Alex Stubbin yo-todistus: lyhyt matikka A, reaali I!
http://is.mediadelivery.io/img/978/8009b24fd6a24fd090389335b5308216.jpg
Huhhuh...! Reputtanut ja hädin tuskin päässyt läpi kaikkein tärkeimmistä logiikkaa ja soveltavaa älyä mittaavista kokeista.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Sipoo on ummikkoseutua.
Niin minustakin, siksi muutinkin sieltä pois välittömästi lukion jälkeen. Tämä ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että moni meistä kirjoitti pitkän suomen.
Pitkän matikan lukijat voivat kyllä osata laskea kaikkea hienoa, mutta eivät tiedä miten voisivat osaamistaan hyödyntää monetkaan. Lyhyessä tämä on täysin päinvastoin. Ei matematiikan kuulu olla elvistelyä. tärkeintä olisi osata laskuja, joiden käyttö on varmaa ja niiden avulla voi tehdä vaikka sitten erilaisia mitoituksia. Tämä on aika harvassa ilman lisäoppia työelämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aivan helvetin tyhmä matikassa, mutta silti kirjoitin lyhyestä matikasta B:n. Siis oikeasti olen siinä huono, en meinannut millään päästä kursseja läpi ja monta kurssia kävin etenemisesteen takia uusimassa pariinkin kertaan ennen kuin sain edes pakolliset suoritettua. Lukion todistuksessa matikka on mulla vitonen (asteikolla 4-10). Reaalista vedin lukematta M:n. Pitäisköhän hakeutua eduskuntaan, olis mussa ainakin ainesta valtiovarainministeriksi?
Mä reputin osan lyhyen matikan kursseista ja päättötodistuksen arvosana 6. Silti kirjoitin siitä magnan parin viikon treenillä. Myös reaalista M, vaikka ikinä en minkäänlaista vaivaa nähnyt kurssien eteen. Että kyllähän Stubbelon suoritus on aika käsittämätön...
Mä taas olen niin vanha, että mun aikana matikkaa ei ollut pakko kirjoittaa lainkaan. Lukion päästötodistuksessa lyhyt matikka on 9 mutta en kirjoittanut sitä, koska en pidä matikasta ja saan siitä päänsärkyä. No, en olekaan mukana politiikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, vaikka en Stubbista yhtään välitäkään, niin aika naurettavaa ruotia jotain 30 vuotta vanhaa yo-todistusta. Eiköhän tuo ole osoittanut vain teini-Stubbin laiskuutta eikä mitään muuta - siellä on kuitenkin KAKSI LAUDATURIA ja yleisarvosana on magna. Ei nuo ällät ilmaiseksi tule, niissä on kiintiö ja kilpailu on kovaa.
Laudaturit on suomesta (vieraana kielenä) ja englannista, ja ne on saatu aikana, jolloin ei eximiaa ollut arvosanavalikoimassa. Eli kiintiöt eivät olleet samanlaiset kuin nykyään. Suomenkielisessä Espoossa kasvaneelle ensin mainittu on piece of cake, kun kilpailijat ovat pääsääntöisesti olleet rantaruotsalaisia ummikkoja.
Tietty prosentti saa tietyn arvosanan. L on nykyään jaettu L:ksi ja E:ksi, mutta vaatimustasoa on pitänyt laskea.
Kertoo yleissivistyksen puutteesta. Vastenmielinen virnistelijä. Koulukiusaaja. Kertoo empatian puutteesta itseään näennäisesti heikompiaan kohtaan, mikä toki selittää myös, minkä puolueen riveissä ehdokkaana nyt on. Jos joku on ollut joskus kiusaaja ja on henkisesti noin vinksallaan jo nuorena, on se ominaisuus ihmisessä aina. Olkoonkin, että vanhempana osaa esittää toki olevansa jotakin muuta. Epäaitoa esiintymistä, Vastenmielinen.
Olisi mielenkiintoista kuulla uhriensa mielipide hänestä pressana - ja muutenkin.
Miksi täällä edelleen ollaan niin koulutususkovaisia? Ensinnäkin hänhän on valmistunut tuon jälkeen yliopistosta ja toiminut professorina. Toisekseen ei ylioppilastodistuksen kirjaimilla ole mitään väliä sen jälkeen, kun pääsee korkeakouluun. Ja viimeiseksi esim. Haaviston kohdalla ei ole edes korkeakoulutodistusta, mutta kaveri on varmasti pätevä, kun katsoo CV:tä. Koulutuspaperit on ihan toissijaisia, jos ura on tuollainen. Ja olen miltei varma, että vaikka Stubbin paperit tuolloin olivat huonot, niin ne olisivat nyt paremmat. Varmasti täälläkin on niitä, joilla ei lukio mennyt nappiin syystä tai toisesta.
Niin ja lopulta... Mitä väliä sillä koulutuksella on, jos pärjää elämässä? Sitä vartenhan se koulutus on, että pärjää elämässä; EI TOISINPÄIN. Monelle oma tutkintotodistus tuntuu olevan tärkeämpää kuin se, että mitä sillä pystyy tekemään.
So? Mitä väliä papereilla on?
t. Ope
Oikealta löytyy joukouittain tekijöitä, joilla matematiikka on taisteltu puoliauttavasti läpi. Logiikka ei olekaan näiden argumenttien vakuuttava osa, vaan itsevarmuus. Yksi itsevarmuutta lisäävä tekijä on se, ettei kykene hahmottamaan vaihtoehtoisia mahdollisuuksia.
Kyllä minä olen tyytyväinen, että vanhoja todistuksia pengotaan. Yo-koe on ainutlaatuinen sikäli, että arvosteluun ei voi vaikuttaa kaverikerhoihin kuulumalla eikä opettajaa hännystelemällä. Mikä korostuu etenkin matematiikassa. Jos matematiikkaa ei kykene oppimaan, niin looginen hahmotuskyky ei ole kovin korkealla, voisi ihmiset useamminkin miettiä sitä äänestäessään.
Liskoaivoiset naiset ihailevat, koska muita uroksia alistava uros on tietysti alfa!
Siksi kiusaaja=ihana!
Vierailija kirjoitti:
Pitkän matikan lukijat voivat kyllä osata laskea kaikkea hienoa, mutta eivät tiedä miten voisivat osaamistaan hyödyntää monetkaan. Lyhyessä tämä on täysin päinvastoin. Ei matematiikan kuulu olla elvistelyä. tärkeintä olisi osata laskuja, joiden käyttö on varmaa ja niiden avulla voi tehdä vaikka sitten erilaisia mitoituksia. Tämä on aika harvassa ilman lisäoppia työelämästä.
Mutta kun ei osata sitä lyhyttäkään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä edelleen ollaan niin koulutususkovaisia? Ensinnäkin hänhän on valmistunut tuon jälkeen yliopistosta ja toiminut professorina. Toisekseen ei ylioppilastodistuksen kirjaimilla ole mitään väliä sen jälkeen, kun pääsee korkeakouluun. Ja viimeiseksi esim. Haaviston kohdalla ei ole edes korkeakoulutodistusta, mutta kaveri on varmasti pätevä, kun katsoo CV:tä. Koulutuspaperit on ihan toissijaisia, jos ura on tuollainen. Ja olen miltei varma, että vaikka Stubbin paperit tuolloin olivat huonot, niin ne olisivat nyt paremmat. Varmasti täälläkin on niitä, joilla ei lukio mennyt nappiin syystä tai toisesta.
Niin ja lopulta... Mitä väliä sillä koulutuksella on, jos pärjää elämässä? Sitä vartenhan se koulutus on, että pärjää elämässä; EI TOISINPÄIN. Monelle oma tutkintotodistus tuntuu olevan tärkeämpää kuin se, että mitä sillä pystyy tekemään.
Professorina ulkomailla, toisinsanoen luennoitsijana. Valtionjohdon soisi edustavan terävintä kärkeä älyllisesti, se että lyhyt matematiikka on vaikeaa ei kerro suunnattomasta lahjakkuudesta.
Yo-kirjoitukset ovat sen verran helppoja etten voi käsittää miten joku voi saada noin huonoja arvosanoja. Nimittäin lukematta ne menee läpi jos on fiksu oppilas ja sekin hyvillä arvosanoilla. Kokemusta on.
Rääkkäsi sadisti sokeata. Ei ole muuttunut mihinkään.
Rehn ainoa jolla pitkä matikka laudatur.
Vierailija kirjoitti:
Oikealta löytyy joukouittain tekijöitä, joilla matematiikka on taisteltu puoliauttavasti läpi. Logiikka ei olekaan näiden argumenttien vakuuttava osa, vaan itsevarmuus. Yksi itsevarmuutta lisäävä tekijä on se, ettei kykene hahmottamaan vaihtoehtoisia mahdollisuuksia.
Kyllä minä olen tyytyväinen, että vanhoja todistuksia pengotaan. Yo-koe on ainutlaatuinen sikäli, että arvosteluun ei voi vaikuttaa kaverikerhoihin kuulumalla eikä opettajaa hännystelemällä. Mikä korostuu etenkin matematiikassa. Jos matematiikkaa ei kykene oppimaan, niin looginen hahmotuskyky ei ole kovin korkealla, voisi ihmiset useamminkin miettiä sitä äänestäessään.
Eiköhän sitä loogista päättelykykyä ole riittävästi poliitikolle, jos on kyennyt tohtoriksi väittelemään.
Nämä yo-todistusten penkomiset on ihan älyttömiä.Joillain voi olla huonot paperit lukiosta siksi, ettei koulunkäynti jostain syystä hirveästi napannut. Ei välttämättä kerro ihmisen älykkyydestä tai lahjakkuudesta paljoakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö Stubb ole vain hyvä osoitus, että yo-kirjoitusten arvosanoilla voi pyyhkiä hanurin sen jälkeen kun jatko-opiskelupaikka on hankittu - oikeastaan voi pyyhkäistä jo ennen, jos jatko-opinnoissa valinta suoritetaan pääsykokeiden perusteella.
Niin no, Stubbihan ei suomalaiseen yliopistoon tietääkseni ole päässyt...
Heikki Lampela sen sijaan pääsi ja valmistui ennätysajassa kurssinsa parhaimpana! Kollega Tarja Halonenkin oli valmistujaisissa:))
Heikki Lampela on nyt kunnostautunut venäläisen Wagnerin palkkamurhaaja Petrovskin asianajajana.
The court ordered Petrovskys immediate release in a decision his lawyer Heikki Lampela described as a victory.
https://www.themoscowtimes.com/2023/12/08/finland-refuses-russian-natio…
Sopii hyvin Pisa-tulokseen. Nyt äänestämään!
Heikki Lampela sen sijaan pääsi ja valmistui ennätysajassa kurssinsa parhaimpana! Kollega Tarja Halonenkin oli valmistujaisissa:))