Millanen ihminen on sellanen joka voi sanoa ettei sektio ole synnytys? Syntyyhän siinä vauva ...vetti sentään!
Mikä se sitten on, ulostus vai. Jaa mut sittenhän se tulis ...seestä ulos ni ei voi olla sekään.
Älytöntä sanon minä, naurettavaa uikutusta suoraan sanoen. Eiköhän se nyt ole se ja sen sama miten vauva ulos tulee ni synnytys se on joka tapauksessa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sanoo kaksi kertaa vauvan synnyttänyt äiti joista toinen on suunniteltu sektio koska vauva oli perätilassa! Ja piste...
Kommentit (23)
vaan äiti-ihminen jolle tärkeintä oli vauvojen turvallinen maailmaan saattaminen. Kuuntelin kätilöiden ja lääkärien mielipiteitä asiasta ja kaikki yhteen summattuna tulin kuopukseni kohdalla siihen tulokseen, että olisi hyvin uskaliasta lähteä alakautta yrittämään. Luonnollisesti valitsin sen turvallisimman vaihtoehdon koska olihan vauvan hyvinvointi minulle äärimmäisen tärkeä asia!
Esikoinen tuli alakautta maailmaan ja kuopus leikattiin, mutta molemmat olivat synnytyksiä joskin erilaisia, mutta niinhän ne aina ovat. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmaa kummankaan lapseni syntymän jälkeen siitä, et mitä kautta he maailmaan tulivat vaan täysin selvää on se, että molemmat lapseni minä olen vatsassani kantanut, siellä he ovat kasvaneet ja ulostullessaan olen heidät SYNNYTTÄNYT ja väittääpä kuka mitä tahansa en kannastani suostu edes milliäkään antamaan periksi joten ei kantsi edes yrittää =)) Eikä minuun toden tottakaan kalikat vaikuta osuvat sitten tai eivät hahhaa.. =)))) illan jatkoja...
ap
Asiat asioina, niiden nimittämisillä ei kai ole merkitystä?
Vierailija:
vaan äiti-ihminen jolle tärkeintä oli vauvojen turvallinen maailmaan saattaminen. Kuuntelin kätilöiden ja lääkärien mielipiteitä asiasta ja kaikki yhteen summattuna tulin kuopukseni kohdalla siihen tulokseen, että olisi hyvin uskaliasta lähteä alakautta yrittämään. Luonnollisesti valitsin sen turvallisimman vaihtoehdon koska olihan vauvan hyvinvointi minulle äärimmäisen tärkeä asia!
Esikoinen tuli alakautta maailmaan ja kuopus leikattiin, mutta molemmat olivat synnytyksiä joskin erilaisia, mutta niinhän ne aina ovat. Minulla ei ole koskaan ollut ongelmaa kummankaan lapseni syntymän jälkeen siitä, et mitä kautta he maailmaan tulivat vaan täysin selvää on se, että molemmat lapseni minä olen vatsassani kantanut, siellä he ovat kasvaneet ja ulostullessaan olen heidät SYNNYTTÄNYT ja väittääpä kuka mitä tahansa en kannastani suostu edes milliäkään antamaan periksi joten ei kantsi edes yrittää =)) Eikä minuun toden tottakaan kalikat vaikuta osuvat sitten tai eivät hahhaa.. =)))) illan jatkoja...
ap
synnytys->lapsi synnytetään alakautta
syntyy->lapsi voi syntyä joko sektiolla tai alakautta
taitaa olla vain mielipide eroja näissä sanoissa joista sitten tulee tyhjää suu kopua.
Vierailija:
Ihan äkkiä ajatellen joku keskinkertainen hissukka, jolle alatiesynnytys on ainoa elämässä " onnistunut" asia, tilanne jossa on " itse" saanut päättää asioistaan ja ihan luvalla ;)Sitähän kannattaa puolustaa, mutta ei toki kasvotusten vaan anonyymisti netissä...
Eipä tuo nyt kauhena fiksusti ole sinultakaan ajateltu. Noinko mustavalkoinen on maailmasi?
Synnytystähän usein kuvataan elämän järisyttävämmäksi kokemukseksi. Ei se sitä ole kaikille, mutta tosi monille. Myös miehille. Eli en kyllä väheksyisi kenenkään onnistunutta synnytystä, oli se sitten millä tyylillä tahansa. Ja todentotta, voihan olla että se on jollekin ainoita onnistuneita asioita elämässä. Mutta miten UPEA ONNISTUNUT ASIA!
raskauksien ja synnytysten määriä, niin raskauksiin tulevat mukaan myös ne, jotka päätyvät keskenmenoon.
Synnytyksiin lasketaan sektiot ja alatiesynnytykset.
[b]Synnyttää[/b]
1. ruumiintoiminnoista joiden avulla nainen t. eläinnaaras saattaa (ainakin lähes täysiaikaisen) jälkeläisen t. jälkeläiset ulos kohdustaan; saada lapsi; eläimistä tavallisemmin: poikia, penikoida, vasoa, varsoa, karitsoida tms.
Synnytti terveen pojan. Synnyttää kuollut lapsi. Synnyttää normaalisti (alatietä), keisarileikkauksella. Synnyttää epiduraalipuudutuksella, hypnoosissa.
Yksi vaihtoehto on siis [b]synnyttää keisarileikkauksella.
Lapsi syntyy sektiossa ja saa syntymäpäivän mutta häntä EI SYNNYTETÄ! Ovat siis 2 eri asiaa, syntyä ja synnyttää.
Nyt siis suut suppuun ja sassiin!
että sen puuttuminen olisi kuin loukkaus.
Sektio ON synnytys, sillä sektiossa lapsi saadaan syntymään.
Äiti ei kuitenkaan itse synnytä lasta, vaan leikkaava lääkäri " synnyttää" , eli saa aikaan lapsen syntymän.
sitte alakautta taikka leikattuna!
Mutta hän ei todellakaan ole tehnyt elettäkään SYNNYTTÄÄKSEEN MITÄÄN.
Kuka on niin tyhmä, että ei sitä tajua..........?
Jos joku kysyy minulta, että miten synnytys sujui, niin sanon, että en synnyttänyt, vaan poikani syntyi sektiolla.
Toivon, että jokainen sektioäiti löytää rauhan sydämessään ja oppii arvostamaan itseään äitinä, vaikkei alateitse olekaan synnyttänyt. Lopultahan tässä on juuri siitä kyse, että ihmiset joilla on huono itsetunto, taistelevat keskenään siitä kultaisesta kruunusta (alateitse synnyttäneet huonolla itsetunnolla varustetut vs. sektioidut samanmoiset).
Tässä uutinen: Mitään kruunua ei ole olemassa, on vain rakkaus sinun ja lapsesi välillä. Lastasi ei kiinnosta, mistä on tähän maailmaan nyppästy. Hänelle tärkeintä on sinun (äidin) rakkaus ja hyvä itsetunto on aina plussaa.
Illan jatkot kaikille mammoille!
olen sitä mieltä, että olen synnyttänyt kahdesti ja kerran leikattu. Mutta ihan yhtä rakkaita lapset on, oli se tulotapa mikä hyvänsä. Mutta jos voisin valita synnytystavan, niin valitsisin alatiesynnytyksen, mutta se ei aina ole mahdollista.
viettävälle lapselleni et HYVÄÄ LEIKKAUSPÄIVÄÄ kultapieni???????
sektio on keisarileikkaus, ei keisarisynnytys.
tämän asian toteaminen ei mitenkään vähennä sektioitujen äitiyttä tai huononna heitä ihmisinä.
synnyttää- verbi tarkoittaa tekemistä, ei passiivisena olemista.