Naapurit kävelee pihan läpi
Olenko outo, kun minua ärsyttää että naapurimme kävelevät pihamme läpi esimerkiksi ruohonleikkurin kanssa. Pihamme päättyvät "pudotukseen"(on kyllä aita mutta kumminkin), ja näin ollen naapurit ei pääse omalle takapihalleen ulkokautta muuta kuin meidän ja toisen päätyasunnon takapihan kautta.Mutta on kurjaa näilläkin helteillä ottaa aurinkoa kun naapurin pena menee siitä leikkurin kanssa. Äh. Eikö heillä voisi olla muuta tapaa
Kommentit (28)
Asuimme kerran juuri tälläisessä rivitalossa. Asuimme siis keskellä ja piha päätyi ojaan, jonka takana kasvoi heti kuusiaita. Takapihalle ei siis päässyt, muutakuin kulkemalla siellä ojanvierellä naapurin pihan läpi.
Itse yritin mahdollisimman vähän kulkea ulkokautta pihaan. Mutta kyllähän sitä kulkua nyt vain tulee. Esim. lehtiä haravoidessa, niitä lehtiä nyt ei vain ole minkäänlaista järkeä edes yrittää sisäkautta kuljettaa toiselle puolen taloa. Joskus pihalle tarvitsi juurikin vaikka sen leikkurin jne.
Uskoisin myös, että rivitaloissa on täysin sallittua kulkea siellä "pihojen päädyissä" (ei siis talon päädyissä), eli kun väliaidat loppuu, niin yleensä siinä on kaistale sitä maata, jotka on juuri kulkua varten.
Ajattele asiaa naapurin kannalta. Kuinka usein itse viet jotakin pihaltasi pois ulkokautta, tai muuten liikut siitä?. Ensi kerralla siis kun naapuri hakee ruohonleikkuria, niin neuvoisin vain tervehtimään ystävällisesti.
Vierailija kirjoitti:
Asuimme kerran juuri tälläisessä rivitalossa. Asuimme siis keskellä ja piha päätyi ojaan, jonka takana kasvoi heti kuusiaita. Takapihalle ei siis päässyt, muutakuin kulkemalla siellä ojanvierellä naapurin pihan läpi.
Itse yritin mahdollisimman vähän kulkea ulkokautta pihaan. Mutta kyllähän sitä kulkua nyt vain tulee. Esim. lehtiä haravoidessa, niitä lehtiä nyt ei vain ole minkäänlaista järkeä edes yrittää sisäkautta kuljettaa toiselle puolen taloa. Joskus pihalle tarvitsi juurikin vaikka sen leikkurin jne.
Uskoisin myös, että rivitaloissa on täysin sallittua kulkea siellä "pihojen päädyissä" (ei siis talon päädyissä), eli kun väliaidat loppuu, niin yleensä siinä on kaistale sitä maata, jotka on juuri kulkua varten.Ajattele asiaa naapurin kannalta. Kuinka usein itse viet jotakin pihaltasi pois ulkokautta, tai muuten liikut siitä?. Ensi kerralla siis kun naapuri hakee ruohonleikkuria, niin neuvoisin vain tervehtimään ystävällisesti.
Meillä ei ole kaistaletta. Naapuri kulkee aivan terassimme vierestä. Kai se on vain kestettävä!
Oletko 100% varma että pihojen hallinta on yhtiöjärjestyksen mukaan osakkailla ei eikä yhtiöllä tai siirretty hallinnanjakosopimuksella yhtiöltä osakkaille? Yleensä ei ole.
Vaikka asunnon kohdalla on "oma" piha, niin se on "oma" vain näennäisesti, oikeasti se on yhtiön pihaa ihan samalla tavalla kuin vaikka parkkipaikka tai yhtiön leikkipaikka.
Pena voi estittää että talojen takapihalle rakennetaan kulkuväylä, jos hänen satunnainen pihan reunaa kulkeminen ei muuten onnistu. Liikenne takapihoilla näin tuskin ainakaan vähenee.
En mä rivarissa tosiaan laske omaks pihaksi muuta kun sen alueen minkä väliaidat rajaa ja siitä ehkä pari metriä eteenpäin on semmosta puskurialuetta mutta siitä eteenpäin kyllä (meidän taloyhtiössä nurtsi jatkuu siitä useita metrejä ennen kuin tulee tie vastaan) se piha meidän asunnon kohdalta on ihan kaikkien pihaa eikä mulla ole nokan kopauttamista siitä jos ihmiset kulkee tai vaikka ottaa aurinkoa siellä meidän asunnon kohdalla.
Onko ap:n talossa sitten niin pieni piha että se pudotus on vastassa heti väliaitojen jälkeen?
Ehdota naapurillesi, että leikkaat heidän pihan aina kun omannekin, niin ei tarvitse rampata teidän pihan läpi. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
En mä rivarissa tosiaan laske omaks pihaksi muuta kun sen alueen minkä väliaidat rajaa ja siitä ehkä pari metriä eteenpäin on semmosta puskurialuetta mutta siitä eteenpäin kyllä (meidän taloyhtiössä nurtsi jatkuu siitä useita metrejä ennen kuin tulee tie vastaan) se piha meidän asunnon kohdalta on ihan kaikkien pihaa eikä mulla ole nokan kopauttamista siitä jos ihmiset kulkee tai vaikka ottaa aurinkoa siellä meidän asunnon kohdalla.
Onko ap:n talossa sitten niin pieni piha että se pudotus on vastassa heti väliaitojen jälkeen?
Meillä on aika iso piha. Pihaa ympäröivät jokaisella suuret puskat. Vain yksi kolo on jätetty puskaan (ennen meitä) ja siitä naapurit kulkevat. Tämä kolo aivan terassin edessä.
Jos omistat asunnon, niin kirjoitat taloyhtiön hallitukselle, ettet halua että pihasi läpi kuljetaan. Mahdollista on rakentaa aita tai istuttaa niin että ruohonleikkurilla mahtuu kulkemaan sen takaa. Jos olet vuokralla olet asunnon vuokratessa hyväksynyt tilanteen. Me kaikki olemme vaan ihmisiä, voit avata suusi yhtiökokouksessa tai ilmoittaa kirjallisesti isännöitsijällekin.
Haha. Onneksi sinä et ole idiootti. ;) sanoit vain "tottakai naapurin" etkä "tottakai naapurin ja ruohonleikkurin" kukas se idootti olikaan? :) taidat olla sellainen mamma joka tappaa aikaansa täälä ja haukkuu toisia.. Sipsipussi tietty kainalossa.