Vierailija

Kela hylkäsi sairauspäivärahan, niin onko joku paikka mistä voin hakea rahaa?
Tietysti tein Kelaan valituksen.
Saako esim. liitosta?

• ylös 0
  • alas 4

Kommentit (12)

Vierailija

Jos et saa sairauspäivärahaa niin et ole työkyvötön niin menet tietenkin töihin.

• ylös 12
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Noissa sp-rahoissahan on ihan törkeän pitkä karenssi pahimmillaan, ennen kuin alkaa mitään tukea edes saamaan. Itselläni sairauslomaa piti olla opiskelijana yli 55 arkipäivää takana, ennen kuin alkoi sairauspäivärahat juoksemaan tuon ylittäviltä sairauslomapäiviltä.

Vierailija

Olen ollut samasta sairaudesta lähes vuoden sairaslomalla ja Kela maksoi normaalisti rahan. Sitten olin hetken töissä (n. 2kk), mutta oireet palasivat, jouduin sairaslomalle ja nyt Kela katsoo, että olen työkykyinen. Vaikka samasta sairaudesta on kyse ja lääkäri on toimittanut sinne B-lausunnon, jossa ottaa kantaa, että en ole työkykyinen.
-Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen ollut samasta sairaudesta lähes vuoden sairaslomalla ja Kela maksoi normaalisti rahan. Sitten olin hetken töissä (n. 2kk), mutta oireet palasivat, jouduin sairaslomalle ja nyt Kela katsoo, että olen työkykyinen. Vaikka samasta sairaudesta on kyse ja lääkäri on toimittanut sinne B-lausunnon, jossa ottaa kantaa, että en ole työkykyinen.
-Ap

"Sairauspäiväraha korvaa alle vuoden kestävän työkyvyttömyyden aiheuttamaa ansionmenetystä. Sairauspäivärahaa maksetaan enintään 300 arkipäivää. Jos palaat työhön, kun olet saanut enimmäisajalta sairauspäivärahaa ja sairastut uudelleen työskenneltyäsi yhtäjaksoisesti yli 30 päivää, voit saada 50 arkipäivää jatkoaikaa sairauspäivärahaan.
Voit saada sairauspäivärahaa saman sairauden vuoksi uudelleen vasta, kun olet ollut työkykyinen vuoden ajan."

http://www.kela.fi/sairauspaivaraha

Olisko Kela sitten tulkinnut, että joudut nyt vuoden olemaan työkykyinen? Tuliko hylkäys jatkoajan hakemuksesta? Itse 300 arkipäivän sairauspv.rahaan et ole enää oikeutettu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap

"Sairauspäiväraha korvaa alle vuoden kestävän työkyvyttömyyden aiheuttamaa ansionmenetystä. Sairauspäivärahaa maksetaan enintään 300 arkipäivää. Jos palaat työhön, kun olet saanut enimmäisajalta sairauspäivärahaa ja sairastut uudelleen työskenneltyäsi yhtäjaksoisesti yli 30 päivää, voit saada 50 arkipäivää jatkoaikaa sairauspäivärahaan.
Voit saada sairauspäivärahaa saman sairauden vuoksi uudelleen vasta, kun olet ollut työkykyinen vuoden ajan."

Olisko Kela sitten tulkinnut, että joudut nyt vuoden olemaan työkykyinen? Tuliko hylkäys jatkoajan hakemuksesta? Itse 300 arkipäivän sairauspv.rahaan et ole enää oikeutettu.

Onko näissä rajoitteissa joku loognen järkikin eli olettaako kela tosiaan että ihmiset voivat valita että millä taudilla sitä sairaslomaa haetaan ja jatketaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Ap

Onko näissä rajoitteissa joku loognen järkikin eli olettaako kela tosiaan että ihmiset voivat valita että millä taudilla sitä sairaslomaa haetaan ja jatketaan?

Uudesta pitkäaikaissairaudesta saa hakea sairauspäivärahaa, mutta samasta vain tuota jatkoaikaa, kuntoutusta tai työkyvyttömyyseläkettä paitsi jos vuoden työssäolon jälkeen todetaan taas tarve sairauspäivärahalle.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.