Mikä oli/on työ jota teit/teet mielelläsi?
Olin 16veenä museosiivoojana kesätöissä ja nautin työstäni. 17veenä olin laitoshuoltajana 5 vuotta. Määräaikainen työsopimus päättyi äitiyslomalle jäämiseni aikana ja opiskelin hoitovapaan jälkeen itselleni toisen ammatin. Joskus kadun valintaani. Todella kaipaan laitoshuoltajan työtä. Työ joka JÄÄ työpaikalle kun itse menen kotiin.
Mitäs te muut? Kaipaatteko aiempia töitänne tai haluaisitteko jonkin tietyn työn?
Kommentit (14)
En kaipaa töitä. Ainoastaan rahoja.
Joku kiva hanke ja siinä vetäjänä. Lastentarhanopettajan työtä en enää jaksaisi.
Jaoin nuorena postia. Tekisin mielelläni sitä taas vaikka yhden kesän. Tykkäsin kovasti.
Potilaskuljettaja kaikista mukavin
Anestesiahoitajana yliopistollisessa sairaalassa +20 vuotta... Se mitä aikoinaan halusin ja en vaihtais toiseen ammattiin. Mutta jos visioin...voisin olla töissä jossakin kauneuteen liittyvissä töissä...meikkaaja, stylisti, sisustussuunnittelija.
Minä pidin postinlajittelusta. Työkaverit oli pääasiassa kivoja, ja työ rentoa. Ei tosiaan tarvinnut kotiin kantaa työjuttuja.
Nyt taitavat koneet hoitaa lajittelun.
Olen tykännyt eniten töistä,joita saa tehdä omaan tahtiinsa ja itsenäisesti(olen ihmiskammoinen).Viime vuonna hyllytin kirjastossa,ihan unelmatyö kun siellä muutenkin vietän paljon aikaa.Sitä edeltävä kiva työ oli laitosapulaisena päiväkodissa.
Nykyinen työni on kivaa ja sopivalla tavalla haastavaa. Mut hellin mielessäni ajatusta, et jos joskus olis varaa, niin menisin töihin päiväkotiin alle 3-vuotiaiden pariin. Siellä vois edetä lasten tahtiin, luoda turvaa, pitää paljon sylissä, olla mukana kun elämän perusasioita sisäistetään. Palkka on vaan tässä niin huono, et kolmen harrastavan lapsen vanhempana ei oo varaa heittäytyä tämmöiseen. Mut joskus.
Nykyinen työni päivystyksen sairaanhoitajana on ihanaa. Koko ajan oppii uutta ja koskaan ei tiedä millainen vuoro tulee olemaan kun leimaa itsensä sisään. Pidän siis vaihtelusta, ei pääse tylsistymään. Myös erilaisten ihmisten kohtaaminen päivittäin on mieleistä. Ja vaikka ikävän usein luullaan toisin, ainakin minä todella nautin kun saan autettua ihmistä joka on hädässä.
Alaa en vaihtaisi, mutta voisin kokeilla esim. leikkurissa tai ensihoidossa työskentelemistä.
Joskus kauan sitten olin kirjastossa töissä ja tehtäviini kuului kadoksissa olevien kirjojen etsiminen. Siis sellaisten kirjojen, jotka tietokoneen mukaan olivat omalla paikallaan hyllyssä, mutta eivät etsittäessä kuitenkaan sieltä löytyneet. Tykkäsin tästä hommasta kovasti ja olin siinä aika hyväkin. Kirjojen löytäminen oli palkitsevaa. Joskus luin että Bill Gates oli tehnyt samaa hommaa koulunsa kirjastossa, kun ei jaksanut istua tunnilla.
Toisella työpaikalla sain oikolukea erilaisia tekstejä; siinä oli (pilkunviilauksen lisäksi) parasta yhteistyö paikan atk-nörtin kanssa, johon olin päättömän ihastunut...
Mä tykkäsin olla henk.koht avustajana yhdelle papparaiselle.