Naimisiin ilman kaasoja
Haluaisin pitää hääjuhlat, enkä vain mennä naimisiin maistraatissa. Ongelma on se , että minulla ei ole ystäviä. Eli ei olisi kaasoja tai edes kaasoa. Polttarit jäisi näin ollen myös pois. Oletko ollut koskaan häissä mistä kaasot puuttuisi. En halua kohdata tällaisia asioita ja myöntää miten yksin olen. Tällaisessa tilanteessa se tulisi väistämättä eteen. Olenkohan ainut ongelmani kanssa?
Kommentit (17)
Ei ollut kaasoja. Mulle jokainen ystävä ja sukulainen oli häissä kunniavieras, ei ilmaista työvoimaa.
Eli ei olisi ihmetyksen aihe jos kaasoja ei olisi?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä ne ihmettelisi, jotka itse tahtoi sellaisia omiin häihinsä, mutta mitä väliä? :)
Vierailija kirjoitti:
Minä en taas missään nimessä haluaisi mitään kaasoja tai polttareita. Ei niitä ole kuin niillä, joilla on joku prinsessapäiväsyndrooma. No, polttarit voi olla useammallakin, mutta just nuo hääpiiat on niitä, joitten niskaan kaadetaan kaikki ja jotka haukutaan teki niin tai näin.
Vähän erikoinen kuva kaasoista.. Toki tuollaistakin käy. Itselläni kaasoina toimivat lapsuudesta ja ala-asteelta jääneet läheiset ystävät. Heitä ei myöskään kyykytetty tai pakotettu liimailemaan kortteja tms mitä tv-sarjoissa näkee, olivat vaan niin läheisiä, että olivat "tukijoukkona". Mikäli joku ystävistäni menisi naimisiin ja pyytäisi kaasoksi, ottaisin tehtävän kunniatehtävänä.
Saahan omat häät järjestää ilman kaasoja, jokainen omalla tyylillään.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei olisi. Minulla ei ollut ja olen ollut muissakin häissä, joissa ei ole ollut kaasoja. Koskaan ei ole tullut edes mieleen, että se olisi mitenkään outoa. Olen mielessäni yhdistänyt kaasojen puutteen ennemminkin nykyaikaan kuin morsiamen yksinäisyyteen. Tällä viittaan siihen, että häiden suunnittelu on enemmänkin ollut morsiamen ja sulhasen yhteinen projekti eikä morsiamen ja hänen kavereidensa. Toki silloin voisi olla outoa, jos olisi bestman, mutta ei kaasoa, mutta jos oletetaan, että molemmat puuttuu, niin sitten ei mitään outoa.
Minä olen mennyt kahdesti naimisiin, eikä yhtään polttareita eikä kaasoja.
En halunnut mitään hässäkkää, enkä olisi kehdannut keneltäkään pyytää mitään. Ekoissa häissä yksi ystäväni koristeli auton, mutta kaikki muu tehtiin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en taas missään nimessä haluaisi mitään kaasoja tai polttareita. Ei niitä ole kuin niillä, joilla on joku prinsessapäiväsyndrooma. No, polttarit voi olla useammallakin, mutta just nuo hääpiiat on niitä, joitten niskaan kaadetaan kaikki ja jotka haukutaan teki niin tai näin.
Vähän erikoinen kuva kaasoista.. Toki tuollaistakin käy. Itselläni kaasoina toimivat lapsuudesta ja ala-asteelta jääneet läheiset ystävät. Heitä ei myöskään kyykytetty tai pakotettu liimailemaan kortteja tms mitä tv-sarjoissa näkee, olivat vaan niin läheisiä, että olivat "tukijoukkona". Mikäli joku ystävistäni menisi naimisiin ja pyytäisi kaasoksi, ottaisin tehtävän kunniatehtävänä.
Saahan omat häät järjestää ilman kaasoja, jokainen omalla tyylillään.
Joo, minä vähän liioittelin. :)
1
Okei, nuo korkealaatuiset hääohjelmat on antanut mulle väärän kuvan :-)
Ap
Minulle ei tule kaasoa, en tarvitse kun haluan ja osaan pitää kaikki langat omissa käsissäni ja teemme sulhasen kanssa muutenkin mieluummin kaiken itse kuin delegoimme jollekin joka tekee vähän sinne päin. Pidän koko kaasoperinnettä vähän turhana kotkotuksena.
Voinko tulla aun kaasoks?
Mutta ei kai se haittaa, jos niitä ei ole. :) Kukin pitää omanlaisensa häät.
Pyysin hyvää ystävääni kaasoksi vain ja ainoastaan siksi, että halusin osoittaa hänen olevan minulle tärkeä. Mihinkään askartelutalkoisiin hänen ei tarvinnut osallistua, miehen kanssa hoidettiin kaksin kaikki valmistelut. Loppujen lopuksi kaaso ei ollut edes alttarilla häissäni, koska oli paraikaa synnyttämässä. Siis vieraiden näkökulmasta mulla ei ollut kaasoa, eikä sitä kukaan pitänyt outona. Miehellä oli kuitenkin bestman, joka oli häissä "seremoniamestarina".
Mulla ei ollut polttareita eikä kaasoja ja hääohjelmasta ja koristeluista ym. huolehdittiin itse. Eipähän kukaan ainakaan meille asti käynyt ihmettelemässä.
Miksi sulle on noin tärkeää tehdä just samalla tavalla kuin kaikki muut? Minusta on jotenkin säälittävää että joillekin on ihmisten puheet ja mielipiteet niin tärkeitä, että stressataan koko ajan siitä mitä muut tästä ajattelevat. Mitä sitten jos ihmettelevät? Mitä sitten jos suurimmalla osalla on eri tavalla? Onko se niin hirveää olla erilainen? Jos joku kysyy miksei sulla ole kaasoa, sano että en tarvinnut tai halusimme itse järjestää kaiken. Mikä siinä on niin vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin pitää hääjuhlat, enkä vain mennä naimisiin maistraatissa.
Koska te ihmiset ymmärrätte, että vihkimispaikalla ei ole mitään tekemistä hääjuhlien kanssa? Saat järjestää hääjuhlat riippumatta siitä, vihitäänkö teidät maistraatissa, kirkossa, juhlapaikalla vai jossain ihan muualla. Kaasot eivät ole pakollisia, eivätkä myöskään mitenkään riipu siitä, missä vihkiminen on suoritettu tai minkäkokoiset hääjuhlat pitäisit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin pitää hääjuhlat, enkä vain mennä naimisiin maistraatissa.
Koska te ihmiset ymmärrätte, että vihkimispaikalla ei ole mitään tekemistä hääjuhlien kanssa? Saat järjestää hääjuhlat riippumatta siitä, vihitäänkö teidät maistraatissa, kirkossa, juhlapaikalla vai jossain ihan muualla. Kaasot eivät ole pakollisia, eivätkä myöskään mitenkään riipu siitä, missä vihkiminen on suoritettu tai minkäkokoiset hääjuhlat pitäisit.
No anteeksi, että tuosta puuttuu myös- sana
Ei mullakaan ollut kaasoa, monikosta puhumattakaan. Mulla on kyllä pari ystävää, joita olisin voinut pyytää, mutta he asuvat 800-2000 km:n päässä, joten en tullut pyytäneeksi. Ajattelin, että jo siinä on tarpeeksi, jos vaivautuvat paikalle juhlaan. Enkä kyllä loppujen lopuksi edes olisi tarvinnut kaasoa mihinkään. Meillä oli melko pienet häät, joten näppäränä tyttönä askartelin itse kutsut ja koristeet, polttareista en ole koskaan edes piitannut. Ei oikeastaan ollut mitään "hommaa", mihin kaasoa olisin tarvinnut. Enkä usko, että kukaan tähän kaason puutteeseen edes kiinnitti huomiota.