Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten fetissit syntyy?

Vierailija
04.06.2016 |

Tuleeko ihmiselle pissakakka fetissi jos lapsena on pitänyt pidätellä paljon tai pissaaminen ollut häpeällistä ja kiellettyä tai joku muu tuollainen kokemus? Entä tietyt vaate tai materiaalifetissit. Vaikka joku latex-fetissi, niin onko siinäkin joku lapsuuden kokemus taustalla kun tullut kumia hiplailtua tms.? Osaako joku kyökkipsykologi selittää fetissien alkuperän?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ylipäänsä ymmärrä, miten joillakin seksi saa niin ison roolin elämässä. Onhan seksi mahtavaa, mutta ei se kyllä käy vähän väliä mielessä. Saati että ihan panostaisin siihen kuin harrastukseen, hankkimalla vaatetusta, välineistöä ja tekemällä järjestelyjä. Omat elämän keskipisteet ovat ihan muissa asioissa, samalla kun joku toinen taas sitoo itseään ovenkahvaan kurkusta ja tumputtaa käytettyihin sukkahousuihin. Se tässä kummastuttaa. Itse yksinkertaisesti hakisin apua, jos seksi hallitsisi elämää ja ajatuksia.

Vierailija
62/69 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä fetisistiä joka muistaisi jonkun lapsuuden kokemuksen, joka herätti fetissin?

Lapsena aina puettiin väkisin päälle kuravaatteet ja kumisaappaat, se oli nöyryyttävää. Siitä se varmaan lähti.

Mutta mikä teki nöyryytykseen seksuaalisen elementin? Samalla kun suurin osa ihmisistä kiihottuu hyvästä kohtelusta.

Ehkä syyllisyydentunne ja tunne, että ansaitsee rangaistuksen. Silloin rangaistus on tavallaan palkinto. Mutta miksi se kehittyy vain osaksi seksuaalista identiteettiä. Käsittääkseni kukasn masokisti ei nauti siitä, että ventovieras tirvaisee kadulla turpaan.

Eläimillä dominoivuus ja submissiivisyys voivat olla kiinteä osa pariutumiskäyttäytymistä ja kopulaatiota - ainakin ihmissilmin tarkasteltuna. Mutta kaiken alkusyy yksilötasolla jää varmasti selitystä vaille. Lienee mahdollista, että osasyynä voi olla linnuilla hyvin tunnetun leimaantumisen kaltainen tapahtuma. Seksuaaliseen kehittymiseen ylipäänsä voi todella pienillä tapahtumilla tai poikkeamilla elimistön hormonitasapainossa olla suuri vaikutus. Seurauksena on sitten ihmiselläkin laaja kirjo erilaisia poikkeamia, joista toiset todellakin kuulostavat ulkopuolisen korvaan lähinnä humoristisilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ylipäänsä ymmärrä, miten joillakin seksi saa niin ison roolin elämässä. Onhan seksi mahtavaa, mutta ei se kyllä käy vähän väliä mielessä. Saati että ihan panostaisin siihen kuin harrastukseen, hankkimalla vaatetusta, välineistöä ja tekemällä järjestelyjä. Omat elämän keskipisteet ovat ihan muissa asioissa, samalla kun joku toinen taas sitoo itseään ovenkahvaan kurkusta ja tumputtaa käytettyihin sukkahousuihin. Se tässä kummastuttaa. Itse yksinkertaisesti hakisin apua, jos seksi hallitsisi elämää ja ajatuksia.

Onko esimerkiksi enemmän ok, jos hankkii vaatetusta ja välineistöä golfiin ja järjestää elämäänsä niin, että on aikaa pelata?

Vierailija
64/69 |
14.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan ketjuani näin äitienpäivän kunniaksi :D

Vierailija
65/69 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itykkään käyttää vaippoja. Ehkä on saanut alkunsa, kun olin lapsena vanhempieni kanssa kaupan kassajonossa ja kauhee pissihätä tuli, laskin alleni ja lattialla vaan lorina kuului, nii isä sanoi, että jos tuo ei lopu, nii käytät jatkossa vaippoja.

Vierailija
66/69 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos psykologia ja ihmisen mieli olisi näin yksinkertaista, niin Biden ois lopettanut Ukrainan sodan Trumpin avustuksella yhdessä päivässä ja Trumppi mennyt aiemista konnuuksista vankeinhoitolaitokseen 80 vuodeksi.

Fetisseistäkään kaikki ei pääse pinnalle. Oss ihmisistä vaientaa ne. Osa fetisseistä on seksuaalisia ja osalle ulkopuolisista ne paljastuvat. Osa liittyy lapsuuteen, osa traumoihin tai miellyttäviin kokemuksiin. Sinä et tiedä mitä kunnollinen työkaverisi/naapurisi/sukulaisesi touhuaa, kun tapaat häntä vain 0,5 % ajasta.

67/69 |
22.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrastukseen, vaikka jääkiekkoon, on ok panostaa ja hankkia varusteita, mutta ei seksiin? Mikä oli se syy, ettei seksiin voi panostaa? Se, että se on "sairasta"?

N47

Vierailija
68/69 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun sukkahousufetisismini juontaa juurensa lapsuuteen. Pienenä poikana minut pakotettiin pukemaan erääseen tilaisuuteen sukkahousut, asia jonka koin hyvin vastenmielisenä ja häpeällisenä. Sukkikset kun kuuluivat pitkälti tyttöjen vaatetukseen. Äitini hankki minulle ruskeat puuvillaiset sukkapökät, jotka puin kyyneleet silmissä. Muistan kuitenkin, että samalla koin asuni kielletyn jännittäväksi ja että sain erektion. Siitä lähtien sukkikset olivat usein ajatuksisssni. Puoli vuosikymmentä myöhemmin puberteetin kynnyksellä ryhdyin sala pukeamasn äitini sukkahousuja. Masturboin ja nautin, sukkahousuista oli tullut salainen intohimoni. Minusta oli kuoriutunut innokas fetisisti, parantumaton ja onnellinen sukkahousuissani

Vierailija
69/69 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuudestahan fetissit saavat alkunsa. Sinulle pakotettiin sukkahousut, minulle kumisaappaat ja kuravaatteet. Ne tuntuivat jotenkin nöyryyttäviltä kun olin jo omasta mielestäni sen ikäinen että pärjäisin ilmankin. Siinä niitä pukiessa sain jonkinlaisen erektion tapaisen joka aiheutti suurta nautintoa.