Milloin suhteessa voi jo sanoa "rakastan sinua?"
Ollaan oltu poikaystävän kanssa yhdessä vasta kolme päivää, mutta kuitenkin rakastan häntä hyvin paljon ja haluaisin sanoa niin, mutta pelkään että olisi jotenkin outoa sanoa se niin aikaisin ja hän alkaisi pitämään mua ihan läheisriippuvaisena hulluna :(
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette tunteneet kaksi viikkoa ja olleet yhdessä kolme päivää. Mitä tiedät pojasta, mitä hänessä rakastat? Rakastaminen on eri asia kuin olla rakastunut/ ihastunut/ lätkässä, jotka ovat ihania tunteita nekin ja kuuluvat suhteen kehittymiseen. Miksi sinulla on niin kova tarve sanoa pojalle, että rakastat häntä, mitä toivot sillä saavuttavasi? Haluatko vain, että hän sanoo "takaisin"?
Tietenkin toivon, että hänkin rakastaa minua ja vastaa niin takaisin, mutta en minä sitä sen takia sanoisi vaan koska ihan oikeasti rakastan häntä ja se on niin ihana ajatus, että saisi sen sanottua hänelle :) Osaan kyllä erottaa rakkauden ja ihastumisen, olen ollut ihastunut ja sen tuntunut ihan erilaiselta. AP
Olet korkeintaan rakastumassa. Odotapa vuosi tai kaksi niin et ole niin pilvissä ja mietit huvittuneena että luulit sitä alkuhuumaa rakkaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolme päivää? Kuinka nuori olet?
Olemme molemmat kuusitoista. Mutta ihan hyvin aikuinenkin olisi voinut rakastua toiseen yhtä lyhyessä ajassa. AP
Aikuinen erottaa rakastamisen rakastumisesta. Minulle rakastaminen tarkoittaa sitä, että toista ihmistä rakastaa sellaisena kuin hän on, puutteineen ja virheineenkin; että kunnioittaa ja arvostaa häntä; että on valmis tekemään tarvittaessa myös uhrauksia hänen takiaan; että pysyy hänen rinnallaan vaikka hän sairastuu tai loukkaantuu. Kolmessa päivässä tai kahdessa viikossa en ikinä pystyisi tietämään toisesta ihmisestä, että tuon kanssa haluan olla loppuelämäni ja hoitaa häntä vielä kun hän on vaipoissa dementikko-osastolla.
Mutta kun kaikki tuo pitää paikkaansa minun kohdallani. Joko nyt voitte myöntää, että kyse on rakastamisesta? AP
Jos on oikeasti rakastunut niin toki voi sanoa...
Kauhean kyynistä ja negatiivista porukkaa taas täällä :( Sanon sen hänelle silti. AP
Ei kai tässä meidän muitten ihmisten myöntämisistä ole kyse. Ja toisekseen, on ihan toinen asia sekin, että kannattaako ihan heti muutenkaan puhua rakkaudesta, vaikka ihan oikeasti sellaisen tunteen jo tuntisikin. Kannattaako vaikka tunnustella oloaan vaikka muutaman viikon, kuukauden. Se sinun tunteesi voi muuttua, kun hieman opit tuntemaan tätä poikaa, jota et mitenkään voi vielä kovin hyvin tuntea (ellette ole hiekkalaatikkokavereita, jotka nyt ovat alkaneet teineinä seurustella).
Ja sitten, mitä se oikeastaan merkkaa, sanooko tuollaisen asian nyt vai heti? Se ei kuitenkaan vaikuta siihen, miten teidän suhteenne tulee menemään. Voi olla, ettei siitä tule mitään, voi olla, että se kehittyy oikein hyväksi suhteeksi, muttei se riipu siitä, kuka sanoo ja milloin, että rakastan sinua. Se ei ole tae mistään. Sillä ei rakenneta hyvää suhdetta. Ei sillä kai kaadetakaan, mutta mitään se ei varmista.
Voisin sanoa, että varsinaisesti olin rakastunut mieheeni vasta parin vuoden yhdessäolon jälkeen. Pari vuotta meni siinä itse rakastumisessa, nyt nelisen vuotta jo rakastettu :)
Vierailija kirjoitti:
Kauhean kyynistä ja negatiivista porukkaa taas täällä :( Sanon sen hänelle silti. AP
No vittuako kyselet sitten, kun kuitenkin olet jo päättänyt. Ärsyttää sun kaltaiset teinit, jotka kyselee neuvoja ja sen jälkeen inisee, että mut kun mä haluun kuitenkin tehdä näin. Tee, äläkä vingu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No vittuako kyselet sitten, kun kuitenkin olet jo päättänyt. Ärsyttää sun kaltaiset teinit, jotka kyselee neuvoja ja sen jälkeen inisee, että mut kun mä haluun kuitenkin tehdä näin. Tee, äläkä vingu.
Häh? No kai sitä nyt saa kysyä jos haluaa ja tehdä silti päätöksen itse. Sinä se tässä iniset juuri nyt :D AP
Awww... Puppy love!
Ihan sama, mikä vaihe siellä on menossa, mutta suosittelen tunteista puhumista mahdollisimman varhaisessa vaiheessa ja muunkin kommunikoinnin harjoittamista.
Ehkä tämä ei ole se rakkaustarina, jossa kompostoidutte yhdessä yhdeksänkymppisinä, mutta ensirakkaus on elettävä kertaalleen! Go girl.
Ollaan nyt seurusteltu 3kk ja mies sanoi että rakastaa mua. Mulle ei tulis mieleenkään sanoa samaa. Voi olla että en koskaan tule sitä sanomaan. Helppohan se on tokasta että rakastan sua. Vaikka kyse olisikin jostain muusta. Niin ja ollaan molemmat 40v
Ihmeellistä nillitystä. Rakastuminen (se alun huuma) on toki eri asia kuin rakastaminen (se tasoittunut syvä kiintymys). Mutta itse en ainakaan miellä lausetta "rakastan sinua" tarkoittamaan ainoastaan sitä seesteistä vaihetta, vaan se tarkoittaa myös "olen rakastunut sinuun", eli viittaa siihen alun ihanaan ja päihdyttävään hulluuteen. Miksi te muut pihtaatte rakkaudentunnustuksia? Jos se kaiken järjen vievä hullaantuminen ei kelpaa "oikeaksi" rakkaudeksi, niin mikä sitten?
Ap:lle tsemppiä! Anna hetken viedä! Jos epäröit että rakkaudentunnustus on liikaa, niin voithan muotoilla sen niin, että "olen rakastumassa sinuun". Silloin se ei ole niin ehdoton lause.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä nillitystä. Rakastuminen (se alun huuma) on toki eri asia kuin rakastaminen (se tasoittunut syvä kiintymys). Mutta itse en ainakaan miellä lausetta "rakastan sinua" tarkoittamaan ainoastaan sitä seesteistä vaihetta, vaan se tarkoittaa myös "olen rakastunut sinuun", eli viittaa siihen alun ihanaan ja päihdyttävään hulluuteen. Miksi te muut pihtaatte rakkaudentunnustuksia? Jos se kaiken järjen vievä hullaantuminen ei kelpaa "oikeaksi" rakkaudeksi, niin mikä sitten?
Ap:lle tsemppiä! Anna hetken viedä! Jos epäröit että rakkaudentunnustus on liikaa, niin voithan muotoilla sen niin, että "olen rakastumassa sinuun". Silloin se ei ole niin ehdoton lause.
No hei, 16-vuotias ja kolme päivää! :D
Tilannepäivitys: Sanoin poikaystävälle, että rakastan häntä, mutta hän vain vastasi että "mäkin tykkään susta" ja kun kysyin miksei sanonut rakastavansa, se vaan sanoi että liian aikaista sanoa niin :( Esitin, että se oli ihan okei mutta aloin itkemään heti kun se lähti.
Miksi se edes on mun kanssa jos ei kerran rakasta? Eli toisinsanoen oon siitä "ihan kiva" ja se vaihtaa mut parempaan heti kun vaan omasta mielestään semmosen löytää ja haluaa vain viettää aikaa mun kanssa kuten kenen tahansa kaverin tai sitten vain haluaa seksiä (oon neitsyt niin se varmaan haluu vaan viedä sen multa ja sitten jättää?) En halua erota, koska se on mulle uskomattoman tärkeä ja rakastan sitä, mutta onks tässä mitään järkeä jos se ei kerran rakasta mua takaisin? AP
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nyt seurusteltu 3kk ja mies sanoi että rakastaa mua. Mulle ei tulis mieleenkään sanoa samaa. Voi olla että en koskaan tule sitä sanomaan. Helppohan se on tokasta että rakastan sua. Vaikka kyse olisikin jostain muusta. Niin ja ollaan molemmat 40v
Miksi haluat seurustella toisen kanssa jos et rakasta häntä? Varsinkin tuossa iässä saatat vaan tuhlata miesparan aikaa, jos hän puolestaan rakastaa sua. AP
Vierailija kirjoitti:
Tilannepäivitys: Sanoin poikaystävälle, että rakastan häntä, mutta hän vain vastasi että "mäkin tykkään susta" ja kun kysyin miksei sanonut rakastavansa, se vaan sanoi että liian aikaista sanoa niin :( Esitin, että se oli ihan okei mutta aloin itkemään heti kun se lähti.
Miksi se edes on mun kanssa jos ei kerran rakasta? Eli toisinsanoen oon siitä "ihan kiva" ja se vaihtaa mut parempaan heti kun vaan omasta mielestään semmosen löytää ja haluaa vain viettää aikaa mun kanssa kuten kenen tahansa kaverin tai sitten vain haluaa seksiä (oon neitsyt niin se varmaan haluu vaan viedä sen multa ja sitten jättää?) En halua erota, koska se on mulle uskomattoman tärkeä ja rakastan sitä, mutta onks tässä mitään järkeä jos se ei kerran rakasta mua takaisin? AP
Juuri tuotahan täällä yritettiin sinulle sanoa, että on liian aikaista tehdä rakkaudentunnustuksia. Et vain uskonut. Jos poikaystävä tykkää sinusta, kaikki on ihan hyvin. Nauti seurustelusta ja anna tunteiden kehittyä ja kypsyä. Ei kannata ruveta vaatimaan toiselta mitään rakkauden vakuutteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuotahan täällä yritettiin sinulle sanoa, että on liian aikaista tehdä rakkaudentunnustuksia. Et vain uskonut. Jos poikaystävä tykkää sinusta, kaikki on ihan hyvin. Nauti seurustelusta ja anna tunteiden kehittyä ja kypsyä. Ei kannata ruveta vaatimaan toiselta mitään rakkauden vakuutteluja.
Mä en edelleenkään ymmärrä teidän logiikkaa. Miksi ryhtyä parisuhteeseen jos ei rakasta toista? Jos ei rakasta toista, tuskin uskoo myöskään suhteen kestävän ja silloinhan se on vain ajanhukkaa, jos ei ollakaan yhdessä loppuun saakka. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette tunteneet kaksi viikkoa ja olleet yhdessä kolme päivää. Mitä tiedät pojasta, mitä hänessä rakastat? Rakastaminen on eri asia kuin olla rakastunut/ ihastunut/ lätkässä, jotka ovat ihania tunteita nekin ja kuuluvat suhteen kehittymiseen. Miksi sinulla on niin kova tarve sanoa pojalle, että rakastat häntä, mitä toivot sillä saavuttavasi? Haluatko vain, että hän sanoo "takaisin"?
Tietenkin toivon, että hänkin rakastaa minua ja vastaa niin takaisin, mutta en minä sitä sen takia sanoisi vaan koska ihan oikeasti rakastan häntä ja se on niin ihana ajatus, että saisi sen sanottua hänelle :) Osaan kyllä erottaa rakkauden ja ihastumisen, olen ollut ihastunut ja sen tuntunut ihan erilaiselta. AP
Olet 16 ja haluat kovasti sanoa pari viikkoa tuntemallesi pojalle, että rakastat häntä. Haluat ehkä päästää "höyryjä", ettet pakahdu tunteeseesi. Sano se sitten!
Ole valmis kaikkeen, mitä sen jälkeen seuraa. Elämässä ei ole käsikirjoitusta, eli muut ihmiset eivät reagoi meidän tekoihimme niin kuin olemme suunnitelleet ja toivoneet. Mitä tahansa voi tapahtua, ihanaa tai kamalaa; mahdollisuudet ovat 50/50.
Anna mennä vaan! :)
Tuo lainaamasi (jonka esikoinen on 16-vuotias tyttö)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edelleenkään ymmärrä teidän logiikkaa. Miksi ryhtyä parisuhteeseen jos ei rakasta toista? Jos ei rakasta toista, tuskin uskoo myöskään suhteen kestävän ja silloinhan se on vain ajanhukkaa, jos ei ollakaan yhdessä loppuun saakka. AP
Tähän viestiini ei tullut yhtäkään vasta-argumenttia, vaan pelkästään alapeukkuja. Siis mä en oikeasti yritä mitään provota, vaan en yksinkertaisesti ymmärrä. Kertokaa nyt vanhemmat ja viisaammat, miksi rakkaus ei muka ole tärkeää? :( AP
Helpointa miehelle kun ei sano koskaan tuota lausetta ennen naista. Eipähän tule sanottua liian aikaisin.