Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saanut hakemaani virkaa koska olen pienten lasten äiti

Vierailija
03.06.2016 |

Muuten olen virkaan pätevä ja testeissä sain arvosanan 5/5 eli minut koettiin sopivan erittäin hyvin työskentelemään hakemaani virkaan.

Onko kukaan muu kokenut samanlaista kohtelua?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siellä oli joku muuten yhtä pätevä mutta lisäplussana vanhemmat lapset tai ei lapsia. Elämä on.

Vierailija
2/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olet varma että syynä oli pienet lapset? Onhan joku muukin voinut saada 5/5 ja sen lisäksi vielä jotain muuta joka nosti pisteitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko siis jotain toista henkilö, joka sai samat pisteet ja sanottiinko sinulle suoraan, että paikka jäi täyttämättä lasten takia? Jos tuo jälkimmäinen osio pitää paikkaansa, niin homma on laiton. Ja varsinkin kun puhutaan virasta, voidaan olettaa homman olevan kaupungin tms. tehtävä, joten hieman epäilen sinun aloituksen sisältöä.

Vierailija
4/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa on edes lapsista kysytty. Toisella oli enemmän kokemusta, sopivammat ominaisuudet tms.

Älä nyt ainakaan valita! Et saa virkaa enää mistään

Vierailija
5/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko siis postia jossa luki että et saa paikkaa kun sinulla on lapsia? Vai puhelimessako he sen ilmoittivat?

Vierailija
6/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuossahan on syrjintäsyytteen paikka. Ei muuta kuin rikosilmoitusta väsäämään. Tulet saamaan ainakin vuoden palkan korvauksena.

Vierailija
7/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko nyt vain vai onko sinulla faktoja esittää?

Vierailija
8/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin, että kaikki on täydellistä ja CV:ni paras ja paikan piti olla varma. Viimeisessä haastattelussa minua katsottiin sitten päästä varpaisiin ja sanottiin suoraan, ettei uskoisi, että harrastan urheilua. Mietin myöhemmin, että mahtoivatkohan myös luulla, että olen raskaana.

Vierailija
9/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan työnantaja ei ole niin typerä että kutsuu itsensä käräjille ilmoittamalla työnhakijalle että et saa työpaikkaa koska sinulla on pieniä lapsia.

0/5

Vierailija
10/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ne faktat ennen kun  juristin numeroa linketään.

Vierailija
11/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saitko siis postia jossa luki että et saa paikkaa kun sinulla on lapsia? Vai puhelimessako he sen ilmoittivat?

Olin ainoa naishakija.

Vierailija
12/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuossahan on syrjintäsyytteen paikka. Ei muuta kuin rikosilmoitusta väsäämään. Tulet saamaan ainakin vuoden palkan korvauksena.

Jos ei ole todisteita esittää niin tulos voi olla päin vastainen ja vuoden palkka ei riitä oikeuden käyntikuluihin ja työpaikan saanti vaikeutuu ennestään.

Vierailija
13/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ainoa naishakija.

Tämäkin vielä. Nyt on juristeilla oikein vuosisadan juttu käsillä. :D Syyte sukupolisyrjinnästä!

Vierailija
14/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että miehillähän uralla lapsista ei ole haittaa koska NAINEN hoitaa jos kotona on jotain hässäkkää. Minun mieheni osaa kyllä hoitaa lapsia vähintään yhtä hyvin kuin minäkin.

Vierailija
15/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun persoona ei vaan rekrytoijan mieleen ollut tai koki ettet sopeutuisi yhtä hyvin työyhteisöön kuin toinen hakija.

Vierailija
16/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olit ainoa naishakija niin ilman muuta firma oikeuteen sukupuolisyrjinnästä!

Vierailija
17/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin ainoa naishakija.

Eiku käyttämään kohtua aseena!

Vierailija
18/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä sain paikan heti vanheimpainvapaan jälkeen.

Vierailija
19/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olit ainoa naishakija niin ilman muuta firma oikeuteen sukupuolisyrjinnästä!

Firman vika, että ap ainut naishakija? Tähän sitä on menty, jos vain yksi naishakija niin pakko palkata, jos ei käräjille halua vaikka miehen monikertainen pätevyys olisi selkeästi osoitettuna.

Vierailija
20/29 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakijat ovat yhtä päteviä, ymmärrän, että tämäkin voi olla yksi päätökseen lopulta vaikuttavista tekijöistä. Tätähän ei ääneen saisi sanoa, mutta kyllä työpaikoilla tulee ongelmia siitä, jos jollain työntekijällä on useita pieniä lapsia. Olen itse (vapaaehtoisesti) lapseton vähän yli 30-vuotias nainen töissä naisvaltaisessa työpaikassa, ja oman kokemukseni mukaan kunkin perhetilanne vaikuttaa työn sujumiseen ja tehtävien jakautumiseen. Lapset sairastavat paljon ja yleensä peräkkäin, ja perheellisille tulee tästä poissaoloja, jolloin meillä työt jäävät muiden harteille, kun työn luonteen vuoksi sijaisten hankkiminen ei onnistu. Todella usein se on äiti, joka jää tilapäiselle hoitovapaalla. Samoin lasten hoito- ja harrastuskuviot vaikuttavat kokouksiin ja projekteihin. Olemme asiantuntijaorganisaatio, ja usein kokoukset venyvät ja projekteja tehdään kelloa katsomatta deadlinen lähestyessä. Ärsyttää vuodesta toiseen olla aina se, joka jää hoitamaan raporttien kirjoittelut, työtilojen järjestelyt ym. loppuun, kun perheellisillä on kiire hakemaan lapsia hoidosta tai kuskaamaan näitä harrastuksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän