaan?

Vierailija
05.06.2016 |

Asuminen on Tampereella ja Turussa selvästi edullisempaa. Tunnelma on rennompi, ihmiset hyväntuulisia ja avuliaita. Käytännössä kaikki palvelut kuin Helsingissäkin löytyvät ja ovat ruuhkattomampia. Kerjäläiset ja taskuvarkaat harvinaisia. Huonoimmillakaan asuinalueilla ei tarvitse pelätä iltaisin. Lähiöistä keskustaan 10-30 minuuttia suorilla busseilla. Ja jos harvoin olisikin jotain, mitä ei täältä löydy, mutta Helsingistä löytyy, niin Onnibus vie parilla eurolla Helsinkiin tapahtumiin, ostoksille, satamaan, läheisiä tapaamaan ja lentokentälle.

Onko siis järkiperäisiä syitä asua pääkaupunkiseudulla ja maksaa siitä itsensä kipeäksi?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en Helsinkiin muuttaessani juuri kaivannut sen erikoisuuksia, mutta täällä asuttuani olisi outoa asua muualla. Täältä pääse ulkomaille hyvin, satama on lähellä, erikoiskaupat, paljon ravintoloita ja viihdettä, hyvä ja sujuva joukkoliikenne... Täältä ei vaan puutu mitään.

Puuttuupa paljonkin. Oma rauha, kaunis puhdas ja hiljainen luonto.

Ei tosiaan ole rauhaa, ei puhdasta ilmaa.

Kun menet ulos, olet melun ja saasteen keskellä.

Ei yksityisyyttä.

Ei edes Keskuspuistossa.

Helsinki ei ole mikään kunnon city, jossa joka puolella on melua ja saasteita! 😂

Asun Herttoniemessä ja 5 min kävelymatkan päässä on iso metsä, jossa toki on muita lenkkeilijöitä ja koiria. Ihana näkymä Kulosaareen päin, rakastan merta. Samassa syssyssä myös Saunalahden luontopolku/suojelualue. Todella rauhallista ja meren rannalla.

Olen myös Vuosaaressa asunut, todella paljon metsää (rauhallista sellaista) ja Uutela varsinkin ihana. Ja se meri!

Vierailija
42/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereelta en saanut töitä, niin piti muuttaa sinne mistä sai kun en halunnut olla jopa vuosikausia työttömyyskorvausten varassa, kuten monet aiemmin potkut saaneet kollegani?

Ei Helsingissäkään ole kovin hyvin töitä tarjolla. Ei kannata vuosia asua Helsingissä hakemassa niitä kuviteltuja töitä, kun ei niitä kuitenkaan löydy. Tampereella ja Turussa jää työttömyyskorvauksista rahaa elämiseenkin.

Niin, no esimerkiksi minä muutin vasta sitten kun olin sen työpaikan Helsingistä saanut.

-1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt väitteitä että Helsingissä olisi melua ja saastetta. Itse asun kävelymatkan päässä Keskuspuistosta ja kun siellä poimii mustikoita ja ohi vilahtaa ratsastaja hevosen selässä eikä kuulu kuin linnunlaulua, kyllä siinä aika rauhallinen ja luonnonläheinen fiilis tulee. Ja kaupunki on meren ympäröimä eli jos nyt ei iltapäiväruuhkassa Mannerheimintiellä täysin raikas ilma olekaan, niin lyhyellä kävelyllä olet jo meri-ilmaa nuuhkimassa. Ja me alkuperäiset stadilaiset olemme muuten tosi avoimia, rentoja ja juttelemme vieraillekin. Ne on muualta tulleet jotka täällä häsää ja käyttäytyy epäkohteliaasti / luulevat vissiin että pääkaupungissa kuuluu vaikuttaa kiireiseltä ;-)

Vierailija
44/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska rakastan merta ja Helsinki on kaunis merenrantakaupunki. Turku ja Tampere ovat sisämaassa, tai no Turussa on meri lähellä, mutta ei se ole samalla lailla rannalla kuin Helsinki.

Turku ei ole meren rannalla???

Vierailija
45/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä Keskuspuisto on hiukka eri asia kuin todellinen maaseutu ja se oma piha ja lääni!!

