Visa electron Turkissa
Ensikertalainen lähdössä nyt Turkkiin menettämään ulkomaanmatkailun neitsyyden, ja aloin tässä pohtia että mahtaako electron kortti toimia köteisnostossa ko. maassa?
Mastercard kyllä löytyy mutta ajattelin jättää tämän turvallisuus syistä kotiin odottamaan.
Kommentit (13)
Eli pakkaan mukaan vain electronin käteisen kanssa, kiitoksia sinulle :)
-ap
Ps; onko jotain mitä maassa kannattaa varoa/ottaa vakavissaan huomioon?
Toimii. Muista, että kannattaa käyttää vain pankin seinässä olevia automaatteja. :)
Pohjoismaiden ja viron ulkopuolella kannattaa aina olla myös käteistä mukana. Moni kahvila ja katukioski (vesipullot) ei hyväksy korttia.
Luottokortti kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan! Esim yksityisellä lääkäriasemalla se voi osoittautua todella hyväksi. Myös hotelli voi sen numeron haluta minibaaria yms varten.
Niin ja ota oikea matkavakuutus, ei mitään matkayhtiöt rajoitettua. Hintaa tulee yhteen reissuun 5-20€ ja jos jotain sattuu niin korvaukset hoituu sitten aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Toimii. Muista, että kannattaa käyttää vain pankin seinässä olevia automaatteja. :)
Pidän tämän tiedon visusti mielessä, kiitoksia :)
Vierailija kirjoitti:
Pohjoismaiden ja viron ulkopuolella kannattaa aina olla myös käteistä mukana. Moni kahvila ja katukioski (vesipullot) ei hyväksy korttia.
Luottokortti kannattaa ehdottomasti ottaa mukaan! Esim yksityisellä lääkäriasemalla se voi osoittautua todella hyväksi. Myös hotelli voi sen numeron haluta minibaaria yms varten.
Niin ja ota oikea matkavakuutus, ei mitään matkayhtiöt rajoitettua. Hintaa tulee yhteen reissuun 5-20€ ja jos jotain sattuu niin korvaukset hoituu sitten aikaan.
Matkavakuutus on jo otettu aurinkomatkoilta varauksen yhteydessä. Lähtö ensi viikolla, joten saa nyt luvan kelvata :)
Kuten sanottu, jätän masterin mieluusti kotiin kun kerta electron käy. Pelkään yli kaiken, että joko kadotan taikka taikka joudun taskuvarkaan uhriksi; electron ajatuksissani turvallisempi, koska käyttöä rajoitettu masteria enemmän.
Käteistä otetaan mukaan noin 200€;n edestä, kortti mukaan varuiksi jos käy niin, että esim rahat katoaa tai vaan yksinkertaisesti loppuvat kesken 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös olla tarkkana, jos vaihtaa rahaa ns. rahanvaihtopisteissä. Ottavat komissiota ja saattavat huijata välistä. Älä vaihda rahaa Suomessa, äläkä lentokentällä. Itse olen vaihtanut aina pankissa tai tavallisessa marketissa, missä on tuttu myyjä. Käteistä kannattaa käyttää ravintoloissa ja muualla :)
Mihin päin olet menossa?
Minä en matkustaisi missään ulkomailla ilman luottokorttia, oikeastaan kahta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös olla tarkkana, jos vaihtaa rahaa ns. rahanvaihtopisteissä. Ottavat komissiota ja saattavat huijata välistä. Älä vaihda rahaa Suomessa, äläkä lentokentällä. Itse olen vaihtanut aina pankissa tai tavallisessa marketissa, missä on tuttu myyjä. Käteistä kannattaa käyttää ravintoloissa ja muualla :)
Mihin päin olet menossa?
Huh! Ajattelin, että vaihdan Suomessa lentokentällä, mutta ilmeisesti odottelen sitten siis Turkkiin saakka 😊
Marmaris meitä kutsuu.
Sen luottokortin voi jättää hotellin tallelokeroon. Vaikka saat kyllä nostettua Visa Electronilla rahaa automaateista.
Ja aina, ihan aina ulkomailla, pidä mukanasi käteistä. Ns. päiväkassa mukana ja loput siellä tallelokerossa. Sillä sitten kun/jos pankin nettisysteemit ei toimikaan, et saakaan rahaa nostettua.
Terv. Nordean asiakas, jolta loppui rahat Rooman lentokentällä juuri kun Nordean systeemit oli nurin. Ja lento oli tietenkin juuri silloin 11 tuntia myöhässä. Siinä olis vaikka kerinnyt takaisin Roomaan, mutta kun ei ollut rahaa eikä kortti toiminut.
Liityppä Facebookissa (jos olet jäsen) Marmaris ja lähialueet ryhmään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin päin olet menossa?
Huh! Ajattelin, että vaihdan Suomessa lentokentällä, mutta ilmeisesti odottelen sitten siis Turkkiin saakka 😊
Marmaris meitä kutsuu.
No niin, tuttu paikka itsellenikin, käyn joka vuosi :) Mukavaa matkaa!
Käyty päiväretkellä Rodokselta Marmariksessa, ei ollut kovin säväyttävä, mut tää olikin 20v sitten, että kai se on muuttunut :)
Kyllä toimii.