Tympii ulkonäköpaineet ja -vaatimukset
Hellepäivän avautuminen! Onko kohtalotovereita? Tympii, kun pitää käyttää tuhottomasti aikaa ja päänvaivaa kesällä ulkonäön miettimiseen ja vaatteiden valintaan. Sheivata pitää tarkalleen ja pikimusta sänki puskee parissa päivässä. Kun sheivaa usein, niin sääret ovat täynnä punaisia pisteitä, tulehtuneita karvatuppia ja sisäänpäin kasvaneita karvoja. Mitään veetejä tai vahoja en voi käyttää ihon takia. Tavallaan sheivaaminen on turhaakin, koska en varmaan saisi mennä tämän näköisten jalkojen kanssa julkiselle paikalle. Minulla on atooppinen iho ja ihottumaa aina jossain, vaikka kuinka rasvaan ja hoidan, aina johonkin tulee ja se tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä.
Myös selluliittia löytyy. Naama on ruma, eikä ole varaa ostaa meikkejä tällä hetkellä, joten astetta liian vaalealla meikkivoiteella mennään. Mut en kehtaa lähteä naama punakirjavana ovesta. Joka aamu menee vähintään tunti ellei puolitoista, että saan itsestäni sellaisen näköisen, että kehtaan lähteä ulos. Hirveä pähkäily, mikä vaateyhdistelmä olisi sekä tarpeeksi vilpoinen että tarpeeksi peittävä. Nyt lämpimillä säillä on pitänyt vaan tinkiä siitä peittävyydestä, vaikka ihmiset varmaan traumatisoituvat nähdessään ihoni. Mutta en oikein voi mihinkään burkaankaan pukeutua. Kunpa pääsisi jonnekin mökille koko kesäksi, siellä ketään ei kiinnosta toisten ulkonäkö, mutta täällä Helsingissä on pakko puunata ja viilata niin maan perkeleesti ja siltikään ei koskaan ole tarpeeksi hyvä.
Kadehdin miehiä, joille riittää, että vetää päälle shortsit ja t-paidan ja eiku menoksi. Ei mitään ongelmaa, kukaan ei kyttää eikä arvostele, säärikarvat saa rehottaa ja kukaan ei arvostele kiiltävää, punakkaa naamaa. Suoraan suihkusta vaan menoksi. Naisilta edellytetään, että on virheetön iho, sileäksi ajeltu joka paikasta, paksu ja hyväkuntoinen tukka, tasainen rusketus, treenattu kroppa tai ihan vähintään pitää olla normaalipainoinen, mieluummin siellä normaalipainon alarajoilla. Hikoilla ei saa. Selluliittia ei saa olla. Meikin on oltava tip top ja kulmakarvat eivät saa rehottaa. Ja vaatteet eivät todellakaan saa olla mitä sattuu, vaan täytyy olla jotain tyylikästä ja trendikästä, muuten saa paheksuvia katseita kaupungilla.
Tulipas pitkä avautuminen, mutta helpotti vähän. Just nyt tympii aivan todella paljon olla nainen.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, miehiltäkö sinusta ei edellytetä oikeasti mitään? Ei herranjumala miten naurettava väite. Et selvästikään ole hirveästi tutustunut miesten sielunmaisemaan jos oikeasti uskot ettei miehillä ole melkein yhtä järkyttävää määrää ulkonäköpaineita kuin naisilla on. Pitää olla pitkä, lihaksikas, ruskettunut, tummapiirteinen ja mitä vielä. Tuskin keskivertomies tuntee itseänsä yhtään enempää hehkeäksi kuin sinäkään. Katukuvassa sinä huomaat vaan ne luonnostaan hyvännäköiset miehet.
Näinpä.
http://i55.tinypic.com/t56t6h.jpg
Tästä vähän ajateltavaa. Vaikka karrikoitu esimerkki onkin, niin totuutta myös mukana.
Sellainen huomio, että miehellä on kuitenkin aika paljon enemmän pelivaraa jos vaan motivaatiota riittää. Joku lyhyt, paksuraajainen ja naamaruma nainen ei kauheasti voi sen normaalipainon jälkeen itseään parantaa. Rumakin mies voi aina bodata/treenata itsensä jonkun daniel craigin tms näköiseksi. Hänelläkään kummoinen pärstä ole.
Salitreenin alottamisen jälkeen olen kuullut naisilta paljon kommentteja kuten "ei lihakset sun naamaa pelasta" "kantsisko treenata naamaaki välillä" "no onhan sulla tosi hyvät lihakset mutta..". No onneksi en treenaa naisia varten
Hyvä veli.
