Mitä asioita olette tehneet pelkän sosiaalisen paineen takia ja samalla katuneet myöhemmin?
Itselläni ainakin nämä:
- Rippikoulun käyminen
- Mopokortin suorittaminen ja mopon hankkiminen
- Autokortin suorittaminen
- Omilleen muuttaminen
Kommentit (8)
Se että kävin armeijan vaikka olisin voinut keplotella itselleni vapautuksen, valita sivarin tai ryhtyä totaaliksi.
Plus se tietenkin että menin naimisiin ja hankin lapsia.
En nyt tiedä, oliko kyse sosiaalisesta paineesta, mutta nuorena minusta "kuului" hankkiutua parisuhteeseen. Tajusin kyllä muutaman yrityksen jälkeen, että parisuhde sopii varmasti useimmille muille, mutta minulle ei ollenkaan. Suhdeyrityksiäni en sinänsä kadu, mutta niihin tuhlaamani aika vähän harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ainakin nämä:
- Rippikoulun käyminen
- Omilleen muuttaminen
Millainen vässykkä sinä olet, jos olet tuollaiset asiat tehnyt vastentahtoisesti? Soliaainen paine ajanut sinut autokouluun? Kaikkea sitä kuuleekin. Osaatko sinä tehdä mitään valintoja itse?`
Kuulostaa aivan kamalalta, että joku sanoo menneensä naimisiin ja hankkineen lapsia sosiaalisen paineen alla! Ja vielä katuu näitä! Voi lapsi- ja aviopuolisoraukkoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ainakin nämä:
- Rippikoulun käyminen
- Omilleen muuttaminen
Millainen vässykkä sinä olet, jos olet tuollaiset asiat tehnyt vastentahtoisesti? Soliaainen paine ajanut sinut autokouluun? Kaikkea sitä kuuleekin. Osaatko sinä tehdä mitään valintoja itse?`
Olen mielestäni aika tavallinen vässykkä, joskin olen sentään onnistunut hankkimaan selkärankaa lisää verrattuna nuoruusaikoihin. Kyllä minä kait lisäksi luulin että tulen joskus sitä korttia johonkin tarvitsemaan, mutta tosiasia on etten ole koko aikuisiälläni omistanut autoa ja ajotaidotkin on näin vuosien saatossa ehtineet ruostua.
Lisäksi koen autolla ajamisen äärimmäisen epämiellyttäväksi; jotenkin iski aina kauhea paniikki ja ahdistus jo silloin ajotuntien aikana ja lisäksi tuntuu todella ahdistavalta että joutuu olemaan siinä ajaessa vastuussa niin monen muun ihmisen hengestä kuin omastaankin. Kyllähän se oli ajokoulu oli kuitenkin pakko käydä loppuun kun sen oli aloittanut, että sai rahalleen vastinetta, vaikka olishan sen 1000-2000 € voinut sijoittaa paremminkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aivan kamalalta, että joku sanoo menneensä naimisiin ja hankkineen lapsia sosiaalisen paineen alla! Ja vielä katuu näitä! Voi lapsi- ja aviopuolisoraukkoja!
Kuvittelepa Suomea vaikka sata tai vielä viisikymmentä vuotta sitten. Muodon vuoksi -liittoja ja -lapsia oli paljon paljon enemmän kuin nyt.
En laihduttanut vuosiin, koska "pitää hyväksyä itsensä sellaisena kun on".