Naisten vartalomuodot eli body shapet
Mikä vartalomuoto sinulla on? Mikä on suomalaisnaisilla yleisin?
Päämuodot ovat omena, tiimalasi ja päärynä. Omenassa rasvakudos on sijoittunut ylävartalolle eli rintoihin vyötärölle (vyötärö on pehmeä alue kylkikorin ja lantioluuston välissä). Tiimalasissa se on sijoittunut rintoihin ja lantiolle (lantio on luinen alue navan alapuolella). Päärynässä rasvakudos on sijoittunut takamuksen ja reisien liittymäkohtiin, ns. saddlebags ja ylävartalo on pienikokoinen lantion seutuun verrattuna.
Esimerkkejä suomalaisnaisista:
omena, Suvi Pitkänen: http://static.iltalehti.fi/viihde/suvi_juttu_at0610_vi.jpg
tiimalasi, Kirsi Ranto: http://lzimages.lazygirls.info/kirsi_ranto_ads1_VGq1j02j.sized
päärynä, Noora Hautakangas: http://static.iltalehti.fi/terveys/juoksu2090609PP_tr.jpg
Sitten on näiden välimuotoja. Mikä muoto sinulla on? Minulla on tiimalasin ja päärynän sekoitus. Haluaisin tietää, mikä on Suomessa yleisin.
Kommentit (31)
laiha, hoikka, normaali, läski, sotanorsu, valas.
Jos olisin nainen niin minulla olisi tiimalasivartalo.
OT: Noora Hautakankaalla on söpö pää.
Hillitön päärynä. Nykyisin hyvin pitkälle myös omena. 😞
Mittasin juuri tänään vyötärönympärykseni ja se oli 109 cm eli taidan olla omena.
Eiköhän päärynä oo kaikkialla yleisin. Tosin keski-ikäisiä omenoita kyllä näkee paljon, mut luulen et päärynä se perusmuoto kuitenkin on.
Olen muodoton. Eli en kai sitten mikään.
Vierailija kirjoitti:
Pers-reitevä tiimalasi.
Täällä sama.
Olen päärynä. Mittojen perusteella olen tiimalasi, mutta hartiat ovat selvästi kapeammat kuin lantio, joten ihan peruspäärynä olen.
Omena on yleisin, sitten päärynä ja päärynä-omena. Tiimalasi harvinaisin.
Jostain syystä just ruminta on eniten ja kauneinta vähiten.
Vierailija kirjoitti:
Hillitön päärynä. Nykyisin hyvin pitkälle myös omena. 😞
Jotenkin suloinen ilmaisu tuo "hillitön päärynä" :D
Rasva käsivarsissa (ei alleja vaan tasaisesti) ja reisissä (ei mitään jättitakamusta kuitenkaan). Vyötärön ympärilläkin jonkin verran (ei kuitenkaan vararengasta) . Lievästi päärynänmuotoa, vaikka hartaitkin ovat ihan hyvän levyiset. Rinnat normaalikokoiset, joten ei mene tiimalasin isoihin rintoihin eikä poikkeuksellisen kapeaan vyötäröönkään. En oel kuitenkaan aivan tasapaksukaan niinkuin omena. Tuo päärynänmuoto tulee luustosta.
Mulla tulee ton Pitkäsen pärstästä mieleen apinoiden planeetta :D Ruman mallinen kroppakin tuossa kuvassa, en kehtaisi esitellä tuollaista.
Olen pitänyt itseäni päärynänä. Hartiat 100 cm ja lantio 93 cm. Vyötärö 71 cm.
Ei omena, mutta päärynä vai tiimalasi?
Kertokaa viisaat 😉
Kiitos :)
Mä en edes muista koska olisin nähnyt tiimalasikroppaisen naisen, noita omppuja ja päärynöitä kyllä riittää.
Juuh, miksi Suvi Pitkänen on julkkis ja virallinen hottis ?
Naisilla on kyllä helppoa: ole mikä riehkänä tahansa, kunhan olet tarpeeksi huomiohakuinen pyllistelläksesi runkkumateriaalina paskalehdissä niin seksipommin status on taattu.
Tein jonkun jenkkitestin ja olin lusikka/banaani. :D