Vierailija
46/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska rakastan merta ja Helsinki on kaunis merenrantakaupunki. Turku ja Tampere ovat sisämaassa, tai no Turussa on meri lähellä, mutta ei se ole samalla lailla rannalla kuin Helsinki.

Onhan se. Mutta sekä Helsingin keskusta, osa kantakaupunkia ja moni paikka täällä idässä on meren ympäröimä.

Vierailija
47/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en Helsinkiin muuttaessani juuri kaivannut sen erikoisuuksia, mutta täällä asuttuani olisi outoa asua muualla. Täältä pääse ulkomaille hyvin, satama on lähellä, erikoiskaupat, paljon ravintoloita ja viihdettä, hyvä ja sujuva joukkoliikenne... Täältä ei vaan puutu mitään.

Puuttuupa paljonkin. Oma rauha, kaunis puhdas ja hiljainen luonto.

Ei tosiaan ole rauhaa, ei puhdasta ilmaa.

Kun menet ulos, olet melun ja saasteen keskellä.

Ei yksityisyyttä.

Ei edes Keskuspuistossa.

Helsinki ei ole mikään kunnon city, jossa joka puolella on melua ja saasteita! 😂

Asun Herttoniemessä ja 5 min kävelymatkan päässä on iso metsä, jossa toki on muita lenkkeilijöitä ja koiria. Ihana näkymä Kulosaareen päin, rakastan merta. Samassa syssyssä myös Saunalahden luontopolku/suojelualue. Todella rauhallista ja meren rannalla.

Olen myös Vuosaaressa asunut, todella paljon metsää (rauhallista sellaista) ja Uutela varsinkin ihana. Ja se meri!

Niin mäkin asun Hertsikassa ja oon käynyt tuossa metsässä.

Mutta koska oon ollut myös maalla, pystyn vertailemaan paikkoja.

Vierailija
48/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä Keskuspuisto on hiukka eri asia kuin todellinen maaseutu ja se oma piha ja lääni!!

Asun täällä pelottavalla PK-seudulla ja alle 10 min ajomatka niin löytyy peltoa, metsää, maaseutua ja niitä omia pihoja :D en vaan halua sellaista.

Vierailija
49/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan jonkun perus lähihoitajan / kaupan kassan / tms duunarin kannattaakin mieluummin asua pk-seudun ulkopuolella, koska asuminen yms on niin paljon edullisempaa ja kaikkialta saa duunia.

Suurimman osan korkeakoulutettujen työ (poislukien sosiaali- ja terveysala, jossa duunia löytyy ympäri Suomen) nyt vaan on pk-seudulla, niin ei täältä niin vaan pois muuteta. Esimerkiksi yritysten pääkonttorit on lähes järjestäen pk-seudulla.

Vierailija
50/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei täällä Tampereellakaan mitenkään älyttömän halpaa ole asua! Halvempaa toki kuin Helsingissä, mutta aika kallista silti. Täällä on monilla aloilla hyvin vähän töitä tarjolla. Itse en haluaisi muuttaa Helsinkiin, mutta totuus on, että on muutettava. Ei täällä Tampereella ole mulle töitä. Helsingissä on edes jotain pätkiä tarjolla.

Vierailija
51/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olen syntynyt täällä, käynyt koulut täällä, kaikki täällä. Stadi on snadi mut buli. Ihan mestojen mesta. Paras mesta elää ja kuolla. Ja Krunika rulaa neljännessä polvessa.

Vierailija
52/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. Mutta sekä Helsingin keskusta, osa kantakaupunkia ja moni paikka täällä idässä on meren ympäröimä.

Ja viima sen mukainen. Aina.

Vierailija
53/53 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo kahvikupin hinnasta näkee kuinka kallista on Helsingissä.

Ja kaikki on rumaa, ahdasta ja saastaista.

Plus yksinäistä.

Mua aina ihmetyttää nää kepu  /pikkupaikkaihmiset jotka sanoo että stadissa ollaan yksinäisiä ja yrittää sillä hakata.

Ei kuule yhtään sen yksinäisempiä kuin muualla. Myös Hesassa ihmiset pariutuu, hankkii lapsia ja harrastaa seksiä. Tuliko yllärinä ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi