Voiko pysyä nuoren näköisenä näillä seteillä? :)
Olen 19 vuotias, ja haluaisin tietää että saako näillä tavoilla pidettyä yllä "nuoruutta" Pituutta 163, painoa 48kg jos se jotain nyt sattuu kiinnostamaan. Aion kyllä sitten ottaa botoxia vanhempana ja rintoja korjauttaa jos vanhemapana tulee tarvetta, mutta nyt haluan ylläpitää vielä luonnollisin keinoin. En aio ikinä lopettaa ulkonäköni huoltamista tai niin sanotusti "rupsahtaa", äitini on noin 50 vuotias ja näyttää 35 vuotiaalta vaikka ei pidä huolta itsestään, eli varmaan geenit ainakin löytyy.
-Treenit 3-5 kertaa viikossa, perus salitreeniä mutta ei ole tavoitteena olla mikään muskelinainen. Treeniä takana 3 v.
-En ota aurinkoa, käytän aurinkovoidetta, itseruskettavavia voiteita käytän etten olisi albiino mutta ei överisti
-syön terveellisesti ja monipuolisesti, juon vettä 2-4 litraa päivässä, en käytä alkoholia erikoisemmin, kerran kuukaudessa tai harvemmin, en tupakoi, en juo kahvia
-Rasvaan ihoa aamuisin ja illoin, käytän silmänympärysvoidetta aamuin illoin, kuorin ihon kerran viikossa, en sauno, kasvonaamio kerran viikossa.
En tiedä jäikö tästä jotain mainitsematta :) ulkonäköön tulee pistettyä aikaa ainakin 2 tuntia päivässä, treenejä ei ole laskettu mukaan.
Rasvat on valittu 20 vuotiaalle sopivista "anti-age" tuotteista. Mutta saa ehdottaa joitain hyviä rasvoja ja silmänympärysvoidetta tämän ikäiselle.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Stressi vanhentaa eniten. Ei ole mitään järkeä tuhlata energiaa ja aikaa siihen että kaiken pitää olla täydellistä ja keskiverto ei kelpaa. Silloin tuhlaa voimavaroja sivuseikkoihin kun vain tärkeimpiin asioihin panostavat menestyvät ja menevät ohi.
Ei kykene olemaan stressaamatta. En osaa. Olen stressannut jo lapsesta saakka. Äidiltä opittu :D
Vierailija kirjoitti:
Öljyä, pähkinöitä ja avokadoja,koska hyvällä rasvalla on merkitystä.
Hyviin rasvoihin kuuluu myös eläinrasvat. Tätä ei sovi unohtaa.
No näin vanhana eukkona tietää ainakin sen, et 95% on kiinni geeneistä. Nuoret jaksaa vielä uskoa markkinamiehiin ja ostelevat hvtin kalliita tököttejä milloin mihinkin kehon osaan ja ovat sitten innoissaan, kun ei ole ryppyjä, kyllä toimii! No ei alle 30 vuotiaalla kuulukaan nyt hirveästi ryppyjä olla. Ja mitään ne eivät 'ehkäise'. Tai no ehkäisee ne kosmetiikkateollisuuden romahtamista tai näivettymistä. Kyllä rahnaa liikkuu.
Itse olen nuoren näköinen. Aina se tulee muille yllätyksenä, mun ikä meinaan. Ja saan siitä kiittää ainoataan ja vain hyviä geenejäni. Olen juonunna viinoo, olen polttanna tupakkia korsteenin lailla, otin nuorempana aurinkoa, mut sitten kyllästyin ja aloin jäädä varjoon, suojaan alta polttavan auringon, olen syönynnä huonosti ja paljon roskaruokaa, olen jättännä meikit kasvoista pesemättä, olen jättännä antiage-tuotteet ostamatta, olen jättännä rasvat levittämätä, olen tehnynnä yötyötä, olen kärsinyt unihäiriöistä, olen valvonna pitkään ja hartaasti, ja en kyllä juo vettä, kun saa ravat sitten vessassa koko ajan.
Ystäväni puolestaan on kyllä muuten timmissä kunnossa, erittäin hoikkakin, mutta naama on todella rypistynyt ja se tekee hänestä ikäistään vanhemman näköisen ja oloisen. Hän on urheillut koko elämänsä, takuuvarmasti käyttänyt oikeita rasvoja ja huolellisesti pessyt naamansa joka ilta. Silti (tai sen takia) hän näyttää minua huomattavasti vanhemmalta.
Tasan ei käy antiaget.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syöty ruoka vaikuttaa paljon. Siitä et kertonut mitään, joten vaikea vastata.
Syön noin 1300-1600 kaloria riippuen päivästä. pieniä aterioita noin 5. Erilaisia vihanneksia, pinaattia, kananmunaa, sosekeittoja, hedelmiä, papuja, tummaa riisiä, kanaa, salaattia yms. En käytä paljoa eläintuotteita mutten kuitenkaan ole vielä vegaani. Hyvin monipuolisesti. Leipää, sokeria ja suolaa en pahemmin käytä.
Noilla syömisillä olet ryppyinen jo keski-ikäisenä.
Miksi muka? Ei mulla ainakaan ole nälkä ja hiukset kynnet yms kasvaa vahvana. Ei puutostiloja eikä mitään ongelmaa. Ei se kalorimäärä kaikkea kerro enemmän se sisältö.
-ap
Kiinnitä siis huomiota ruuan sisältöön.
Geenit sen ratkaisee, mutta sellainen joka kannattaa ottaa tavaksi on turhien kemikaalien välttäminen. Turhat lääkkeet kuten päänsärkypillerit pois. Hajusteet myös pois. Silmänympärysiholle kannattaa olla ystävällinen eikä laittaa esim. ripsienpidennyksiä, jotka rasittaa sitä kemikaaleilla. Lisäksi kannattaa meikata muutenkin mahdollisimman vähän ja ainakin antaa ihon levätä meikistä ja ulkoilla paljon ilman meikkiä.
Hienoa että liikut ja pidät kropan timminä.. Mutta naama, eikä olisi helpompaa vaan ottaa iisisti sen kanssa ja sit ku on ryppyjä niin käy joissain hoidoissa? Aluksi kemiallisissa kuorinnpossa, lopulta botoxia ja viimein kasvojen kohotus
Vierailija kirjoitti:
Hienoa että liikut ja pidät kropan timminä.. Mutta naama, eikä olisi helpompaa vaan ottaa iisisti sen kanssa ja sit ku on ryppyjä niin käy joissain hoidoissa? Aluksi kemiallisissa kuorinnpossa, lopulta botoxia ja viimein kasvojen kohotus
mitä vikaa mun naaman ihonhoidossa on? :d mitä vikaa rasvaamisessa on. Mulla tulee pintakuivaksi iho jos en rasvaa. Silmänympärykset näyttää paremmalta jos käytän ympärysvoidetta niihin. Niitä ryppyjä tulee näistä huolimatta ja sit pitää ottaa botoxia, ensimmäisenä tulee varmasti otsaan. Hymyryppyjä ei varmaan tule koska resting bitch face. Ihoa olen rasvannut säännöllisesti jo 13 vuotiaasta niinkuin äiti opetti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä vikaa mun naaman ihonhoidossa on? :d mitä vikaa rasvaamisessa on. Mulla tulee pintakuivaksi iho jos en rasvaa. Silmänympärykset näyttää paremmalta jos käytän ympärysvoidetta niihin. Niitä ryppyjä tulee näistä huolimatta ja sit pitää ottaa botoxia, ensimmäisenä tulee varmasti otsaan. Hymyryppyjä ei varmaan tule koska resting bitch face. Ihoa olen rasvannut säännöllisesti jo 13 vuotiaasta niinkuin äiti opetti.
-ap
Hoida ihoasi ravinnolla, älä ulkoisilla voiteilla.
ohhoh, en nyt ymmärrä miksi aloitukseni on saanut noin paljon alapeukkuja :| sitä ei varmaan saa itsestään huolta pitää enää :D
-ap
Vierailija kirjoitti:
ohhoh, en nyt ymmärrä miksi aloitukseni on saanut noin paljon alapeukkuja :| sitä ei varmaan saa itsestään huolta pitää enää :D
-ap
On tietenkin tärkeää pitää itsestä huolta. Mutta täytyy myös tietää miten se tehdään.
Vierailija kirjoitti:
-ap
No 19-vuotias joka puhuu jo botoxista on vähän surullinen tapaus. Itsestään huolen pitäminen on ainakin mulle muuta kuin hermomykkyjen pistely elimistöön huvikseen.
Vierailija kirjoitti:
Geenit sen ratkaisee, mutta sellainen joka kannattaa ottaa tavaksi on turhien kemikaalien välttäminen. Turhat lääkkeet kuten päänsärkypillerit pois. Hajusteet myös pois. Silmänympärysiholle kannattaa olla ystävällinen eikä laittaa esim. ripsienpidennyksiä, jotka rasittaa sitä kemikaaleilla. Lisäksi kannattaa meikata muutenkin mahdollisimman vähän ja ainakin antaa ihon levätä meikistä ja ulkoilla paljon ilman meikkiä.
"Päänsärkypillereitä" ei tarvitse välttää, sillä esim. jännityspäänsärky voi kroonistua jos sitä ei hoida. Järkevä kivun lääkitseminen on aina parempi vaihtoehto kuin kivuista kärsiminen.
Oikein käytetty, ja hyvin puhdistettu (iho)meikki ei vanhenna, vaan päinvastoin suojaa ihoa. Esim. meikkivoiden antaa mekaanisen suojan auringolta ja ilmansaasteilta. Ainoastaan se, jos venyttää paljon ihoa silmiä meikatessa ja/tai meikkiä poistaessa, voi vaurioittaa ihoa vuosien mittaan. Tai se, jos ei poista meikkejä kunnolla.
Stressi vanhentaa eniten. Ei ole mitään järkeä tuhlata energiaa ja aikaa siihen että kaiken pitää olla täydellistä ja keskiverto ei kelpaa. Silloin tuhlaa voimavaroja sivuseikkoihin kun vain tärkeimpiin asioihin panostavat menestyvät ja menevät ohi.