Muuten hoikka
Help! Miten saada vatsa kiinteäksi?
Olen 21-vuotias nuori nainen. Painan 53 kiloa ja olen 167 senttimetriä pitkä. Harrastan juoksua kolmesti viikossa. Olen aina ollut hoikka, lapsena alipainoinenkin. Ongelmani on pömppövatsa. Ruumiinrakenteeltani olen muuten siro, mutta vatsassani on selkeästi ylimääräistä kiinteän pömpön muodossa. Aamuisin vatsa on lähestulkoon litteä, mutta heti ensimmäisen aterian jälkeen vatsa selkeästi turpoaa. Illalla nauhalla mitatessani olen saanut ympärykseksi 87 cm! (vyötärö 65 cm, lantio 89 cm). Jos siis haluan pukeutua vartalonmyötäisesti, en voi syödä juurikaan koko päivän aikana.
Ruokavalioni on normaali, tosin syön leipää melko paljon ja toisinaan käyn pikaruokalassakin. Tiedostan vartalonmallini H:ksi, voisiko siitä johtua että rasva kertyy vatsaan?
Olen kokeillut laihduttaa (2kk) muutaman kilon sen toivossa, että ne lähtisivät juurikin vatsasta, mutta rasvaa lähti tasaisesti, joten alle 50-kiloisenakin maha pullotti, tosin vähäisemmin. (Palattuani normaaliin ruokavalioon painoni palasi heti 53 kiloon.) Olen myös miettinyt sitä, että voisiko kyse olla ruoansulatuksellisesta ongelmasta ja tästä syystä kokeillut hiilaritonta dieettiä, mutta sekään ei tunnu tepsivän. En tiedä enää mitä tehdä. Ystäväni mielestä murehdin turhasta, mutta itseäni asia häiritsee. Kohtalotovereita?
Kommentit (5)
Turvottavat asiat pois/vähemmäksi ruokavaliosta, esim. viljat, maitotuotteet jne. voi turvotella. Ja sitten vaan korsettia treenaamaan, eli syvät vatsalihakset kuntoon niin pitävät paremmin "paketin kasassa". Älä enää laihduta sentään!
Sinähän olet hyvän mittainen ja painoinen. Ei sussa voi olla mitään ylimääräistä.
Hiilarit/vehnä vähemmälle!
Aika erikoista että vatsasi turpoaa noinkin paljon.
Mulla on muuten täysin samat mitat kuin sulla paitsi vyötärö on 58cm!
Onko vatsalihakset kunnossa? Juotko riittävästi vettä? Ruokailetko säännöllisesti?
Hiilari vähemmälle niin ei syöminen turvota.