pienen budjetin kesälomavinkkejä?
Aikaa n. viikko Heinäkuussa. Lapset 1 ja 6v, lisäksi siis kaksi aikuista. Auto käytössä, mutta ei ole pakko autoilla. Budjetti n.1200-1400€.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Me olimme juuri Espanjassa nelihenkisenä perheenä (1 ja 5 v lapset).
Lennot 750 e, huoneistohotelli (tasokas sellainen) 400 e/viikko. Menee teidän budjettiin, jos voitte laittaa hieman käyttörahaa päälle. Huoneistolla kokkaa Espanjassa halvemmalla kuin Suomessa, ja ravintoloitakin löytyy huokeita. Johan lomailu esim. Naantalin kylpylässä ja päälle sikakalliit Muumit maksaa 500 e parin yön keikka. Eli se, minkä maksaa lentolippuina, säästää halvempana hintatasona. Ja rantalomalla riittää usein se ranta ja retkeily lähikaupunkeihin, jolloin ei joudu maksamaan kovia pääsylippuhintoja.Suomessa halvalla pääsee Pohjois-Suomeen, jossa mökkejä paljon kesällä tyhjillään. Tai sitten Ahvenanmaa. Virossa Pärnu, tai jos jaksaa ajaa Tallinnasta nelisen tuntia, niin Riika + Jurmala.
Mitään Tukholman risteilyä ei kannata tehdä, sillä kesällä hinta-laatusuhde laivoilla on surkea.
Halpalennoilla pääsee satasella per pää, ja sitten hotelli pariksi yöksi.
Nyt kyllä kysyn uteliaana, että missä Espanjassa saa tasokkaan huoneistohotellin huoneen neljälle kesäkaudella neljällä huntilla? Kiitos linkki vielä siihen hotelliin, niin näemme, miten tasokas se on.
No ei saa kesällä mistään. Joskus maalis-huhtikuussa saattaa onnata joku kolmen tähden huoneistohotelli. Heinäkuussa silläkin on hintaa jo kaksi kertaa enempi, elokuussa kolme kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos menisitte Puolaan? Gdanskiin pääsee Wizzairilla Turusta todella huokealla, katsoin että te saatte sinne menopaluilentoliput esim. 10.-17.7. hintaan 509,95 euroa. Siihen tulee matkatavaroista vielä pieni lisämaksu, tuohon hintaan saa viedä koneeseen vain pikkuisen laukun, matkalaukusta ja normikokoisesta lentolaukusta peritään lisähinta, ja kontrolli on kyllä tiukka.
Mutta siis tuohon hintaan onnaa.
Ja perillä voisitte majoittua ihan vanhaan kaupunkiin, lyhyen kävelymatkan päähän kaikesta kahden makuuhuoneen asuntoon tuolle ajalle alle kuudella sadalla. Katso tuota, eikö olekin siisti, ja tosiaan sijainti on hyvä, tiedän koska olimme viime kesänä Gdanskissa.
https://www.airbnb.fi/rooms/6881008?checkin=10.07.2016&checkout=17.07.2…
Paikan päällä on huokeaa, hintataso noin puolet suomalaisesta. Ja tuossa kämpässä siis voitte itsekin laittaa ruokaa, jos haluatte, mikä on pienten lasten kanssa kätevää.
Gdansk on kiva kohde viikoksi, se on siis entinen historiallinen Danzig, josta Gunter Grass on kirjoittanut romaaneissaan. Kannattaa katsoa Peltirumpu ennen matkaa.... Ihan vieressä on Sopotin kylpyläkaupunki, jonne pääsee muutamalla eurolla paikallisjunalla, kannattaa tehdö retki Sopotin kilometrien pituisille hiekkarannoille. Matkalla Sopotiin on muuten myös erinomainen iso ostoskeskus, jossa huvahtaa helposti yksi päivä, saat mahtavia lastenvaatteita puolet halvemmalla mitä Suomessa.
Suosittelen lämpimästi!
Gdansk on kyllä ihan kiva kohde. Mutta mielestäni toi 509e neljältä hengeltä on "kallis" tosta reissusta. Siis siihen nähden, että olen itse maksanut aikoinaan menopaluun Turku-Gdansk reilu 30e/hlö. Eihän sille tietenkään mitään voi, jos loma on heinäkuussa ja sama matka on helmikuussa ollut puolet halvempi. Itse olin elokuussa Gdanskissa. Mutta väitän kyllä, että jos vaikka muutama kuukausi etukäteen varaisi liput niin saisi huomattavasti halvemmalla. Gdanskiin voi mennä kuitenkin pidennettyksi viikonlopuksi tai pelkästään viikonlopuksikin.
