Naisen tyylikäs, muodikas pukeutuminen kesäjuhliin? Apua!
Voi apua, mitä ihmettä laittaisin, minä 38 v nainen, päälleni kevät- ja kesäjuhliin?
Millainen olisi tyylikäs, muodikas juhla-asukokonaisuus ikäiselleni naiselle? Erityisesti haluaisin olla moderni ja pukeutua vuoden 2016 mukaan, en 1990-luvulle jämähtäneenä.
Vinkatkaa millainen juhla-asu olisi tyylikäs juuri tänä keväänä ja kesänä? Mikä tyyli, mitkä värit?
Kommentit (6)
Kevyt kukkamekko? Vai onko liian ajaton?
Hassua, että mainitsit 1990-luvulle jämähtämisen. Sehän on mitä muodikkain vuosikymmen nyt. Tosin aikuinen nainen näyttää yleensä tyylikkäämmältä, jos valitsee jotain ajatonta uusimpien muotioikkujen sijaan. Esimerkiksi yöpaidan näköiset spagettiolkainmekot ja remmikengät jättäisin nuoremmille. Myös 1970-luvun tyylisiä vaatteita näkee paljon. Haalareiden lisäksi on maksihameita ja leveälahkeisia housuja. Miten olisi vaikka laskeutuvaa kangasta olevat leveälahkeiset housut ja toppi? Nyt on paljon toppeja, joissa on "kurkistusaukkoja" ja erikoinen leikkaus, tällaisen voi minusta aikuinenkin nainen laittaa, jos kokonaisuus on asiallinen. Esimerkiksi Zaralla on minusta hyviä kesäjuhlavaatteita tänä vuonna.
Tyylikäs ja muodikas ei ole sama asia. Tyylikkyys tulee tuotteiden istuvuudesta, laadusta ja kantajansa varmuudesta olla vaatteissaan. Jos haluat säästää rahaa, osta vain klassista ja laadukasta.
Litistävät alusvaatteet, 5 dem gobin väriset sukkahousut, hameen pituus vähintään polveen, joko hihaton kotelomekko tai 3/4 hihallinen tai erilliset ylä ja alaosa (samaa sävyä),pieni laukku ja kengät samaa sävyä keskenään kuitenkin eriväri kuin mekko. Mekon väri joku nude, pehmeä ruskea tai pastellin pehmeä.
Minä laittaisin juhlien luonteesta riippuen joko maksimekon tai polvipituisen pellavamekon. Haalariasu olisi kyllä houkutteleva, mutta ei tällä kropalla :/
Samat ongelmat mullakin. Paljon näkee nyt haalareita, mut valitettavasti ei sovi mun vartalon mallille. Pakko varmaan mielikuvituksettomasti pukeutua jonkinlaiseen kotelomekkoon.