Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huono koulumenestys ennakoi tutkimusten

Vierailija
04.06.2016 |

Mukaan mt-ongelmia, syrjäytymistä, rikollisuutta. On hupaisaa seurata miten väkisin väännetään kympin oppilaista huonoja valetarinoita. Jotkut uupuu. Kyllä. Mutta suurin osa menestyy ja pärjää loistavasti. Itse saanut helpolla aina kymppini. En ole ottanut stressiä ja nykyisin olen akateemisella korkeapalkkaisella alalla.
Kaikkien ei tietenkään tarvitse olla kympin oppilaita ja duunareitakin tarvitaan mutta kunnioitetaan ja arvostetaan heitä, jotka kymppejä saavat. Ja tsempataan näitä heikompia oppilaita.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joka tapauksessa sellaisella 7-8 todistuksella pääsee helposti lähes alalle kuin alalle. Itselläni oli ka 7,5-8,5 koko kouluajan ja luin pari yliopistotutkintoa ja teen töitä juuri sillä alalla mistä lapsena haaveilin. Mihin olisin tarvinnut niitä kymppejä, kun sain kaiken mitä halusin näinkin?

Vierailija
22/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kympit ovat tulleet helposti, miksi niiden saajaa pitäisi arvostaa muita enemmän? Jos niiden vuoksi on joutunut tekemään töitä, arvostus on ansaittua?

Kai älykkyttäkin voi arvostaa? Ja ei missään ole sanotti että pitäisi arvostaa ENEMMÄN

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joka tapauksessa sellaisella 7-8 todistuksella pääsee helposti lähes alalle kuin alalle. Itselläni oli ka 7,5-8,5 koko kouluajan ja luin pari yliopistotutkintoa ja teen töitä juuri sillä alalla mistä lapsena haaveilin. Mihin olisin tarvinnut niitä kymppejä, kun sain kaiken mitä halusin näinkin?

Ei pääse. Älä valehtele.

Vierailija
24/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

15. Ei pidä paikkaansa. Liki kaikki rikolliset ovat elämäm koululaisia.

Pidä toki illuusiosi siitä että olet kyvykäs ihminen kun sait koulussa kymppejä.

En ole ollut kympin oppilas.

Tässä faktaa. Truth hurts.

http://www.hs.fi/m/kotimaa/a1422336419099

Hyvä artikkeli

Vierailija
25/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot arvosanat= Lapsia, puoliso, omakotitalo, 2 autoa, työpaikka.

Moni korkeastikoulutettu on eronnut, työtön ja leipäjonossa.

Vierailija
26/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin aika monelle alalle pääsee ja vaihtoehtoja on aika paljon kaupan kassan ja ydinfyysikon välillä. Jos pääsee unelma-ammattiinsa, mihin niitä kymppejä tarvitsee?

Vierailija
27/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla keskiarvo oli 7,3 enkä päässyt amikseen haluamalleni alalle vaan päädyin lukioon (joka oli siis kakkosvaihtoehto).

Vierailija
28/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, olen kyllä ollut tuossa käsityksessä ihan ilman tätä tietopläjäystäsikin asiasta, että sikäli turhaa.

Mutta sen verran tästä aiheesta nyt, että itse kyllä olen kuitenkin korkeakoulun keskeyttänyt mt-ongelmainen pitkäaikaistyötön, jolla oli peruskoulussa ja lukiossa ihan hyvä koulumenestys (keskiarvot aina noin ysiä).

Vierailija
29/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kun olin seiskan - kasin oppilas (kiitettävät harvinaista herkkua) ja kaiken lisäksi vielä ruma kierosilmä. Ja kuitenkin minustakin tuli maisteri ihan mukiinmenevillä papereilla. Ja töitäkin löytyi ihan omalta alalta.

Vierailija
30/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän YTHS:lla on niin mielettömät jonot, jos haluaa apua mt-ongelmiin? Vai ovatko kaikki huonosti koulussa pärjänneet menneet yliopistolle?

Vierailija
31/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amen. Katkeruus ja kateus paistaa niin läpi palstalla!!!! Itse ollut laiska 7 oppilas. Nyt se kaduttaa.

Mikä estää pyrkimästä eteenpäin nyt? :)

Vierailija
32/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amen. Katkeruus ja kateus paistaa niin läpi palstalla!!!! Itse ollut laiska 7 oppilas. Nyt se kaduttaa.

Mikä estää pyrkimästä eteenpäin nyt? :)

Ikä. Ei jää enää tieto aikusena niin hyvin päähän

Vierailija
33/35 |
04.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
34/35 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
35/35 |
05.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On faktaa ja tilastollinen tosiasia, että kaikki euvät voi olla koulussa kympin oppilaita. Älykkyydestä puhuminen on tabu mutta kaikki eivät voi oppia kaikkea täydellisesti. Ne, joille kouluopetus sopii täydellisesti, ovat etuoikeutettuja, mutta lukematon määrä jää tavisoppilaiksi ja sitten on heikkotasoisia oppilaita, joilla suuria vaikeuksia selviytyä koukusta. Miljardien eurojen kysymys on, mitä kouluille käy, kun kuntien verorahat soteen ja eläkeläisten hoivapalveluihin. Riittääkö kunnissa osaamista, halua ja kiinnostusta peruskoulujen kehittämiseen ja kaikkien oppilaiden huomioimiseen?