Pukeudutko johonkin vaimonhakkaajaan tms? Naiset eivät tykkää jos niillä lihaksilla yrittää päteä. Niiden pitää olla siellä silleen teaserina, että nainen voi pohtia miltä tuo näyttää alasti. Ja sitten nainen ilostuu kun vaatteet lähtee pois <3 Vähän niinkuin pikkulasten lahjan avaamiset.
Tästäkin huolimatta, Keep lifting!
Kasva aikuiseksi.
Itse olen miehenä saanut kuulla sanaa "ällöttävä" naisten suusta vaikka kuinka monta kertaa, eikä tuosta jaksa enää nakata paskaakaan. Nykyisin vain naurattaa katsella sitä pikkulissujen suun mutristelua ja diivailua kun joutuvat olemaan samassa tilassa kanssani, tai mikä parempaa, joutuvat väkisin palvelemaan minua asiakkaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkona kävellessä ei kukaan ehkä arvostele katseellaan minua miestä kun käytän sitä T-paitaa ja shortseja, mutta jos haluan naisystävän löytää niin minun pitää olla pitkä, komea, lihaksikas, miehekäs, kiltti, hauska, fiksu, tarpeeksi isokaluinen, hyvin pukeutuvea, aloitteen tekevä, hyvin tienaava ja samat kiinnostuksen kohteet naisen kanssa omaava mies.
Joten eiköhän tuo tasoita aika mukavasti tilannetta. Ihan liikaakin.
T. Mies
Ei taas tätä.
Mutta aloituksen tapaista kitinää lisää, LISÄÄ!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis, miehiltäkö sinusta ei edellytetä oikeasti mitään? Ei herranjumala miten naurettava väite. Et selvästikään ole hirveästi tutustunut miesten sielunmaisemaan jos oikeasti uskot ettei miehillä ole melkein yhtä järkyttävää määrää ulkonäköpaineita kuin naisilla on. Pitää olla pitkä, lihaksikas, ruskettunut, tummapiirteinen ja mitä vielä. Tuskin keskivertomies tuntee itseänsä yhtään enempää hehkeäksi kuin sinäkään. Katukuvassa sinä huomaat vaan ne luonnostaan hyvännäköiset miehet.
Näinpä.
http://i55.tinypic.com/t56t6h.jpg
Tästä vähän ajateltavaa. Vaikka karrikoitu esimerkki onkin, niin totuutta myös mukana.
Sellainen huomio, että miehellä on kuitenkin aika paljon enemmän pelivaraa jos vaan motivaatiota riittää. Joku lyhyt, paksuraajainen ja naamaruma nainen ei kauheasti voi sen normaalipainon jälkeen itseään parantaa. Rumakin mies voi aina bodata/treenata itsensä jonkun daniel craigin tms näköiseksi. Hänelläkään kummoinen pärstä ole.
Salitreenin alottamisen jälkeen olen kuullut naisilta paljon kommentteja kuten "ei lihakset sun naamaa pelasta" "kantsisko treenata naamaaki välillä" "no onhan sulla tosi hyvät lihakset mutta..". No onneksi en treenaa naisia varten
Hyvä veli.
Pukeudutko johonkin vaimonhakkaajaan tms? Naiset eivät tykkää jos niillä lihaksilla yrittää päteä. Niiden pitää olla siellä silleen teaserina, että nainen voi pohtia miltä tuo näyttää alasti. Ja sitten nainen ilostuu kun vaatteet lähtee pois <3 Vähän niinkuin pikkulasten lahjan avaamiset.
Tästäkin huolimatta, Keep lifting!
En todellakaan :D tavallisia t-paitoja (ei mitään better bodiesia) kesäaikaan, joskus pikeepaita tai kauluspaita. Koskaan en ole noissa tilanteissa alottanut keskustelua lihaksista tai salitreenistä
Vierailija kirjoitti:
Mä rusketun tosi huonosti, ja mua ärsyttää kun jonkun on aina pakko kommentoida siitä että kuinka valkoinen olen. Siis näin kesällä. Vähän niinkun sillä tavalla säälien sanovat että voi että kun oot valkoinen, tosi harmi että suhun ei tartu väri ja oot vaan aina ruma. Useimmiten nämä kommentoijat ovat auringonpalvojia jotka juoksevat aina töiden jälkeen rannalle makaamaan ja viikonloput tietysti klo 9-19 makaavat siellä rannalla. Lisäksi minulla myös kasvot punottaa usein, ja siitäkin täytyy aina jonkun kommentoida. Se on ollut sellainen asia jonka vuoksi olen nuorempana, ja vähän vanhempana itkenyt monet itkut. Sille kun en vaan todella voi mitään.
Minä ruskettuisin todella hyvin, mutta en pidä auringonotosta enkä halua melanoomaa enkä auringon kuivattamaa ryppyistä ihoa nelikymppisenä. Itsellekin muutama tyyppi aina tulee vertailemaan omia käsivarsiaan minuun että "kauhee kun oot valkonen!!!". Mä vaan että ok, kiva tietää. :D olen nykyään tehnyt vaaleudestani "tavaramerkin" ja piilottelen auringolta vaikka rannalle menisinkin. Olen aina inhonnut auringonottoa ja teininä makasinkin auringossa ja rusketuin, mutta nykyään ei todellakaan enää kiinnosta. Ihoni on kellertävän vaalea, en punoita, mutta melko valkoisena hohdan jos aurinko paistaa ulkona. Jonkun mielestä varmaan todella oksettavaa, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa. Ei kannata sullakaan tommosista välittää, kaikilta se rusketus on hävinnyt viimeistään syyskuussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä aiheesta oli muutamia päiviä sitten hyvä aloitus.. Otsikko jotenkin että eikö teitä naisia ärsytä jatkuva esineellistäminen. Osaisikohan kukaan linkata sitä...?
Olikohan se tämä:
http://www.vauva.fi/keskustelu/2571944/miten_te_naiset_koette_sen_kun_t…
Kiitos. Se oli juuri tuo :)
Vierailija kirjoitti:
Kasva aikuiseksi.
Itse olen miehenä saanut kuulla sanaa "ällöttävä" naisten suusta vaikka kuinka monta kertaa, eikä tuosta jaksa enää nakata paskaakaan. Nykyisin vain naurattaa katsella sitä pikkulissujen suun mutristelua ja diivailua kun joutuvat olemaan samassa tilassa kanssani, tai mikä parempaa, joutuvat väkisin palvelemaan minua asiakkaana.
Anna mä arvaan. olet hikinen, yli-ikäinen miestissi, joka ei alennu katselemaan samantasoista naista vaan yrittää pokata 15 vuotta nuorempiaan. Joo, ymmärrän kyllä noita naisia enemmän kuin sua.
Meepä olemaan oman ikäiselle samanlaiselle tavikselle ystävällinen, en usko että olet "ällö" hänen silmissään.
Mistä noita ulkonäköhuomauttelijoita oikein löytyy? Oikeasti? Mulla on kai ollut hyvä tsäkä, koska vaikka mulla on paljon virheitä ulkonäössä, niin ei ole paljon huomauteltu. Äiti on saattanut joskus jotain sanoa tyyliin "söisit enemmän" tai "pukeutuisit hameeseen", mutta siinä se sitten onkin. Tuntemani ihmiset eivät arvostele toisten ulkonäköä ainakaan päin naamaa.
Niin, ja joskus joku känninen deeku sanoi, että mulla on "iso perse". Ei kyllä silloin edes ollut.
Lisäsi 49.
Vierailija kirjoitti:
Mistä noita ulkonäköhuomauttelijoita oikein löytyy? Oikeasti? Mulla on kai ollut hyvä tsäkä, koska vaikka mulla on paljon virheitä ulkonäössä, niin ei ole paljon huomauteltu. Äiti on saattanut joskus jotain sanoa tyyliin "söisit enemmän" tai "pukeutuisit hameeseen", mutta siinä se sitten onkin. Tuntemani ihmiset eivät arvostele toisten ulkonäköä ainakaan päin naamaa.
Joka paikassahan niitä on ja oikeuttavat törpön käytöksensä sillä, että "sanovat vain miten asiat ovat, miten siitä sä voit nyt suuttua?".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka paikassahan niitä on ja oikeuttavat törpön käytöksensä sillä, että "sanovat vain miten asiat ovat, miten siitä sä voit nyt suuttua?".
Ok, en kai sitten vain ole törmännyt niihin "joka paikkoihin".
Vierailija kirjoitti:
Nyt lämpimillä säillä on pitänyt vaan tinkiä siitä peittävyydestä, vaikka ihmiset varmaan traumatisoituvat nähdessään ihoni.
Lukematta muita vastauksia, joita on jo neljä sivua: vaaleat ja väljät pitkähihaiset paidat ovat paljon mukavampia helteellä kuin kittanat t-paidat.
Outoo. Mä oon nainen, enkä oo koskaan sheivannu paitsi kainalot. Mitä järkeä? :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasva aikuiseksi.
Anna mä arvaan. olet hikinen, yli-ikäinen miestissi, joka ei alennu katselemaan samantasoista naista vaan yrittää pokata 15 vuotta nuorempiaan. Joo, ymmärrän kyllä noita naisia enemmän kuin sua.
Meepä olemaan oman ikäiselle samanlaiselle tavikselle ystävällinen, en usko että olet "ällö" hänen silmissään.
Minä mitään yritä pokailla. Asiakaspalvelutilanteistahan tässä oli kyse. Eli naisilla ei vain ole käytöstapoja. Jonka takia en yritäkään pokailla ketään. Kuka haluaisi jotain vastenmielistä, käytöstavatonta kiukkuprinsessaa elämäänsä pilaamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasva aikuiseksi.
Minä mitään yritä pokailla. Asiakaspalvelutilanteistahan tässä oli kyse. Eli naisilla ei vain ole käytöstapoja. Jonka takia en yritäkään pokailla ketään. Kuka haluaisi jotain vastenmielistä, käytöstavatonta kiukkuprinsessaa elämäänsä pilaamaan?
Missä perusasiakaspalvelutilanteessa kukaan on sanonut sua ällöittäväksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä rusketun tosi huonosti, ja mua ärsyttää kun jonkun on aina pakko kommentoida siitä että kuinka valkoinen olen. Siis näin kesällä. Vähän niinkun sillä tavalla säälien sanovat että voi että kun oot valkoinen, tosi harmi että suhun ei tartu väri ja oot vaan aina ruma. Useimmiten nämä kommentoijat ovat auringonpalvojia jotka juoksevat aina töiden jälkeen rannalle makaamaan ja viikonloput tietysti klo 9-19 makaavat siellä rannalla. Lisäksi minulla myös kasvot punottaa usein, ja siitäkin täytyy aina jonkun kommentoida. Se on ollut sellainen asia jonka vuoksi olen nuorempana, ja vähän vanhempana itkenyt monet itkut. Sille kun en vaan todella voi mitään.
Minä ruskettuisin todella hyvin, mutta en pidä auringonotosta enkä halua melanoomaa enkä auringon kuivattamaa ryppyistä ihoa nelikymppisenä. Itsellekin muutama tyyppi aina tulee vertailemaan omia käsivarsiaan minuun että "kauhee kun oot valkonen!!!". Mä vaan että ok, kiva tietää. :D olen nykyään tehnyt vaaleudestani "tavaramerkin" ja piilottelen auringolta vaikka rannalle menisinkin. Olen aina inhonnut auringonottoa ja teininä makasinkin auringossa ja rusketuin, mutta nykyään ei todellakaan enää kiinnosta. Ihoni on kellertävän vaalea, en punoita, mutta melko valkoisena hohdan jos aurinko paistaa ulkona. Jonkun mielestä varmaan todella oksettavaa, mutta ei voisi vähempää kiinnostaa. Ei kannata sullakaan tommosista välittää, kaikilta se rusketus on hävinnyt viimeistään syyskuussa!
Minäkin olen valkoinen. Ja minullekin hyvin usein tullaan kommentoimaan ja ihmiset yleensä olettavat, että jotenkin kärsisin siitä, että olen hyvin vaaleanihoinen ja että varmasti haluaisin tehdä asialle jotain. Jotkut yrittävät antaa ruskettumisvinkkejä. Toiset jopa yrittävät lohduttaa automaattisesti olettaen, että asia harmittaa minua :D
En pahoita miletä näistä puheista. Ystävällisesti kerron, että juu, vaalea olen ja hyvä näin. Etten haluaisi edes olla ruskettunut, pidän vaaleasta ihosta. Jotkut jaksaa ihmetellä enemmänkin, mutta mikäs siinä, antaa ihmisten ihmetellä :)
Ei sillä ole mitään väliä, minkä näköinen on, aina tästä maailmasta löytyy ihminen, joka ei tykkää.
Miksi ihmiset on ilkeitä ja pinnallisia? Kertoo enemmän heistä kun teidän ulkonäöstä. Makuja on monia. Itselle ei tulisi mieleenkään valittaa toisen ulkönäöstä. Tosin joskus tekisi mieli kateuden takia lohkaista jotain tylyä :D Mutta sitä en siis todellakaan tee, koitan vaan miettiä mikä saa ihmisen haukkumaan muita.
Näinpä. Ja muutenkin miehet voivat kompensoida kasvojaan persoonalla.