Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varoitus iOS ja Android-käyttäjille!!!!

Aurinko nousee WP:lle
03.06.2016 |

Tiedoksi, että maailmalla on levinnyt saastutettu Apple iOS-kehitysympäristö (ohjelmisto jolla Applen laitteisiin tehdään sovelluksia). Se lisää sillä tehtyihin sovelluksiin haittaohjelman edes sovelluskehittäjän siitä itse tietämättä. Haittaohjelma tekee sitten kaikkea kamalaa. Näitä kun sitten lataatte puhelimiinne niin turha itkeä.. Apple yrittää seuloa pahimmat pois ennen kuin pistää jakoon, mutta haittaohjelmakoodarit ovat usein askeleen edellä.

Android-puhelimiin on mahdollista asentaa sovelluksia kolmannelta osapuolelta suoraan (siis ei Googlelta). Näitä ei ole tarkastanut kukaan muu kuin sovelluksen jakaja itse ja voitte olla aika satavarmoja, että haittaohjelmien levittäjät käyttävät tätä tietoturva-aukkoa hyväksi. Onkin syytä kysyä, että miksi sovellusta ei ole saatu Googlen valikoimaan vaan se pitää hankkia kolmannelta osapuolelta ohi Googlen tarkastuksen?

Juuri näistä syistä yhä useampi yritys on kieltänyt tai kieltämässä iOS- ja Android-pohjaisten laitteiden käyttämisen. Tulevat palomuuripäivitykset tulevat blokkaamaan iOS- ja Androideja laite- ja sovellustasonkin perusteella.

Jäljelle jääkin vain yksi merkittävä puhelinjärjestelmä: Windows Phone. Uskon, että WP tulee nousemaan yhä suositummaksi käyttöjärjestelmäksi mobiililaitteissa ja laitevalmistajamäärä nousee edelleen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

-7/5

huonoksikin trolliksi tuo oli vähän väsynyt

Vierailija
2/6 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Microsoftko vaihtoehdoksi turvallisuutensa puolesta? Salli mun nauraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vanha Nokia uskovainenko täällä huutelee?

Jopa Microsoft itse on tajunnut että WP on kuollut!

P.S. WP:lle ei edes tarvitse tehdä niitä haittaohjelmia erikseen koska samat (haittaohjelmat) toimii niin puhelimissa kuin Windows tietokoneissakin!

Vierailija
4/6 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Windows phone on ainoa, jolla ei ole ainoatakaan haittaohjelmaa, revi siitä.

Android ylipäätään ja iPhone 4 ovat jo legendoja turvattomuutensa vuoksi.

Vierailija
5/6 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko nousee WP:lle kirjoitti:

Android-puhelimiin on mahdollista asentaa sovelluksia kolmannelta osapuolelta suoraan (siis ei Googlelta). Näitä ei ole tarkastanut kukaan muu kuin sovelluksen jakaja itse ja voitte olla aika satavarmoja, että haittaohjelmien levittäjät käyttävät tätä tietoturva-aukkoa hyväksi. Onkin syytä kysyä, että miksi sovellusta ei ole saatu Googlen valikoimaan vaan se pitää hankkia kolmannelta osapuolelta ohi Googlen tarkastuksen?

Siis ihan täyttä paskaa tämäkin. Mistä olet keksinyt että Googlen play store olisi se maapallon ainoa oikea paikka mistä saa turvallisesti ohjelmia androidiin?

http://joyofandroid.com/android-app-store-alternatives/

Vierailija
6/6 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Windows phone on ainoa, jolla ei ole ainoatakaan haittaohjelmaa, revi siitä.

Android ylipäätään ja iPhone 4 ovat jo legendoja turvattomuutensa vuoksi.

Windows puhelinta käyttää alle 1% kaikista kännykän käyttäjistä, revi siitä.

Ei siis ihme että kukaan ei edes viitsi tehdä mitään haittaohjelmia windowsille, kun ei sitä kukaan kohta enää käytä. Paitsi idiootit suomalaiset av-mammat.

http://www.theverge.com/2016/5/23/11743594/microsoft-windows-phone-mark…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme