Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Inhokkiruokasi koulussa, nyt haluaisit osata tehdä sitä
Kommentit (9)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tilliliha, jota vuosia koulun jälkeen opettelin itse valmistamaan, kun ensin sain maistaa ihan oikeaa versiota tästä herkusta. Se on valovuoden päässä siitä kammottavasta sotkusta, mitä koulut ja muut laitokset ainakin ennen tarjosivat.
Kesäkeitto. Miten se voikin olla itse pakastevihanneksista tehtynä niin paljon parempaa kuin aikoinaan koulussa?
Vierailija kirjoitti:
Kesäkeitto. Miten se voikin olla itse pakastevihanneksista tehtynä niin paljon parempaa kuin aikoinaan koulussa?
Puhumattakaan, kun teet sen sesongin tuoreista vihanneksista.
Alue: Aihe vapaa
Kanaviillokin tekeminen ei ole vaikeaa, se on vain aikaaviepää. Mutta näin se syntyy: etsi luomukana, helpoimmin pakastealtaasta. Broileri ei käy. Puolita kana, ja keitä sitä vähässä vesessä parin lalkaistun kuorellisen sipulin ja pestyn kuorimattoman porkkanan, mauste- ja mustapippureiden, suolan ja etikkatilkan kanssa 2-3 tuntia. Anna jäähtyä kädenlämpöiseksi. Siiviöi liemi ja ota se talteen. Erota kanasta lihat. Suurusta peruna- tai vehnäjauholla sopiva määrä lientä. Heitä lihat mukaan. Tarkista suola. Jos lientä jää, käytä se vaikka keiton pohjaksi seuraavana päivänä. Tällöin et tarvitse liemikuutiota.