Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhempia eikä sukulaisia kutsuttu ristiäisiin?

Kummi
31.05.2016 |

Vähän säälin isovanhempia, joille se ensimmäisen lapsenlapsensa nimeäminen tuntui kuitenkin olevan tärkeintä.

Toki lapsen vanhemmat voivat pitää juhlat ihan kaveripiirissä, silti luulisi, että tuo on niitä harvoja perhejuhlia.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan sen verran riitaisat välit sukulaisiin, kun vanhin syntyi, että ristiäisiin kutsuttiin vain pappi ja kummit. 

Tuli pidettyä. Jälkeenpäin kyllä kutsuttiin kahville kaikki sisarukset ja huono kuntoiset isovanhemmatkin, mutta eipä heitä suuremmin kiinnostanut kahvitella. 

Lisänä vielä, kun ristiäiset pidettiin kotona, ei sinne suuria väkimääriä olisi mitenkään mahtunut. Kymmenen henkeä oli jo ihan riittävästi.

Vierailija
2/2 |
31.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on outoja. Minun siskoni ei ole pitänyt vuosiin lapsille ns sukulaissynttäreitä. Kun miehen isä oli joittenkin synttäreitten jälkeen sanonut että oli niinkuin sukujuhlat.

Mitähän ne synttärit niinkuin muuten on ja nykyään sisko pitää lapsille synttäreitä joihin kutsutaan miehen vanhemmat veli ja täti miehen puolelta. Nehän ei sitten ole sukulaisia?

Ei haittaa. Työssäkäyvänä minulla on hyvä että edes viikonloppu vapaata niin saa käyttää sen rentoutumiseen ja palautumiseen. Olen muuten toisen lapsen kummi. Nykyään hyvä että edes muistan syntymäpäivän niin että kortin muistan lähettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla