Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kasvojen hikoilu, apua?

Vierailija
02.06.2016 |

Eli hikoilen kuumalla säällä tosi paljon kasvoista, ei tarvitse edes paljoa liikkua. Esim 200 m kävely riittää hikoilun laukaisemiseen. Vaiva on tosi kiusallinen, sillä kasvojen hikoilua ei voi oikein piilottaa mitenkään. Onko teillä ollut samaa vaivaa, ja mikä on auttanut? Inhottavaa, kun joutuu koko kesän aina miettimään tätä vaivaa, ja että mitenhän paljon naama taas lainehtii. Kamalinta on, jos on lämpimällä säällä vaikka jossain juhlissa missä on paljon ihmisiä ja tukala ilma, ei pysty keskittymään mihinkään muuhun, kun että nyt taas tippuu hikeä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taputa hikeä nenäliinalla. Puuteroi. Pukeudu kevyesti. Käy kokonaan suihkussa vähintään kerran päivässä ja huuhtele kasvot aamuisin. Älä käytä raskaita voiteita. Kokeile viuhkaa tai taskutuuletinta.

Vierailija
2/5 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuule on perinnöllistä. Ei sille oikeen mitään voi. Jotkut vaan hikoilee aina kasvoista ja päänahasta.

Kosteuspyyhkeitä käytän itse. Onneksi en liiemmin punota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä aivan sama ongelma, lisäksi myös niska ja selkä hikoilevat hullun lailla. Toki ne kasvot kaikille eniten näkyvät, on kyllä todella raivostuttavaa! Ja itselläni tämä jopa -20 asteen pakkasilla! Voin kävellä tunnin lenkin pakkassäällä ilman hansikkaita, pipoa, talvitakkia jne.

Ja muutenkin on aina kuuma, ihan aina. Esim. kun tiskaan saatika imuroin, alkaa hiki valua. Kunto kuitenkin pitäisi olla hyvä, liikun paljon.

Ihan hyviä vinkkejä tuossa ylempänä, ainakin tuo että ei raskaita voiteita. Mutta apua en kyllä oikeastaan itsekään ole tähän löytänyt.

Vierailija
4/5 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hikoilen kasvoista ihan vuodenajasta riippumatta. Ole onnellinen, että sulla on tämä ongelma vain kesäisin... Onhan se kiusallista. Joskus olen vitsaillut kavereille, että mulla on kuumia aaltoja, vaikka olen vasta parikymppinen.

Ongelma tietysti pahenee, jos liikun kovassa kiireessä ja olen pukeutunut liian lämpimästi. Pahin hetki on se, kun saavun jonnekin paikkaan, esim. kauppaan, kouluun, kaverin luo. Sitten kun saan olla rauhassa paikallani, tilanne tasaantuu. Käytän myös aina meikkiä, joka helposti menee huonoksi, jos kasvoja kauheasti pyyhkii tai taputtelee. Ja se taputtelukin tuntuu jokseenkin nololta julkisilla paikoilla.

Vierailija
5/5 |
02.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rasvaa liikaa.