Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin Euroopan maahan lähtisit reppureissulle kesällä 1 kuukaudeksi?

Vierailija
30.05.2016 |

Varaa olisi reissulla yhteen edestakaiseen lentomatkaan. Myöskään laivamatka Suomenlahden tai Itämeren yli ei olisi poissuljettu.

Kohdemaassa olisi tarkoitus reppureissata täysin yksikseen, kirjoittaa matkustuspäiväkirjaa ja mietiskellä. Tarvittaessa käyttää bussia / junaa ja yöpyä osan matkasta teltassa ja osan tarvittaessa hostellissa / leirintäalueen mökissä tms.

Suosituksia? Kokemuksia? Varoituksia? Huomioitavaa? Pohjois-Norja? Etelä-Eurooppa? Rahaa on käytettävissä ruokaan ja juomaan n. 10-15 euroa per päivä. Ja tarvittaessa leirintäalueyöpymisiin 300 euroa (tai enemmän, jos ruokaan meneekin vähemmän).

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kävelemään camino frances. Espanjassa pärjää 20-30 eurolla päivässä, kun on pyhiinvaeltajapassi, saa halvat majoitukset ja ateriat. 

Vierailija
2/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjan voi tuolla budjetilla kyllä unohtaa ja aika monen muunkin maan. Puola saattaisi mennä tuohon budjettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italian sisällä on edulliset junaliput. Kyllä lentolippuja saa edullisesti niin, että tulo- ja lähtökenttä on eri.

Jos tykkäät matkustaa bussilla, Tallinnasta pääsee aina Berliiniin asti, googlaa Lux bus, edullisia bussilippuja, voisit mennä Riikan ja Vilnan kautta.

Kreikka on aina ihana, voisit hypellä saarelta toiselle.

Uuuuu, matkakuume iskee!

Vierailija
4/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin Perliiniin

Vierailija
5/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin itse Espanjan tai Tsekit. Jossain V-Venäjällä eläisit herroiksi tuollakin budjetilla, mutta on kyllä keskimääräistä vähemmän nähtävää ja koettavaa. Ja viisumi maksaa.

Vierailija
6/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaan menisin, mutta kympin yöt eivät siellä taida onnistua.

Vierailija
7/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Eurooppa, bussit tosi edullisia. Muutenkin vielä melko edullista. Lentäisin esim. Albaniaan, sieltä Montenegron, Serbian jne kautta ylöspäin. Loppumatka vaikka Varsovasta Luxexpress-bussilla Tallinnaan.

Vierailija
8/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvattaisin budjettia ja menisin britteihin. Tallinasta Berliiniin ei ole huono idea.

Vierailija
9/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin tuon lentomatkan rahaksi ja lähtisin Pietariin.

Vierailija
10/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krotia + balkanin niemimaan maita. En mä yhteen jäisi, paljon voisi kävelläkin tai fillarilla kulkee. Siinä on paljon liki, heti ihan rajan takana.

Vierailija
11/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kasvattaisin budjettia ja menisin britteihin. Tallinasta Berliiniin ei ole huono idea.

Britteihin minäkin lähtisin kaikista mieluiten, mutta vain jos saan mieheni mukaan. :)

Vierailija
12/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaisin tuon lentomatkan rahaksi ja lähtisin Pietariin.

Tämä.

Vierailija
13/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä ja vain Venäjä on maa jossa riittää raha sekä kuukaudeksi nähtävää.

Vierailija
14/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islantiin ja/ tai Irlantiin, Itävaltakin olisi hyvä vaihtoehto.

Vierailija
15/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolla rahamäärällä Balkanille. Albania tai Montenegro kiinnostais itseä eniten. Siellä on halpaa ja kaunista.

Vierailija
16/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä ja vain Venäjä on maa jossa riittää raha sekä kuukaudeksi nähtävää.

Joopajoo..Pietaria ehdoteltu. Pietarihan on yksi Euroopan kalleimmista kaupungeista.. Minä ehdottaisin Kroatiaa. En ole itse käynyt, mutta kuullut pelkästään hyvää ja nähnyt kavereilla upeita kuvia. Eräät tutut lähtivät juuri lapsensa kanssa sinne reppureissaamaan kolmeksi viikoksi! Halpaa, turvallista, "uutta"!

Vierailija
17/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islantiin ja/ tai Irlantiin, Itävaltakin olisi hyvä vaihtoehto.

Ei riitä tuo budjetti noihin maihin.

Vierailija
18/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävimme bussilla viime kesänä Tallinnasta Berliiniin. Melko ok mutta toiseen suuntaan joku muu kyyti pitäisi olla.

Muistaakseni 22 tuntia per suunta. Latvian ja Tallinnan välillä oli Lux bussi eli todella hyvät tilat.

Vierailija
19/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaniaan tai Puolaan lähtisin ja pyrkisin näkemään myös maaseutua tai oikeastaan pääasiassa maaseutua.

Vierailija
20/28 |
30.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgaria