Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi kiipee portaissa olevan turvaportin yli

Vierailija
03.06.2016 |

2 v 7 kk on nyt alkanut kiivetä yläkerrassa turvaportin yli portaisiin. Mitenköhän tämän ongelman voisi ratkaista, mitään hyviä ideoita? Porttia ei voi ottaa pois, koska sisarus on 1 v.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeampi portti?

Vierailija
2/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellät ja nostat pois. Joillekkin menee päähän, mutta joillekkin ei, ne yleensä satuttaa itsensä ja oppii siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piikkilanka?

Vierailija
4/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetat isomman lapsen avaamaan ja sulkemaan portin jotta voi siitä kulkea.

Vierailija
5/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiellät ja nostat pois. Joillekkin menee päähän, mutta joillekkin ei, ne yleensä satuttaa itsensä ja oppii siitä.

Joo, jäi kirjoittamatta, että lapsi on ylivilkas, eikä kiellot tehoa häneen ollenkaan, eivätkä ole ikinä tehonneet.

Vierailija
6/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos tuo portti on vaikea avata, osta joku helpommin avattava portti :)

Vierailija
7/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin heti, että kiipeävä lapsihan on tietenkin valmis elämään ilman porttia. Mutte ette te niin tyhmiä olekaan! ☺Yksivuotiaan kanssa tarvitaan kyllä portti. Joten kai siinä on vain hyväksyttävä, että isompi kiipeää. Entä oppisiko hän käyttämään porttia? Avaamaan lukon ja laittamaan sen perässään kiinni?

Vierailija
8/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo portti on sellaista mallia, että sitä ei tuonikäinen lapsi saa millään auki, eli ei voi valitettavasti opettaa aukaisemaan.

Vierailija
9/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeampi portti?

Tuohon saa ehkä 15 cm korkeamman portin, mutta enpä tiedä auttaako se, kun kerran kiipeily on aloitettu. Täytyy kyllä kokeilla.

Vierailija
10/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jäi kirjoittamatta, että lapsi on ylivilkas, eikä kiellot tehoa häneen ollenkaan, eivätkä ole ikinä tehonneet.

Mites tuo pois nostaminen, tai kannustus ja kehuminen kun tekee oikein. Kieltämistä joutuu toistamaan joidenkin kohdalla satoja ja taas satoja kertoja. Mitenkähän pärjäät kun lapsi tuosta vanhenee ja tulee paljon vaarallisemmat leikit. Nyt on kokeiltava kaikkea.

Vierailija
11/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, niin, ja lapsihan kiipeilee myös rappusten kaiteidenkin yli, tai ainakin yrittää keikkua kaiteella... Millähän tuon kiipeilyn saisi loppumaan, kun puhe ei tehoa? Olin äsken vessassa käymässä, ja kuulin kapuamisen äänet. Äkkiä housut ylös ja ulos, ja poikahan keikkui taas portin päällä.

Vierailija
12/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin varmaakin kiipeillä, ensin niin että vanhempi valvoo kiipeilyä.

Vierailija
13/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portaissa usein pätee se että se mikä on kiellettyä kiinnostaa eniten.

Jos taas kyse on siitä että lapsi haluaa kiipeillä aina kun se on mahdollista, tarjoaisin mahdollisuuden turvalliseen kiipeämiseen esim. leikkipuistossa niin usein kun se vain onnistuu.

Vierailija
14/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äh, niin, ja lapsihan kiipeilee myös rappusten kaiteidenkin yli, tai ainakin yrittää keikkua kaiteella... Millähän tuon kiipeilyn saisi loppumaan, kun puhe ei tehoa? Olin äsken vessassa käymässä, ja kuulin kapuamisen äänet. Äkkiä housut ylös ja ulos, ja poikahan keikkui taas portin päällä.

Saisko teille kotiin jotain sellaista paikkaa, jossa olisi turvallista kiipeillä? Kiipeilyköysi ja renkaat esim?

Vierailija
15/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse huomannut että parhaiten oppii kun antaa kiipeillä vanhemman valvoessa vieressä. Isoimmista haavereilta yritämme säästää, mutta joskus on hyvä "turvallisesti" vähän muksahtaa, koska parhaiten oppii ymmärtämään kiellon kun jotain pientä ja harmitonta sattuu. Joskus auttaa myös pelottelu. Meillä on mm.porrasmörkö, joka suuttuu jos portaissa leikitään... Hätä keinot keksii.

Vierailija
16/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse huomannut että parhaiten oppii kun antaa kiipeillä vanhemman valvoessa vieressä. Isoimmista haavereilta yritämme säästää, mutta joskus on hyvä "turvallisesti" vähän muksahtaa, koska parhaiten oppii ymmärtämään kiellon kun jotain pientä ja harmitonta sattuu. Joskus auttaa myös pelottelu. Meillä on mm.porrasmörkö, joka suuttuu jos portaissa leikitään... Hätä keinot keksii.

Olen itse samalla kannalla, ja olen välillä antanutkin kiipeillä varmistaen, ettei kaadu. Ongelmana onkin lähinnä se, kun jos käyn vaikka vessassa, ja lapsi kiipeää sillä välin portin yli ja sitten kaatuu portaisiin. Vaikka yleensä onkin aika varovainen, niin vahinko voi silti sattua. Ei mielestäni ole pikkumuksahdus, jos kierii portaat alas. :(

Mörköjutut tuskin toimivat, koska lapsi ei vielä kovasti puhu, eikä taida ymmärtää möröistä vielä mitään. :) Puheen ymmärrys saattaa olla jonkin verran jäljessä.

Vierailija
17/17 |
03.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites tuo pois nostaminen, tai kannustus ja kehuminen kun tekee oikein. Kieltämistä joutuu toistamaan joidenkin kohdalla satoja ja taas satoja kertoja. Mitenkähän pärjäät kun lapsi tuosta vanhenee ja tulee paljon vaarallisemmat leikit. Nyt on kokeiltava kaikkea.

Joo, on kokeiltu. Meillä tuo 2 v. on erittäin vaativa tapaus, eikä oikein tehoa mikään. 1 v. sisarus on taas aivan toista maata, tottelee melko hyvin jo nyt, ja on HUOMATTAVASTI rauhallisempi tapaus. Kuin yö ja päivä ovat nämä kaksi.