Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihanaa, lomatoive meni läpi:))

Vierailija
30.05.2016 |

Eli saan lomailla toivomani ajankohtana 5,5vkoa.

Nyt kun vaan jaksais vielä joitakin viikkoja raataa, mutta helpotus tuokin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

23 vuotta työelämässä ja viidessä eri työpaikassa ja aina olen saanut itse valita lomani ajankohdan.

Tähän. Toinen varma konsti saada pitää lomansa haluamanaan ajankohtana, on kirjata se ylös työsopimukseen työhönottotilanteessa.

Heheh, meinaatko, että työhönottotilanteessa voi noin vaan sanoa, että minulle sitten siihen laitetaan, että loma aina heinäkuussa? Kas kun työnantaja voi sanoa, että ei käy, vaan lomat on kiertävät ja heinäkuussa ei kukaan saa, koskaan silloin on kiireisintä. 

kyllä mulla on aina onnistunut, jos työantaja on osoittanut epäröintiä olen joka kerta sanonut, että nää neuvottelut oli sitten tässä - ja joka kerta työnantaja on taipunut ja kirjannut työsopimukseen että työntekijä xxxx määrittelee itse lomansa ajankohta, joka kerta on toiminut työpaikoissa joissa olen ollut

Ihan varmaan joo :-D. Joka kahdessa nakkikioskissa työharjoittelussa.

Vierailija
22/32 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te nyt vasta saatte tietää lomien ajankohdat? Lain mukaanhan vuosiloman ajankohta tulee olla tiedossa neljä viikkoa ennen lomakauden alkua, joka alkaa useimmiten 15.5. ja kestää syyskuun puoliväliin asti. Onpa huonoa johtamista aloittajan työpaikassa! Kannattaisi ilmoittaa ammattiliittoon ja luottamusmiehelle asiasta.

23 § Vuosiloman ajankohdan ilmoittaminen

Työnantajan määrätessä loman ajankohdan hänen on ilmoitettava siitä työntekijälle viimeistään kuukautta ennen loman alkamista. Jos tämä ei ole mahdollista, loman ajankohdasta voidaan ilmoittaa myöhemmin. Siitä on kuitenkin ilmoitettava viimeistään kahta viikkoa ennen loman alkamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä loma on myös työsopimuksessa. On opettaja :-)

Vierailija
24/32 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten te nyt vasta saatte tietää lomien ajankohdat? Lain mukaanhan vuosiloman ajankohta tulee olla tiedossa neljä viikkoa ennen lomakauden alkua, joka alkaa useimmiten 15.5. ja kestää syyskuun puoliväliin asti. Onpa huonoa johtamista aloittajan työpaikassa! Kannattaisi ilmoittaa ammattiliittoon ja luottamusmiehelle asiasta.

23 § Vuosiloman ajankohdan ilmoittaminen

Työnantajan määrätessä loman ajankohdan hänen on ilmoitettava siitä työntekijälle viimeistään kuukautta ennen loman alkamista. Jos tämä ei ole mahdollista, loman ajankohdasta voidaan ilmoittaa myöhemmin. Siitä on kuitenkin ilmoitettava viimeistään kahta viikkoa ennen loman alkamista.

Ja tähän lisään vielä, että kesälomakausi on 2.5.-30.9.

Vierailija
25/32 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höps, eiväthän kaikki edes ole miettineet vielä, milloin haluavat lomansa pitää. Ja työtilanteen mukaan mennään myös, usein se sopiva ajankohta selviää vasta kesällä.

Vierailija
26/32 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana 42 työvuotta, olen aina pitänyt lomaa heinäkuun, siis neljä viikkoa + 2 viikkoa lisäksi ennen tai jälkeen (yhtäjaksoisesti) tuon neljän lomavkon. Syksyllä pidän lomaa 2 vkoa ja keväällä 2 vkoa, joulun aikaan vähintään 2 viikkoa, useinmiten kolme. Kaupungin palveluksessa (ammatinvalinta!) ja eläkkeelle jäämässä. Tyttärellä ja pojalla vielä paremmin, ovat lukion lehtoreita molemmat.

Otan aina kaikki lomarahat ja ylityöt vapaana, eli tuon kaiken lisäksi aika usein on maanantaivapaa.

Tee työsi aina hyvin, ole tehokas, pystyt aika hyvin suunnittelemaan loma-aikasi!

Vierailija
27/32 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nää mustavalkoiset tollot voivat olla muka niin erinomaisia työntekijöitä? Tasan tarkkaan esim. poliiseista vain harva saa lomansa isojen festareiden tai juhannuksen aikaan. Lääkäreitä tarvitaan eniten silloin, kun ihmisiä liikkuu eniten. Monissa kahviloissa on vilkkainta juuri silloin, kun ihmiset pitävät eniten lomia. Seurakunnan työntekijöillä on kiireisintä kesällä, kun on ripareita ja häitä moninkertainen määrä verrattuna muuhun vuoteen ja heinäkuussa varsinkin häitä eniten. Esimerkkejä riittää. 

Vierailija
28/32 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. 27 lisää, että nimenomaan niin päin just se hyvä työntekijä saattaa olla se, joka ei voi valita lomaansa, koska häntä tarvitaan jossain projektissa. 

Vierailija
29/32 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööh siis eikö ihmiset yleensä voi itse valita loman ajankohdan?

No ei voi. Harvinaisempaa taitaa olla, että itse voi valita.

En ole koskaan kuullut ettei saisi lomaa silloin kun haluaa. Missä näin on?

Esimerkiksi kaikilla sellaisilla aloilla, joissa tarvitaan päivittäistä tai jopa ympärivuorokautista päivystystä. Eli hoitoala, poliisi, pelastuslaitos, kaupan ala, ravintola-ala, kuljetusala, jotkut teolliset alat, maatalous... Noin esimerkiksi.

Näinpä. Miettikää nyt vähän vaikka julkisia sairaaloita ja terkkareita. Kaikki kiinni koko heinäkuun kun kaikki halusivat lomaa silloin.

Vierailija
30/32 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Takana 42 työvuotta, olen aina pitänyt lomaa heinäkuun, siis neljä viikkoa + 2 viikkoa lisäksi ennen tai jälkeen (yhtäjaksoisesti) tuon neljän lomavkon. Syksyllä pidän lomaa 2 vkoa ja keväällä 2 vkoa, joulun aikaan vähintään 2 viikkoa, useinmiten kolme. Kaupungin palveluksessa (ammatinvalinta!) ja eläkkeelle jäämässä. Tyttärellä ja pojalla vielä paremmin, ovat lukion lehtoreita molemmat.

Otan aina kaikki lomarahat ja ylityöt vapaana, eli tuon kaiken lisäksi aika usein on maanantaivapaa.

Tee työsi aina hyvin, ole tehokas, pystyt aika hyvin suunnittelemaan loma-aikasi!

Ei monikaan pysty pitämään  noin paljon lomaa, just ne tärkeimmät eivät pysty...

Sekä koeta tajuta, että jos joillain aloilla on heinäkuu kiireistä, silloin ei lomia pidetä, tai toisaalta, jos joillain aloilla se on hiljaista, pistetään koko firma kiinni ja kaikki lomalle silloin.  

Vierailija
31/32 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullakin, joka vuosi. Ekaksi viikko kesäkuussa ja sitten heinäkuussa alkaa viiden viikon loma. Talvelle jää vielä 4 viikkoa.

Vierailija
32/32 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kanssa työtoveri, joka sai pitää kaikki lomansa parhaaseen loma-aikaan, lisäksi sai pitää joka vuosi kaikki lomarahansa vapaana, ja kerätä ylityövapaat (joskus päivystys viikonloppuna ylitöinä) siihen samaan syssyyn. Ja useimmin sai myös kesäksi ( ja kevääksi) palkatonta vapaata. Kukaan ei vastustanut, koska hänen poissaolonsa sai kaikki lomatunnelmiin: " tuntuu kun olis itse lomalla, kun XX on poissa" :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän