Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvinkäällä ammuttu poliisi sairastunut leukemiaan :(

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi hemmetti! Jos tuosta vielä selviää, niin ei voi kuin ihailla! On se sitkeä mimmi.

Just,sairastuneet siis kuolevat vain koska eivät olleet tarpeeksi sitkeitä?

Pidä toi, ääliö, juuri näin sun mielessä tapahtuu!

Henkisellä jaksamisella on valtava osuus paranemisessa, minun mielestäni. JA jos luet uudelleen, kirjoitin "JOS tuosta selviää", (niin on ollut/on sitkeä nainen, kun on kestänyt psyykkisesti kaiken tuskan ja toimenpiteet) Jos ei ymmärrys riitä, niin älä vääristele muiden kommentoijien kirjoituksia. Lopetan tähän, voit jatkaa typerää provoiluasi vaikka omalle peilikuvallesi.

Vierailija
42/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surupusero kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on paska mäihä sillä naisella. Mutta sisukas se on, selättää leukemian jos kuka.

Joo, sisullahan siitä paranee. Ja jos ei parane, on sisuton luuseri vai?

Eikö se ole ihan tutkittu juttu, että sairauksista paranemista auttaa, jos on sisukas luonne? Ei se silti sitä tarkoita, että mistä tahansa paranee sisulla. Ei pidä ottaa hlökohtaisesti kaikkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Heidi saa katsoa pian jalkapallon EM-kisat.

Unohtuu kelju kohtalo vähäksi aikaa.

Vierailija
44/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tutkimuksin todettu, että positiivisella asenteella ON vaikutusta ihmisen parantumiseen, myös fyysiseen. Ja jos joku, niin se, että jaksaa syöpähoitojenkin aikana olla positiivinen ja elää, liikkua, syödä terveellisesti, nähdä ystäviä, vaatii sisua! Kaikkeen se ei riitä, mutta ihmismielellä on hämmästyttävä vaikutus.

http://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/lumelaakitys-ei-olekaan-lume…

Vierailija
45/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidin kokemusten lukemisen jälkeen kannattaa harkita tarkkaan, onko omalla kohdalla aiheellista käyttää ilmaisua "mun tuurilla", kun jokin pikkujuttu ei menekään ihan toivotusti.

Heidille kovasti voimia ja kärsivällisyyttä ja hyviä uutisia jatkossa.

Vierailija
46/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi hemmetti! Jos tuosta vielä selviää, niin ei voi kuin ihailla! On se sitkeä mimmi.

Vituttaa tuollaiset, ei syövästä selviytyminen ole sitkeydestä kiinni, vaan tuurista.

Vierailija
47/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä. Kiitos, kerronpa lääkäreillekin että ei se sairauden aggressiivisuus vaan minun sisuni tai sen puute minut tappaa. Kaikkea paskaa teille.

Vierailija
48/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tutkimuksin todettu, että positiivisella asenteella ON vaikutusta ihmisen parantumiseen, myös fyysiseen. Ja jos joku, niin se, että jaksaa syöpähoitojenkin aikana olla positiivinen ja elää, liikkua, syödä terveellisesti, nähdä ystäviä, vaatii sisua! Kaikkeen se ei riitä, mutta ihmismielellä on hämmästyttävä vaikutus.

Katsopa dokkari Pink Ribbons inc. Parantumattomasti syöpäsairaat ovat pahoillaan näistä sanoista, koska se ei todellakaan ole asenteesta tai sisusta kiinni paraneeko, osalla syöpä on helpompaa mallia ja toisilla siihen ei yksinkertaisesti ole hoitokeinoa. (Nämä puhujat oli stage 4 rintasyöpä-potilaita)

Vierailija
49/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisukkuudella ei syöpää voiteta. Legendaarinen "suomalainen sisu" tekisi muuten tämän maan kansalaiset syöpää sairastamattomiksi.

Ei siitä haittaakaan ole. Auttaa varmasti paljon enemmän paranemisprosessia kuin tuollainen vitun ankeuttaja.

syövästä selviytymiseen auttaa tutkimusten mukaan ylipaino ja elämäntahto. Näin on. Jos olet laiha ,ei ole kehossa energiaa kun oksennat kaiken hoitojen aikana pois.yliravinto tulee silloin hätiin.

Vierailija
50/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvä. Kiitos, kerronpa lääkäreillekin että ei se sairauden aggressiivisuus vaan minun sisuni tai sen puute minut tappaa. Kaikkea paskaa teille.

#Psyykkinen sairaus

#Aggressiivisuus

#Netiketti

Vierailija
51/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus valitettavasti niinkin. Ilmeisesti joillain menee nyt tämä aspekti hieman tunteisiin. Otan osaa.

Varmaan siksi kun nuo lauseet, tarkoitettiin niillä hyvää tai ei ovat todella korneja... Menee samaan kastiin kuin "en tiedä miten kestät, mä en varmasti kestäisi" jne. Jokainen on vahva kun on pakko olla. 

Vierailija
52/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla...?!?! Kuinka noin kova kohtalo on hänelle suotu. 😠🙁 Ei ole Jumalaa ja jos on niin on aika sairas p****! Kunpa itse muistaisin olla välittämättä niistä pienistä vastoinkäymisistä, kun tuollaista voi pahimmillaan olla. Voimia hänelle, taas kertaalleen.

syytät Jumalaa vaika Eero Hiltunen ampui? AIka varmasti nuo hoidot on aiheuttanut leukemian. Eikös se tule liiasta sädetyksestä? jos on otettu monia röntgen kokeita niin se nostaa riksiä joihinkin verisairauksiin.Ainakin acute myeloid leuchemia: Studies done in the 1950s showed that fetuses exposed to radiation, such as X-rays, within the first months of development present anincreased risk for ALL, however, more recent studies have failed to replicate these outcomes. Nevertheless, it’s still not recommended for pregnant women to undergo X-ray imaging.

Radiation Exposure

People who’ve been exposed to high levels of radiation, such as those who’ve survived a nuclear reactor accident, have shown an increased risk for ALL.

Vierailija
53/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta kuinka epäreilua elämä voi olla joillekin. Olen nähnyt kaikenlaista, mutta luoja että kauhistuttaa ajatella mitä ko. poliisi on joutunut kestämään.

Mua vihastuttaa ihan oikeasti että täällä kehdataan kyseenalaistaa sitä että Foxell kirjoittaa blogia ja vastailee joskus haastatteluihin. Minun mielestäni se on rohkeaa, ja niillä haastatteluillakin on pointtinsa. 

Minä itse ainakin toivoisin että mielenterveystyöhön, seurantaan ja epätasapainoisten nuorten ja aikuisten tukeen panostettaisiin enemmän, että siihen oikeasti suhtauduttaisiin vakavasti. Ettei lipsahtelisi näitä ihmisiä verkosta niin että ne napsahtelee ja sitten jotkut oikeasti viattomat kärsii, menettää elämänsä tai läheisensä koska jollain räsähti pää.

Tiedän että kaikkia sekoamisia ei voida estää, mutta tällä hetkellä mun uskoni siihen että tehtäisiin tarpeeksi mielenterveystyön ym. osilta, on huono. Minusta Foxellin tapaus muistuttaa siitä kuinka kamala taakka jollekin voi tulla, kun joutuu tulilinjalle sattumalta. Enkä tarkoita tällä dissata mt-potilaita, olen sellainen itsekin. 

Niin voisi käydä ihan kenelle tahansa, jos on huonoa tuuria matkassa. Miettikää omalle kohdalle, ja vähättelyt vasta sen jälkeen, jooko? Oisitte voineet olla siellä istumassa iltaa, menossa kotiin baari-illan jälkeen, kävelemässä yömässylle kaverin kanssa - tai sitten vain tekemässä työtänne, niin kuin tämä poliisi. Joka oikeasti on ainakin minun mielestäni ollut nimenomaan urhea. Hän meni kuitenkin pelastamaan henkiä, harjoittelijana vieläpä, koska se oli hänen työtään. 

Vierailija
54/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ammuttu .608 galiiberisella aseella, jonka luoti lensi 2213 m/s eli unoi 7900 km/h.

Vierailija
55/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tää on aika loukkaavaa parantumattomasti syöpäsairaita kohtaan. Esimerkiksi sisarukseni oli maailman positiivisin, terveet elämäntavat, liikunnallinen, paljon ystäviä ja muutenkin sosiaalinen elämä, miesystävä jne. Silti syöpä vei voiton.

Vierailija
56/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus valitettavasti niinkin. Ilmeisesti joillain menee nyt tämä aspekti hieman tunteisiin. Otan osaa.

Varmaan siksi kun nuo lauseet, tarkoitettiin niillä hyvää tai ei ovat todella korneja... Menee samaan kastiin kuin "en tiedä miten kestät, mä en varmasti kestäisi" jne. Jokainen on vahva kun on pakko olla. 

Joo, minäkin kirjoitin, että on sitkeä mimmi. Ja myös, että "Jos selviää ja siis paranee", on kaiken kaikkiaan sitkeä mimmi. Sitkeydellä ei siis paranneta syöpää, mutta sitkeys on merkittävä tekijä silloin, kun on kokenut pitkään jotain noin kauheaa kärsimystä.

Henkinen jaksaminen on iso tekijä paranemisprosessissa! Sitä voi esim. masennuksissaan kieltäytyä fysiosta tai muista harjoitteista ym. kun ei niihin voi ketään pakottaa. Olen aivan varma, että esim. Pekka Hyysalon toipuminen on sitkeyden ansiota myös. Ainakin lukuisat lääkärit ovat näin sanoneet, nuo alansa spesialistit. Mutta kai yksi av-mamma peittoaa muutaman lekurin mennen ja tullen...

Tarkoitin sitä, että tämä poliisi jaksaa olla positiivinen ja elämäniloinen, sekä katsoa luottavaisin mielin tulevaisuuteen. Tässä asiassa on siis sitkeä!!!!! Tuossa tilanteessa usealla kävisi varmasti itsemurha jo mielessä.

Mutta noista aggressiivisista hyökkäilyistä voi huomata, että ihan jostain muusta on nyt kysymys, kuin mitä tuokin hömelö antaa ymmärtää. Syyt taitaa olla hiukka syvemmällä :D

Vierailija
57/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi Heidi saa katsoa pian jalkapallon EM-kisat.

Unohtuu kelju kohtalo vähäksi aikaa.

Kaikki on ennalta määrättyä kohtaloa tällä elomme tiellä, eikä asioihin voi vaikuttaa. Tietämättöm i' ä ovat Herramme tiet.

Vierailija
58/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin vielä.

Vasta luin tapauksesta jossa hyvin nuori poika kasvatti hiuksensa pitkäksi pilkasta huolimatta jotta voisi luovuttaa ne syöpäpotilaille. Sairastui itse pahaan syöpään. http://www.dailymail.co.uk/news/article-3581233/Seven-year-old-boy-spen…

Joskus kyllä tietyt ihmiset saavat aina vaan lisää paskaa niskaansa. :( Elämä on raakaa.

Vierailija
59/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekijänoikeusrikkomus postata juttu tähän ketjuun!

Vierailija
60/103 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jutun tänne kopsanneelle.

Meinasi alkaa itkettämään. Vielä isommin iskee siksi, että olen vuosia asunut Hyvinkään kupeessa, ja kiitän edelleen onneani, että tuona päivänä minulla ei ollut siellä ammattikorkeassa oppitunteja. Veljeni puolesta pelotti uutisia seuratessa, kun hän oli tuolloin Hyvinkäällä kaupassa töissä, juuri silloin kassavuorossa. Eikä tilanteen ollessa vielä päällä tiedetty, mihin ampuja hortoilee seuraavaksi...

Sitten erehdyin lukemaan ketjua eteenpäin ja alkoi taas sylettämään ihmisten taipumus provota tällaistenkin ketjujen kommenteissa, ruveta nillittämään ja loukkaantumaan pienistä asioista.

Yhtäkään syöpäsairasta ei ainakaan paranna se, että tällä palstalla aletaan riipiä toisten kurkkuja siitä, kenellä on sisua ja kenellä ei, ja kuinka paljon se ratkaisee.

Kohtuuttoman paljon on tuo yksi nuori ihminen saanut kokea. Ja samaan aikaan esimerkiksi joku törkeästi omaa lastaan hyväksikäyttävä ihmissaasta valssaa läpi elämänsä terveenä ja hyvinvoivana. Maailma ei todella ole reilu paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi