Koska viimeksi olet saanut uuden ystävän?
Siis sellaisen jota tapaat vähintään 4 kertaa kuukaudesta ja ainakin puolet tapaamisista on muita kuin baari reissuja. Toinen kysymys on kuinka ystävystyä aikuisena?
Kommentit (22)
En tapaa noin usein, mutta työväenopiston kurssilla tutustuin yhteen naiseen.
Se oli kova puhumaan.
Ja junassa tutustuin yhteen äitiin.
Nyt ei enää nähdä kuin aniharvoin.
Nyt keväällä. Toinen ystävä kymmenen vuoden yksinäisyyden jälkeen.
Harrastuksen kautta
Ainoat ihmiset joita mä tapaan väh. 4 kertaa kuussa ovat aviomies, työkaverit, lähikaupan kassa ja se naapurin rouva joka istuu kaikki päivät rapun edessä päivystämässä. Ilmeisesti mulla ei siis ole yhtään ystävää?
Viimeksi tutustuin sellaiseen ihmiseen, jonka itse miellän ystäväkseni viimekesänä yhteisen ystävämme tupareissa.
Mistä alkaen ystävyys on määritelty tapaamiskertojen mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Aina? Lapsuudenystäviä en tosin laske mukaan tähän ja he voivat olla rakkaita muutenkin, Mutta ei ole mielestäni ystävyyttä jos tavataan kerran kolmessa kuukaudessa jos asutaan samassa kaupungissa.
ap
Neljä kertaa kuukaudessa? Tästä syystä kai en oikein ystävysty. En jaksa tavata noin usein.
Ei minulla noilla kriteereillä ole yhtään ystävää. En tapaa ketään (pl perheeni jäseniä) noin usein. Mutta on minulla kyllä ystäviä. Viimeksi olen saanut ystäviä tässä noin viiden vuoden aikana, kun aloitin uuden harrastuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina? Lapsuudenystäviä en tosin laske mukaan tähän ja he voivat olla rakkaita muutenkin, Mutta ei ole mielestäni ystävyyttä jos tavataan kerran kolmessa kuukaudessa jos asutaan samassa kaupungissa.
ap
No, moni ei asu samassa kaupungissa ystäviensä kanssa.
Joskus vuosituhannen vaihteessa. Ei olla ystäviä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Selvä. Hyvä kun kerroit määritelmäsi, koska tuon mukaan minulla ei ole yhtään ystävää. Kuitenkin itse olen erittäin tyytyväinen ystävieni määrään, joten olen ilmeisesti koko aikuisikäni tulkinnut ystävyyden väärin.
Olisi tosi ahdistavaa, jos pitäisi noin usein tavata jotain ihmistä, jotta voisi laskea hänen kuuluvan ystäväpiiriin.
Kyllä ennen tavattiin yhden ystävän kanssa varmaan neljä kertaa viikossa.
Sitten sain lapsen ja sekin sai.
Erään kerran se vaan lopetti.
Outo.
Olen ehkä löytämässä uuden ystävän kun ollaan oltu samassa ryhmässä.
Oli puhetta että pidettäs yhteyttä sitten myöhemmin.
Tämä hlö tuntuu aika kivalle ja luotettavalle.
Noin viisi vuotta sitten, mutta tapaamme noin 4 kertaa vuodessa. Kuka perheellinen jaksaa/pystyy tapaamaan 4 kertaa kuukaudessa?? Tuolla kriteerillä mitattuna mulla ei ole yhtään ystävää, vaikka muuten lasken omaavani 4 ystävää ja 4 kaveria (tarkoitan tällä erottelulla sitä, että ystävälle avaudun enemmän ja kaverin kanssa puhumme vähän pinnallisemmin).
Viisi vuotta sitten. Sitä edeltävä kuusi vuotta sitten, siitä edeltävä 15-vuotiaana ja kaksi vanhinta ystävää tuntenut syntymästäni saakka.
Lisäksi tietysti paljon kavereita ja tuttavia, joita tulee vuosittain uusia ja joiden kanssa tavataan useamman kerran vuodessa, kutsutaan toistemme juhliin, sometetaan jne., mutta ei olla kuitenkaan kovin läheisiä.
Näiden tyyppien kanssa ei yökyläillä ja soiteta maratonpuheluita, itketä ja naureta vedet silmissä jne. kuten ystävien kanssa tehdään.
Joitain ystäviä näen harvemmin, koska asutaan kaukana toisista (12h matkustusaika suuntaansa), mutta soitellaan monta kertaa viikossa.
Samalla paikkakunnalla asuvia ystäviä näen viikottain, usein yökylän muodossa, koska ei ystävää missään kahvilla tai parin tunnin vierailulla nähdä. Ystävän kanssa möhistellään tuntikausia ja nukutaan mielellään samassa paikassa.
Myös perheellisenä.
Vierailija kirjoitti:
Noin viisi vuotta sitten, mutta tapaamme noin 4 kertaa vuodessa. Kuka perheellinen jaksaa/pystyy tapaamaan 4 kertaa kuukaudessa?? Tuolla kriteerillä mitattuna mulla ei ole yhtään ystävää, vaikka muuten lasken omaavani 4 ystävää ja 4 kaveria (tarkoitan tällä erottelulla sitä, että ystävälle avaudun enemmän ja kaverin kanssa puhumme vähän pinnallisemmin).
Siis miksi perheellinen ei voisi tavata 4 kertaa kuukaudessa?
Itse olen tämän kuluneen viikon aikana esimerkiksi ollut yhden yön perheellisen ystäväni luona yökylässä ja toista perheellistä ystävää nähnyt kahtena eri päivänä illanistujaisten merkeissä.
Näen joka viikko perheellisiä ystäviäni ja kuukausittain on myös yökyläilyjä perheellisten kanssa.
Olen siis itsekin perheellinen ja hyvä kaveri ystävieni puolisoidenkin kanssa.
Meille ystävät ovat osa perhettä ja lapsia hoidetaan ja kasvatetaan yhdessä.
No jos vaatimus on vähintään 4x kuukaudessa niin pakko sanoa että en ole koskaan moiseen ystävään törmännyt. siksi elänkin "tietokoneella" kun puolet ystävät on tavattavissa lähes joka päivä sen kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mutta entä jos ei ole ystäviä samasta paikkakunnasta, vaan asuvat kaukana, ei ole varaa/ aikaa tavata kuin hyvä jos kerran vuodessa?
Jos vähintään puolet tapaamisista pitää olla muita kuin baarireissuja niin seiskaluokalla viimeksi ollut sellainen kaveri. Paitsi jos lasketaan poikaystävä jota kyllä pidän samalla ihan ystävänäkin, siihen tutustuin puoli vuotta sitten.
Onko ap:llä muita kriteereitä, kuin tapaamisten frekvenssi? Esim. kuinka kauan tapaaminen kestää, tai kuinka syvällisiä/henk koht asioita pitää puhua?
Mua tää threadi ei tosin koske millään lailla - ystäviä tasan 0. Millään kriteereillä.
Onneks on 3 lasta. Niitäkään en tapaa noin usein.
Näillä meen jatkossakin. Heippa!
Minkä ystävän, kasvaako niitä metsissä?