löytyykö Suomesta seksuaalitraumojen kehollista purkumenetelmää?
On niin helvetillistä kantaa kehossa kovia jännityksiä. Miten ne saa purettua?
Yhden kehohoidon oon löytänyt, en tiedä auttaisko se mua ja se hoitaja on mies.
Mistä saa apua?
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Psykofyysinen fysioterapia ja TRE (trauma releasing exercise) on auttanut mua.
Ok. Auttoiko paljonkin esim. tuo psykofyysinen
fysioterapia ja mitä siinä tehdään?
Keho on kokenut kaikkea kamalaa, ei vain mieli.
Pitäisi saada kaikki tunnejutut ulos kehosta.
Suosittelen lämpimästi psykofyysistä fysioterapiaa. Harjoitteet riippuvat täysin kuntoutujasta, itse kävin terapiassa kroonistuneen unettomuuden takia.
Voisin kuvitella, että traumaa ja sen aiheuttamaa kehon jännitystilaa hoidetaan mm. erilaisin rentoutus- ja mielikuvaharjoittein. Myös käsittelyhoidoista (esim. nystyräpallolla hierominen tai painelurentoutus) voi olla hyötyä, jos siedät kosketusta. Jos et, niin sitä harjoiteltaneen rauhallisesti vähän kerrallaan.
Itselleni sattui loistava fyssari, jonka kanssa kemiat kohtasivat saman tien. Hän oli luottamusta herättävä, kuunteli ja ymmärsi, oli hoitanut univammaisia aiemminkin. Kannattanee ottaa vaikka tutustumiskäynti ennen kuin päätät, haluatko käydä ko. paikassa. Tsemppiä matkallesi!
Mulla psykofyysisessä fysioterapiassa on harjoiteltu mm. vireystilojen säätelyä, TRE, rajaamista, puolustusvoimista, oman kehon rajojen tunnistamista ja paljon muuta. Näitä voidaan harjoitella erilaisten harjoitteiden ja välineiden kanssa.
Kannattaa etsiä sellainen psykofyysinen fysioterapeutti, jolla on osaamista traumojen hoidossa.
Psykofyysinen fysioterapia ja TRE (trauma releasing exercise) on auttanut mua.