Joo, toki voi mennä vain viikonlopuksi, minnepä ei voi Euroopassa mennä.... Nyt kumminkin ap kysyi heinäkuuksi matkaehdotuksia viikoksi, ja viidellä huntilla tässä vaiheessa kesää on vaikea löytää halvempaa kohdetta neljälle.
Helmikuussa saa jo olla aika masokisti, jos lähtee Gdanskiin... Silloin siellä on pakkasta ja ankeaa. Ihan joulun alla on kohtuullista, joulumarkkinatkin näes. Mutta helmikuu, siinä ei paljoa halvat liput auta. Se on off-season hyvästä syystä ;-)Olen itsekin ostanut sinne joulumarkkinoille miehelle vkl-liput, noin satasella e edes takaisin, eli ei se välttämättä ole edes siihen aikaan enää kolmen kympin hintaista.
Gdanskissa menee paikan päällä huomattavan vähän rahaa, joten se on siksikin oiva vaihtoehto.
8
Siis ei meidän ole pakko olla koko viikkoa missän nimessä, mutta yhteistä lomaa on se viikko. Itse ajattelen jotain neljän yön reissua ehkä jos lennetään johonkin Euroopan kaupunkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap se ei paljoa kommentoi.
Mitä minun pitäisi kommentoida? Lueskelen vinkkejä ja googlettelen samalla lentoja ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla ehdottamaan meidän pientä huviretkeämme. Mies heittää meidät kaupungille, käymme torilla ja markkinoilla ja uimassa ja sitten linja-autolla kotiin. Päivän hinta on noin 20 euroa + varmaan jotain päälle, jos lapsi haluaa torilta herkkuja. Lapsi ei ole koskaan ollut linja-autossa tätä ennen, koska me kuljemme aina autolla.
Mutta täällä olikin kyse tonnin reissusta. Kovin vaatimattomalta kuulostaa meidän kesälomareissumme. Ihan hävettää, kun ajattelen, kuinka innoissaan lapsi siitä on.
No jos tuo on ihan tosissaan teidän kesälomareissunne, niin kyllä se onkin aika vaatimaton. Tai ei sitä voi edes kutsua reissuksi. Ihan normaalia kesäpäivän tekemistä.
Oli kyse "pienen budjetin kesälomavinkeistä". Otsikossa olisi voinut olla "vinkkejä 1000 euron perhematkalle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tulla ehdottamaan meidän pientä huviretkeämme. Mies heittää meidät kaupungille, käymme torilla ja markkinoilla ja uimassa ja sitten linja-autolla kotiin. Päivän hinta on noin 20 euroa + varmaan jotain päälle, jos lapsi haluaa torilta herkkuja. Lapsi ei ole koskaan ollut linja-autossa tätä ennen, koska me kuljemme aina autolla.
Mutta täällä olikin kyse tonnin reissusta. Kovin vaatimattomalta kuulostaa meidän kesälomareissumme. Ihan hävettää, kun ajattelen, kuinka innoissaan lapsi siitä on.
No jos tuo on ihan tosissaan teidän kesälomareissunne, niin kyllä se onkin aika vaatimaton. Tai ei sitä voi edes kutsua reissuksi. Ihan normaalia kesäpäivän tekemistä.
Oli kyse "pienen budjetin kesälomavinkeistä". Otsikossa olisi voinut olla "vinkkejä 1000 euron perhematkalle".
Jos teet vaikka galluppia keskimääräisesti 4-henkisen perheen lomabudjetista, niin huomaat meidän budjetin olevan pieni. Ja meille se ainakin on. Ei olla köyhiä, vaan ihan keskituloinen perhe. Saatetaan tehdä yli 10000€ matka kerran kahdessa, kolmessa vuodessa. Joten kyllä tämä ainakin meidän mittapuulla menee ihan köyhäilyksi. Pahoittelen, jos se jotakin loukkaa, ja olen vähän kateellinen, jos oikeasti jollekkin riitää bussimatka torilta kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos menisitte Puolaan? Gdanskiin pääsee Wizzairilla Turusta todella huokealla, katsoin että te saatte sinne menopaluilentoliput esim. 10.-17.7. hintaan 509,95 euroa. Siihen tulee matkatavaroista vielä pieni lisämaksu, tuohon hintaan saa viedä koneeseen vain pikkuisen laukun, matkalaukusta ja normikokoisesta lentolaukusta peritään lisähinta, ja kontrolli on kyllä tiukka.
Ja perillä voisitte majoittua ihan vanhaan kaupunkiin, lyhyen kävelymatkan päähän kaikesta kahden makuuhuoneen asuntoon tuolle ajalle alle kuudella sadalla. Katso tuota, eikö olekin siisti, ja tosiaan sijainti on hyvä, tiedän koska olimme viime kesänä Gdanskissa.
Paikan päällä on huokeaa, hintataso noin puolet suomalaisesta. Ja tuossa kämpässä siis voitte itsekin laittaa ruokaa, jos haluatte, mikä on pienten lasten kanssa kätevää.
Gdansk on kiva kohde viikoksi, se on siis entinen historiallinen Danzig, josta Gunter Grass on kirjoittanut romaaneissaan. Kannattaa katsoa Peltirumpu ennen matkaa.... Ihan vieressä on Sopotin kylpyläkaupunki, jonne pääsee muutamalla eurolla paikallisjunalla, kannattaa tehdö retki Sopotin kilometrien pituisille hiekkarannoille. Matkalla Sopotiin on muuten myös erinomainen iso ostoskeskus, jossa huvahtaa helposti yksi päivä, saat mahtavia lastenvaatteita puolet halvemmalla mitä Suomessa.
Suosittelen lämpimästi!
Hyvä! Itse ottaisin hotelliin Sopotista ja tekisin retken Gdanskiin. Sopotin ranta on kiva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen lämpimästi!
Gdansk on kyllä ihan kiva kohde. Mutta mielestäni toi 509e neljältä hengeltä on "kallis" tosta reissusta. Siis siihen nähden, että olen itse maksanut aikoinaan menopaluun Turku-Gdansk reilu 30e/hlö. Eihän sille tietenkään mitään voi, jos loma on heinäkuussa ja sama matka on helmikuussa ollut puolet halvempi. Itse olin elokuussa Gdanskissa. Mutta väitän kyllä, että jos vaikka muutama kuukausi etukäteen varaisi liput niin saisi huomattavasti halvemmalla. Gdanskiin voi mennä kuitenkin pidennettyksi viikonlopuksi tai pelkästään viikonlopuksikin.
Joo, toki voi mennä vain viikonlopuksi, minnepä ei voi Euroopassa mennä.... Nyt kumminkin ap kysyi heinäkuuksi matkaehdotuksia viikoksi, ja viidellä huntilla tässä vaiheessa kesää on vaikea löytää halvempaa kohdetta neljälle.
Helmikuussa saa jo olla aika masokisti, jos lähtee Gdanskiin... Silloin siellä on pakkasta ja ankeaa. Ihan joulun alla on kohtuullista, joulumarkkinatkin näes. Mutta helmikuu, siinä ei paljoa halvat liput auta. Se on off-season hyvästä syystä ;-)Olen itsekin ostanut sinne joulumarkkinoille miehelle vkl-liput, noin satasella e edes takaisin, eli ei se välttämättä ole edes siihen aikaan enää kolmen kympin hintaista.
Gdanskissa menee paikan päällä huomattavan vähän rahaa, joten se on siksikin oiva vaihtoehto.
8
Ei ole kokemusta lasten kanssa matkustamisesta mutta viikon kaupunkiloma pienten lasten kanssa kuulostaa aika raskaalta. Eikä Gdansk myöskään ole kovin iso, että siellä riittäisi välttämättä viikoksi tekemistä eli tarkottaa sitä, että pitäisi lasten kanssa reissailla muuallakin. Itse siis matkustin elokuussa Gdanskiin n.30e menopaluu ja se ei kyllä ole off seasonia. Toki mainitsemasi lippujen hinnat onvat silti yleisesti ottaen halvat mutta ehkä itse haluaisin saada rahoilleni parasta vastinetta, enkä suostuisi maksamaan lipuista kaksinkertaista mitä ne normaalisti maksavat. Esim. Syyskuun alussa Gdanskiin pääsee puolet halvemmalla. Muualle Eurooppaan hyvä hinta on max 150e menopaluu
Helmikuussa saa jo olla aika masokisti, jos lähtee Gdanskiin... Silloin siellä on pakkasta ja ankeaa. Ihan joulun alla on kohtuullista, joulumarkkinatkin näes. Mutta helmikuu, siinä ei paljoa halvat liput auta. Se on off-season hyvästä syystä ;-)
Olen itsekin ostanut sinne joulumarkkinoille miehelle vkl-liput, noin satasella e edes takaisin, eli ei se välttämättä ole edes siihen aikaan enää kolmen kympin hintaista.
8